Fendt 1000 Vario – ma moc

Kto zna malowniczy bawarski zamek Neuschwanstein, z pewnością nie kojarzy go z traktorami – a jednak! To właśnie baśniowy wytwór fantazji króla Ludwika II jest miejscem dorocznych konferencji prasowych Fendta, na których zapowiada on nowe produkty. Podczas tegorocznego, czerwcowym spotkaniu na zamku niemiecki producent maszyn rolniczych ogłosił wprowadzenie nowej serii ciągników – Fendt 1000.

Seria ta będzie się składać z czterech modeli dużych ciągników o mocy 380-500 KM, przeznaczonych do najcięższych prac polowych. Jej hitem jest 1050 Vario, największy jak dotąd traktor konwencjonalny na świecie, którego moc maksymalna wynosi 500 KM.

Traktory Fendt 1000 Vario to całkiem nowy projekt, wyposażony w sześciocylindrowy silnik MAN o pojemności 12,4 l, który spełnia normę emisji spalin Tier 4 Final (Euro IV). Do osiągnięcia tego celu służy układ selektywnej redukcji katalitycznej z wykorzystaniem roztworu AdBlue.

Cztery zaprezentowane na konferencji modele różnią się mocą maksymalną: Fendt 1038 Vario ma 380 KM, Fendt 1042 Vario – 420 KM, Fendt 1046 Vario – 460 KM, a Fendt 1050 Vario aż 500 KM. Fendt stawia na nową przekładnię bezstopniową TA 400, która została stworzona specjalnie na potrzeby nowej serii ciągników.

Większe bezpieczeństwo jazdy zapewnia cały pakiet rozwiązań, w tym niezależna amortyzacja przednich kół, system Fendt Stability Control, Vario Grip (układ regulacji ciśnienia w ogumieniu, dostosowujący je do transportu lub pracy w polu), dwuobwodowy układ hamulcowy i automatyka obciążeń granicznych (regulacja obrotów silnika w zależności od obciążenia).

Ciągnik 1050 Vario, imponuje też rozmiarami: ma 3,6 m wysokości i waży 14 ton. Nowe tylne opony Trelleborg TM1000 High Power o średnicy 2,35 m są największymi dostępnymi obecnie oponami – ich rozmiar to 900/65 R46. Opony na przednie koła mają zaś rozmiar 710/60 R 38.

Według Fendta seria 1000 jest przeznaczona na rynki całego świata i będzie sprzedawana np. w krajach Europy Wschodniej, Ameryki Północnej i Australii. W zależności od przepisów obowiązujących w danym kraju w sprzedaży będą traktory o maksymalnej prędkości 40, 50 lub 60 km/h.

Producent zapowiada, że w realizacji zamówień będą uwzględniane indywidualne preferencje klientów dotyczące wyposażenia. Jednakże wszyscy zainteresowani nowym produktem muszą jeszcze uzbroić się w cierpliwość. Seria 1000 będzie w sprzedaży dopiero od końca 2015 r.

MG/www.maszynydlafarmera.pl