AGCO buduje nową sieć sprzedaży w Polsce

Krok ten stanowi część strategii rynkowej AGCO w regionie Europy i Bliskiego Wschodu (EME). Obecnie polski oddział AGCO posiada własne, współpracujące z punktami dilerskimi zespoły sprzedażowe dla marek Challenger i Valtra. Po zmianach, do tych dwóch marek dołączą także marki Fendt oraz Massey Fergusson.

Zgodnie z przyjętą nową strategią rynkową, dotychczasowa umowa AGCO z polskim dystrybutorem Korbanek Sp. z o.o. na sprzedaż marek Fendt, Massey Ferguson, Challenger oraz Fella – wygasa z końcem 2017 roku. Chcielibyśmy przekazać nasze serdeczne podziękowania dla firmy Korbanek za dobrą i wieloletnią współpracę z AGCO – powiedział Rob Smith, Senior Vice President AGCO i Dyrektor Generalny na Europę i Bliski Wschód. Państwo Korbanek i ich zespół to profesjonalni partnerzy biznesowi, którzy znacząco przyczynili się do rozwoju AGCO w Polsce – dodaje.

AGCO i Korbanek Sp. z o.o. będą kontynuować współpracę do końca trwania wcześniej wspomnianej umowy. W okresie przejściowym firma Korbanek i jej sieć dilerów zapewni sprzedaż, serwis techniczny i dostawę części oraz obsługę gwarancyjną dla klientów posiadających maszyny Fendt i Massey Ferguson.

Strategia handlowa i rynkowa AGCO dla obszaru EME ma na celu zacieśnienie współpracy z klientem końcowym oraz zwiększenie Jego wiedzy i doświadczenia w zakresie wiodących marek sprzętu rolniczego oferowanego przez AGCO. Realizację tego celu zapewni poszerzenie oferty produktowej oraz dedykowana sieć dilerów.

W dalszych zamierzeniach, AGCO planuje wprowadzić dwa kanały dystrybucji oraz w rozwijać sieć dilerów w Polsce. Jeden kanał dystrybucji obejmie marki Fendt i Valtra, a drugi markę Massey Ferguson. Obecni i przyszli dilerzy będą mogli ubiegać się o franczyzę w odniesieniu do wybranej marki i dalej rozwijać współpracę z AGCO.

źródło: AGCO