Technologia EfficientPower

Aby spełnić wymagania dotyczące limitów emisji jednostkowych zgodnie z przepisami 2011 Tier 4A, w nowych ciągnikach Magnum wprowadzono technologię Case IH selektywnej katalitycznej redukcji – Selective Catalytic Reduction (SCR), zapewniającą maksymalne osiągi przy możliwie najniższych kosztach eksploatacji. Technologię dla tego systemu oczyszczania spalin opracowano we współpracy z Fiat Power Train Technologies (FPT). Nowe ciągniki Magnum, modele od 235 do 340, oparto na sprawdzonych silnikach o pojemności 8.7-litra, stosowanych w ostatnich latach w kombajnie Axial Flow 7120. Silniki te, udoskonalone poprzez nowe możliwości zarządzania mocą silnika, reagują wzrostem mocy, do którego odbiorcy ciągników Case IH Magnum są przyzwyczajeni ze względu na ciężkie warunki pracy ciągników. Zarządzanie mocą daje dodatkowo moc ponad 35 KM, do wykorzystania na potrzeby transportu, PTO i hydrauliki.

 

{gallery}Nowy Case Magnum{/gallery}

Wyższa moc we wszystkich modelach

Każdy ciągnik Magnum ma podwyższoną moc, aby nadawał się do dzisiejszych narzędzi. Nowa linia obejmuje pięć modeli – w których przy zarządzaniu mocą, szczytowa moc silnika wynosi 274 KM w przypadku rozpoczynającego linię Magnum 235, i 389 KM w przypadku ciągnika Magnum 340, kończącego tę linię.

 

Otoczenie operatora Magnum

Kabina Magnum Surveyor™ nadal oferuje taką samą wiodącą w branży przestrzeń, zapewniającą widoczność wokoło i komfort, co od dziesięcioleci definiowało otoczenie operatora ciągnika Magnum. Obecnie w kabinie zastosowano najnowszej generacji technologię Case IH sterowania przez operatora, z nową konsolą podłokietnika ze sterownikiem MultiControl. Szerokie badania odbiorców i informacje zwrotne od operatorów pomogły określić rozmieszczenie elementów sterowania tak, by podstawowe funkcje ciągnika można było regulować opuszkami palców. Nowa zawieszona kabina połączona z zawieszeniem przedniej osi jak również fotel w opcji Positive Response zapewni równiejszą niż kiedykolwiek dotąd jazdę w polu i na drodze.

 

W standardzie jest podłokietnik ze sterownikiem MultiControl

Obecnie podłokietnik ze steronikiem MultiControl stanowi wyposażenie standardowe we wszystkich ciągnikach Case IH o wysokiej mocy. Poczynając od ciągników Case IH Maxxum a na ciągnikach Steiger/Quadtrac® kończąc, można znaleźć w nich taki sam podłokietnik i takie same regulacje, identyczne w wyglądzie, dotyku i obsłudze. A to znaczy, że operator szybciej zapozna się z obsługą przesiadając się z kabiny jednego ciągnika do kabiny innego. Nowy kolorowy wyświetlacz AFS Pro 700 jest wbudowany w podłokietnik ze steronikiem MultiControl, i przesuwa się wraz z fotelem operatora. AFS Pro 700 pozwala na sterowanie z nowoczesną prostotą nie tylko funkcjami autonaprowadzania AFS AccuGuide, ale również innymi funkcjami ciągnika, np. przepływem płynu hydraulicznego. Pro 700 można dostosować do wymagań odbiorcy tak, by dla każdej określonej aplikacji wyświetlane były informacje kluczowe dla obsługi ciągnika, najważniejsze dla danego operatora.

 

Najlepsza możliwa oszczędność paliwa

AFS AccuGuide ułatwia kierowanie pojazdem, ale Case IH podejmuje także wysiłki dotyczące wybrania biegu i prędkości silnika, przy których osiąga się możliwie najwyższą oszczędność paliwa, przy jednoczesnym pokryciu zapotrzebowania mocy. Wszystkie ciągniki Magnum są wyposażone w system automatycznego zarządzania wydajnością – Automatic Productivity Management (APM), który automatycznie wybiera najbardziej efektywną kombinację przełożenia przekładni i prędkości silnika. Po aktywowaniu APM operator musi jedynie wybrać żądaną prędkość podróżną dla optymalnej pracy.

 

Technologia Case IH SCR oszczędzania paliwa

Technologia selektywnej redukcji katalitycznej – Selective Catalytic Reduction (SCR) to najlepsza metoda przewidziana na rok 2011 dla sprzętu rolniczego o wysokiej mocy, zwłaszcza gdy wziąć pod uwagę znaczenie, jakie ma oszczędność paliwa i redukcja czasu nieproduktywnego. Nowe silniki Magnum są kalibrowane, by realizowały jak najlepiej to, do czego zostały zaprojektowane, czyli efektywne spalanie, co z kolei ma swój wkład w technologii EfficientPower. Nowa technologia Case IH EfficientPower, wykorzystująca SCR, oddziela ograniczanie większości emisji od podstawowej funkcji silnika. Inaczej, niż ma to miejsce w systemach recyrkulacji spalin – Exhaust Gas Recirculation (EGR), które są stosowane przez innych producentów w celu spełnienia limitów państwowych Tier 4A, w tej technologii nie ma recyrkulacji spalin z powrotem do silnika. Nie jest potrzebny większy układ chłodzenia – czy dieslowy filtr cząstek zawieszonych, który wykorzystuje wydzielający ciepło i zużywający paliwo proces „regeneracji”, co jest na ogół konieczne dla spełnienia limitów Tier 4A przez systemy EGR. W systemie SCR gaz wylotowy z silnika przepływa prosto do komory katalitycznej, gdzie łączy się z AdBlue, nietoksyczną, bezbarwną, bezwonną mieszaniną chemiczną mocznika i oczyszczonej wody. AdBlue przekształca NOx w nieszkodliwą parę wodną i gazowy azot, które są usuwane przez rurę wydechową.

 

Dodatkowe nowe cechy zapewniające większą wydajność ciągników tej linii

W celu zwiększenia wszechstronności ciągników w tym asortymencie, wprowadzono nowe opcje wyposażenia fabrycznego.

Obejmują one:

· Przednie zawieszanie narzędzi oraz PTO

· Do 6 zdalnie sterowanych zaworów

 

Nowa stylizacja i większa wytrzymałość

Nową konstrukcję maski silnika w modelach ciągników Case IH Magnum wyprowadzono z nowej okalającej ramy, która tworzy łoże dla szerszego silnika CaseIH i gdzie znajduje się ulepszony układ chłodzenia. Wyprofilowane podwozie odznacza się najlepszą w tej klasie zwrotnością kierowania i wewnętrzną wytrzymałością opraw w układzie napędowym, oś tylna i tylne zawieszenie narzędzi są zintegrowane, by sprostać zwiększonej mocy i zapewnić większą wydajność.

case magnum 2011 tabela CASE IH ujawnia następną generację ciągników Magnum

żródło: www.caseih.com

foto: case IH