Lamborghini zaprezentowało trzy nowe modele należące do gamy R6 VRT z napędem bezstopniowym. Modele R6 VRT 115, R6 VRT 125 oraz R6 VRT 135 uzupełnią gamę R6 VRT, która obecnie obejmuje sześć modeli w zakresie mocy od 115 aż do 222 KM. Nowe modele zostały zaprojektowane z myślą o rolnikach potrzebujących mocnego i ekonomicznego ciągnika mogącego współpracować z różnego typu osprzętem wykorzystywanym do prac polowych i prac na użytkach zielonych.

 

Od samego początku prac projektowych, jednym z podstawowych kryteriów było zapewnienie wystarczającego zapasu mocy. Ciągniki z silnikami tej klasy są wykorzystywane do pracy z opryskiwaczami, rozsiewaczami nawozów, do wykonywania prac polowych, do prac w gospodarstwach prowadzących hodowlę, także do prac z ładowaczem czołowym oraz wielu innych zadań. Zakres prac do jakich ciągnik może być wykorzystany jest bardzo duży, jednak wszyscy rolnicy mają jednakowe potrzeby: chcą dysponować mocnym, zwrotnym, komfortowym i ekonomicznym ciągnikiem.

Ekonomiczny silnik

Wyposażone w ekonomiczne silniki 4-cylindrowe Deutz turbo diesel serii 2012, modele R6 VRT 115/125/135 wykorzystują układ wtryskowy DEUTZ Common Rail (DCR), technologię 4-zaworową, system DPC, układ recyrkulacji spalin EGR. Generują moc 121, 130 oraz 142KM (odpowiednio: 89, 95 oraz 116 kW). Wyposażenie silników w cztery zawory na każdy cylinder poprawiło przepływ mieszanki oraz usuwanie gazów spalinowych. Pozwoliło także na bardziej efektywne mieszanie paliwa z powietrzem i poprawę procesu spalania. Silniki sterowane są elektronicznie, wyposażone w Intercooler zapewniają duży komfort użytkowania oraz niskie zużycie paliwa dzięki zapasowi momentu i mocy.

Nowoczesny wysokociśnieniowy układ wtrysku paliwa generuje ciśnienie wtrysku na poziomie 1800 bar, dzięki czemu osiąga bardzo dobre wyniki w zakresie ekonomii, wydajności oraz niskiej emisji szkodliwych związków w spalinach. W obydwu wersjach - 40 jak i 50 km/h - prędkość maksymalna jest osiągana przy prędkości obrotowej silnika zredukowanej do 1800 obr/min (wersja 50 km/h) lub 1600 obr/min (wersja 40 km/h). Ciągnik wyposażono w zbiornik paliwa o pojemności 220 litrów. Silniki przystosowano do pracy z wykorzystaniem paliwa Biodiesel B100.

Układ napędowy

Układ napędowy może pracować w trzech trybach. W trybie AUTO wykonywanych jest 75% wszystkich zadań polowych i transportowych. Dostępny jest tryb PTO (WOM), który może być także włączany w trybie MANUAL lub po uruchomieniu WOM. Ponadto, modele R6 VRT 115/125/135 są wyposażone w funkcję awaryjnego zatrzymania w sytuacji wystąpienia niebezpieczeństwa, bez użycia pedału hamulca i ponownego ruszenia bez użycia sprzęgła. W wyposażeniu znajduje się hydrauliczny hamulec postojowy, podobny do tych stosowanych w samochodach, który zwiększa bezpieczeństwo użytkowania ciągnika.


Cztery prędkości WOM w standardzie

Tylny WOM posiada w standardzie cztery prędkości (540/540E/1000/1000E), dzięki czemu ciągnik jest bardzo wszechstronny. WOM może być wyposażony w liczne wymienne końcówki. Ponadto może być uruchamiany zarówno z kabiny jak i z zewnątrz, za pomocą przycisków umieszczonych na błotnikach. Modulowany start WOM pozwala na uniknięcie uszkodzeń osprzętu. W trybie PTO wałek odbioru mocy jest uruchamiany i zatrzymywany automatycznie podnoszenia i opuszczania ramion tylnego podnośnika.

Ekonomiczna prędkość WOM w standardzie
Ekonomiczna prędkość WOM pozwoliła na zmniejszenie zużycia paliwa, obciążenia silnika, hałasu a przez co także wpływu na środowisko naturalne. Prędkość ekonomiczna WOM pozwoliła na zmniejszenie zużycia paliwa. Jednocześnie parametry takie jak wysoki moment obrotowy i duża moc nie zmniejszyły się. Operator dysponuje nadal zapasem mocy, nawet przy prędkości ekonomicznej WOM. Wyposażenie dodatkowe obejmuje także przedni podnośnik z WOM (o prędkości 1000 obr/min).

Wygodne miejsce pracy operatora

Kabina S-Class ciągnika R6 VRT charakteryzuje się wysokim komfortem. Powierzchnia szyb wynosząca ponad 6.5m2 zapewnia dobrą widoczność we wszystkich kierunkach. Szyber-dach ułatwia pracę z ładowaczem czołowym. Dostęp do wnętrza kabiny jest łatwy i bezpieczny dzięki jednym z najszerszych w tej klasie przeszklonych drzwi. Wszystkie przyrządy sterownicze zostały pogrupowane kolorystycznie w zależności od funkcji jakie obsługują: układ hydrauliczny, WOM, układ napędowy. Ich obsługa jest łatwa i wykonywana intuicyjnie.

iMonitor w opcji

Przejrzysty, łatwy w obsłudze nowy iMonitor w ciągnikach Lamborghini nie tylko ułatwia obsługę ale także oferuje cały szereg dodatkowych funkcji. iMonitor jest obsługiwany przez konsolę, dzięki której operator może wybierać kolejne funkcje przechodząc do menu za pomocą pokrętła. System działa w sposób podobny do stosowanych obecnie przez producentów samochodów osobowych wyższej klasy. Wskazania są wyświetlane na dużym, przejrzystym ekranie za pomocą symboli, które są łatwo rozpoznawalne dla operatora. Operator może wprowadzać ustawienia bez odrywania ręki od podłokietnika. System może być zintegrowany z Bluetooth, odtwarzaczem MP3, radiem oraz kamerą. iMonitor może być wykorzystany do obsługi osprzętu wyposażonego w system ISOBUS, dzięki czemu nie ma konieczności montażu dodatkowych wyświetlaczy.

Load-Sensing w standardzie

Układ Load-Sensing w modelach R6 VRT 115/125/135 zapewnia kontrolę przepływu i ciśnienia oleju. Pompa o przepływie do 110 l/min zapewnia ciśnienie 200 bar. Zastosowano pompę tłoczkową, której wydajność jest zmienna i zależy od zapotrzebowania układu na olej. Układ Load-Sensing dostarcza olej tylko wtedy, kiedy jest potrzebny.

Wyjścia układu hydraulicznego

Modele R6 VRT 115/125/135 mogą być wyposażone w maksymalnie siedem elektrohydraulicznych zaworów dwustronnego działania. Istnieje możliwość kontroli przepływu przez każdy z zaworów. Dzięki temu do osprzętu dociera tyle oleju ile jest wymagane. Dźwignie sterujące układem hydraulicznym zostały oznaczone jednym kolorem. Praca z osprzętem może być wykonywana szybko i łatwo dzięki możliwości wykonywania jednocześnie kilku funkcji. Udźwig tylnego podnośnika wynosi 6,2 tony. Podłączanie osprzętu ułatwiają przyciski na tylnych błotnikach ciągnika.

Niskie zużycie paliwa

Jedną z ważniejszych opcji wyposażenia modeli R6 VRT 115/125/135 jest wentylator eVISCO (wentylator sterowany sprzęgłem wiskotycznym) sterowany elektronicznie, zapewniający utrzymanie optymalnej temperatury pracy silnika i brak możliwości jego przegrzania. Kiedy powietrze do chłodzenia silnika nie jest potrzebne sprzęgło wiskotyczne zostaje rozłączone i wentylator obraca się z mniejszą prędkością. Kiedy warunki temperaturowe zmieniają się, specjalny olej silikonowy przepływa z zasobnika do przestrzeni roboczej i tam przekazuje napęd na wentylator. Po zamknięciu zaworu olej wraca do zasobnika a wentylator obraca się swobodnie.

Kolejne rozwiązanie wpływające na zmniejszenie zużycia paliwa to nowa konstrukcja układu hamulcowego. Wspomaganie układu zmniejsza siłę z jaką operator uruchamia układ. Dzięki dokładnemu wykonaniu tarcz hamulcowych zmniejszono odległość między nimi. Testy wykazały, że dokładne pasowanie elementów układu hamulcowego pozwoliło przy prędkości 50 km/h na zmniejszenie zapotrzebowania na moc o 6 kW.

Układ hydrauliczny Load Sensing także zmodernizowano i w efekcie wpłynęło to na obniżenie zużycia paliwa. Dzięki zastosowaniu oddzielnego zbiornika oleju dla układu podnośnika, zapotrzebowanie na olej w układzie napędowym zostało obniżone. Dzięki temu zmniejszono zapotrzebowanie na moc do napędu układu w trakcie jazdy z wyższymi prędkościami. Zastosowanie oddzielnego zbiornika na olej zmniejszyło także ryzyko dostawania się zanieczyszczeń w trakcie podłączania i rozłączania osprzętu.


źródło: SAME DEUTZ-FAHR

 

 

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież

Kalendarz targów i wystaw rolniczych 2015

Nasze najnowsze filmy

Case IH Puma buszuje w kukurydzy - maszyny w jednym ujęciu
Zapowiedź sezonu 2016 w Małopolsce! Agro Radgoszcz
Rolnicza jesień 2015 z kabiny operatora
Massey Ferguson MF7616 z agregatem uprawowym - maszyny w jednym ujęciu
John Deere 8260R nocą w kabinie - maszyny w jednym ujęciu
Pokazy i prezentacje maszyn rolniczych - Podsumowanie sezonu '2015
Nocna zimowa orka w systemie 24h - w akcji Case Magnum, Case Puma, Steyr i John Deere
W zimowej orce: John Deere 8260R i Case Puma 230CVX z 10 i 8 skibami LEMKENa
Zetor Crystal 160 - test orki
Jesienna orka na 33 skiby i 1175KM - w akcji 2x Case IH, John Deere, Steyr
Nowy opryskiwacz KUHN Lexis 3000 - Agritechnica 2015
Steyr‬ Terrus 6300 CVT - Agritechnica 2015
John Deere‬ 9620RX - Agritechnica 2015
URSUS‬ 25014 - prototyp dla Afryki - Agritechnica 2015
Zetor by Pininfarina - Agritechnica '2015
Previous Next

Filmowe AGROciekawostki

GRASSMEN - Donkey Contracts feat. Kirstie
Zetor Forterra 135 GLM Combi Trike
Horsch InnoFalcon silver Medal
Tribine Corn Harvest 2013
Spot promocyjny ZS CKR w Starym Brześciu
Traktoriada czyli Ursus 6014 w wyprawie dookoła Świata / TRACTOR WORLD EXPEDITION
Day 9 of Antarctica2: Daily update from Nicolas
Claas Lexion 600
Yeo Valley Advert - Official Video
Zetor making of calendar 2011
ZETOR CALENDAR 2015
Previous Next

Targi i wystawy rolnicze - FILMY

MAZURSKIE AGRO SHOW OSTRÓDA 2016
Polagra-Premiery 2016, Poznań 21-24.01.2016
AGRO SHOW 2015 – film podsumowujący XVII Międzynarodową Wystawę Rolniczą
AGRO SHOW 2015 - przygotowania do Wystawy
FILM PODSUMOWUJĄCY - ZIELONE AGRO SHOW 2015
ZIELONE AGRO SHOW 2015
AGROTECH 2015 w Kielcach
Agro Park 2015 Lublin
Agro Show Bednary 2014
Previous Next

Polecane maszyny z naszego katalogu

WARTO PRZECZYTAĆ...

VALTRA wprowadza na rynek nową serię N
Steyr Terrus CVT - nowy okręt flagowy biało-czerwonej marki
Farmlift Case IH - debiut na rynku ładowarek
Fendt 1000 Vario - ma moc! (Traktor Roku 2016)
Nowa sieczkarnia JOHN DEERE serii 8000
„Czwarty wymiar” nowych kombajnów Claas LEXION serii 700