Basak Traktor z przytupem zaznaczył swoją obecność na tegorocznych targach Agritechnica 2025 w Hanowerze. Na stoisku producent zaprezentował rozbudowaną gamę ciągników z najważniejszymi premierami modelowymi, w tym nowym flagowcem Basak 5165 Red Power.
Tegoroczne stoisko Basak Traktor zostało zbudowane wokół pięciu kluczowych modeli. Centralnym punktem ekspozycji i główną premierą jest sześciocylindrowy Basak 5165 Red Power, otwierający producenta na segment mocy około 165 KM i wyznaczający nowy poziom w gamie modelowej. Obok flagowca prezentowane są cztery kolejne nowości
- uniwersalny ciągnik Basak 4105 Stage V w klasie około 100 KM
- wąski ciągnik sadowniczy Basak 5075 N o szerokości około 143 cm
- klasycznie stylizowany, lecz w pełni zgodny z normą Stage V model Basak 2105 Classic V
- najmniejszy w gamie Basak 3026 w klasie 25 KM

Prezentacja tych ciągników pokazuje, że Basak konsekwentnie rozwija ofertę od najniższych mocy po segment ciągnika głównego w średnim gospodarstwie. To także czytelny sygnał dla europejskich kontrahentów, że marka stawia na nowoczesne jednostki napędowe Stage V, rozbudowane układy hydrauliczne i szerokie możliwości konfiguracji.
Nowy flagowy model Basak 5165 Red Power

Najważniejszą premierą Basaka na Agritechnice 2025 był model Basak 5165 Red Power. To pierwszy ciągnik marki w tej klasie mocy i jednocześnie istotny krok w stronę dużych gospodarstw oraz firm usługowych.
Basak 5165 Red Power – najważniejsze parametry:
- silnik Deutz TCD 6.1 L06
- pojemność 6 057 cm³, sześć cylindrów
- norma emisji spalin EU Stage V
- turbodoładowanie z intercoolerem
- moc maksymalna 120 kW, 165 KM
- maksymalny moment obrotowy 710 Nm przy 1 500 obr./min
- układ wtryskowy Common Rail
- zbiornik paliwa 300 litrów
- zbiornik AdBlue 32 litry

Ciągnik wyposażono w przekładnię typu powershift z rozbudowanym zakresem przełożeń
- 30 biegów do przodu i 15 do tyłu w wersji standardowej
- 54 biegi do przodu i 27 do tyłu w wersji z przekładnią pełzającą
- elektrohydrauliczny rewers Power Shuttle w standardzie
- tryby jazdy manualny, półautomatyczny i automatyczny z osobnymi nastawami do pracy polowej i transportu
Napęd na cztery koła załączany jest elektrohydraulicznie, a tylna oś wyposażona jest w blokadę mechanizmu różnicowego z mokrym sprzęgłem. Ciągnik osiąga prędkość maksymalną 50 km/h przy obrotach silnika ustawionych na ekonomicznym poziomie, co poprawia komfort i ogranicza zużycie paliwa w transporcie.
Układ hydrauliczny i WOM w Basak 5165 Red Power
- układ hydrauliczny z pompą tłokową osiową o zmiennym wydatku typu load sensing
- cztery sekcje hydrauliczne z tyłu w standardzie
- możliwość zastosowania dwóch dodatkowych sekcji z przodu
- udźwig tylnego trzypunktowego układu zawieszenia 8 500 kg
- zewnętrzne sterowanie podnośnikiem na błotnikach
- funkcja Auto Lift ułatwiająca zawracanie na uwrociach
Wał odbioru mocy jest niezależny, czterobiegowy, z mokrym sprzęgłem
- dostępne prędkości 540, 540E, 1 000 i 1 000E obr./min
- opcjonalny przedni WOM o prędkości 1 000 obr./min
- możliwość doposażenia w przedni TUZ
Wymiary i wyposażenie
- masa ciągnika bez obciążników 7 770 kg
- długość całkowita 5 715 mm
- rozstaw osi 2 772 mm
- szerokość całkowita w przedziale 2 500–2 680 mm
- wysokość całkowita 3 130 mm
Basak 5165 Red Power został zaprojektowany z myślą o pracy operatora przez wiele godzin. W standardzie przewidziano pneumatyczne zawieszenie kabiny i fotel z zawieszeniem pneumatycznym. W zależności od konfiguracji ciągnik może być wyposażony między innymi w
- automatyczny zaczep tylny
- kamerę cofania
- chłodzony schowek
- ładowarkę indukcyjną do telefonu
- tempomat silnikowy
- ogrzewanie tylnej szyby
- przycisk Start Stop oraz podgrzewane lusterka elektryczne
Importerem i oficjalnym przedstawicielem marki Basak w Polsce jest Devisioner Sp. z o.o. Głównym dystrybutorem ciągników Basak na rynku krajowym jest SuperTraktor.pl.
Źródło: Basak Traktor















