20 lat technologii podwozi gąsienicowych CASE IH

Innowacja technologiczna podwozi gąsienicowych Case IH sięga roku 1996, kiedy to wprowadzono na rynek serię ciągników Quadtrac. Aktualnie podwozia gąsienicowe znalazły swoje zastosowanie również w serii ciągników Magnum Rowtrac a także w kombajnach Axial-Flow®.

 

Ciągniki Quadtrac

Cztery gąsienice modelu Quadtrac rozprowadzają masę w sposób bardziej jednolity i efektywny niż systemy dwugąsienicowe, co w rezultacie oznacza mniejsze ugniatanie gleby. Przekłada się to na wiele innych zalet, takich jak usprawnione poruszanie się po miękkim terenie i lepsza trakcja, jak również łatwiejszy transport. Wynika to z równomiernego rozłożenia obciążenia na całej długości każdej gąsienicy Quadtrac – nawet w przypadku, gdy dodatkowe obciążenie wywiera nacisk na tylne gąsienice.
Dostarczenie większej mocy, możliwe jest w ciągnikach Quadtrac wlasnie dzięki układowi wymuszonego napędu. Napęd realizowany jest za pośrednictwem specjalnych łap, które zachodzą na pręty koła napędzającego i gąsienicy. Dzieje się tak, ponieważ napęd wymuszony działa w sposób ciągły, nawet w mokrych lub śliskich warunkach. Napęd wymuszony Quadtrac regulowany jest automatycznie podczas transportu lub niewielkim obciążeniu, przyczyniając się do zmniejszenia zużycia, tarcia i nagrzewania gąsienic, co z kolei zwiększa ich trwałość.

 

 

 

Ciągniki Magnum Rowtrac

Ciągniki Magnum Rowtrac zostały zaprojektowane z myślą o doskonałym balansie, uzyskanym dzięki ofercie opon dopasowanych do szerokości rzędów i rodzaju gleby oraz oscylującej konstrukcji tylnych gąsienic, która utrzymuje moc na podłożu podczas pokonywania najcięższych zakrętów. W ciągnikach tych zachowany został system czteropunktowej styczności z podłożem, zmniejszający nacisk na powierzchnię i przekładający się na mniejsze przenoszenie masy z przedniej osi na tylną niż w przypadku systemów dwugąsienicowych. Zapewnia on również właściwości manewrowe i obsługowe porównywalne do ciągników kołowych. W odniesieniu do właściwości manewrowych i obsługowych, Magnum Rowtrac wyraźnie zmienia się na lepsze. Tam, gdzie konstrukcja dwugąsienicowa może rozgrzebywać wierzchnią warstwę gleby na zakrętach, prowadząc do powstawania kolein i bruzd ziemi oraz zakopywania się ciągnika na miękkim terenie, konstrukcja Magnum Rowtrac – dzięki sprawniejszej pracy na nieregularnym podłożu i uwrociach – zachowuje większą i bardziej zrównoważoną powierzchnię styku z podłożem. Mniejsze naruszenie gleby oznacza większą wydajność produkcyjną na większej powierzchni pola.

 

 

 

MDF / Case IH