Został on zbudowany na bazie podzespołów cechujących się najwyższymi parametrami technicznymi. Podobnie jak rodzina serii POL-MOT H, ciągnik ten cechuje bardzo nowoczesna stylistyka nadwozia połączona z pełną funkcjonalnością co stanowi zasadniczy atut nowej konstrukcji lubelskiego oddziału spółki. POL-MOT Z wyposażony jest w silnik marki IVECO, 6-cylindrowy, turbodoładowany z intercoolerem o pojemności 6728cm3, obrotach nominalnych 2200obr/min i mocy 104kW (141KM) wg 97/68/EC, max. moment 625Nm przy 1250 obr./min. Układ przeniesienia napędu oraz skrzynia biegów marki ZF typ T-7226L, ilość przełożeń przód/tył 24/24, prędkość max. 50 km/h (ograniczona elektronicznie do 40km/h) umożliwia przełączanie biegów pod obciążeniem w każdym z 6 zakresów (4-biegowe) przełożeń (powershift) oraz przełączanie pod obciążeniem przód-tył (powershuttle).

Aktualnie ciągnik trafi do firmy ZF, gdzie będzie poddany testom. Po zakończeniu badań fabrycznych nowy POL-MOT trafi na testy polowe. Producent podkreśla, iż nowy model może być jeszcze poddany modyfikacjom. POL-MOT 14014 Z w ofercie firmy znajdzie się najprawdopodobniej pod koniec 2011 roku.

 

{gallery}Pol-mot Z{/gallery}

źródło: POL-MOT Warfama S.A.