Ciągnik na ciężkie czasy

Jeżeli szukasz ciągnika na ciężkie czasy, to sprawdź w praktyce czy jest oszczędny, wielozadaniowy i dobrze wyposażony. Doskonałym rozwiązaniem jest ciągnik klasy PREMIUM w przystępnej cenie.

Niskie ceny zbóż, wysokie koszty produkcji, drożejące paliwo nie sprzyjają inwestycjom w rolnictwie. Z drugiej jednak strony rolnik – bez dobrego ciągnika – nic w gospodarstwie nie wymyśli. W cenie są więc niezawodne maszyny pociągowe: bezawaryjne, oszczędne, wielofunkcyjne i do tego tanie w zakupie i utrzymaniu.

Czy można znaleźć taki ideał? Zapytaliśmy się o to rolników – praktyków, którzy od kilku lat wykorzystują ciągniki CLAAS ARION w swych gospodarstwach i to przy różnych pracach.

Seria CLAAS ARION w ocenie praktyków

Paweł Gankiewicz woj. opolskie używa dwóch ciągników CLAAS ARION. Pierwszy zakupił w 2018 roku, a drugi w 2021 r. Powodem zakupu drugiego, większego ciągnika, była bezawaryjna praca zakupionego w roku 2018 ARION 400. Obydwa ciągniki sprawują się wyśmienicie.

W obydwu przypadkach widzę, że są to maszyny są bezawaryjne. Do tego bardzo łatwe w obsłudze, oszczędne i komfortowe w pracy. W takim pakiecie zasługują na miano ciągników PREMIUM – podkreśla Gankiewicz.

Rafał Prokopek z woj. lubelskiego, zanim zdecydował się na ciągnik, dokonał szczegółowego porównania różnych marek dostępnych na rynku. Finalne wybrał ciągnik CLAAS serii ARION. Dlaczego?

Wybrałem ciągnik CLAAS ARION, ponieważ był najtańszym ze wszystkich opcji, jakie miałem na chwilę zakupu. Nie chodzi tylko o sumę pieniędzy, która znajdowała się na fakturze, ale o łączną kwotę, wraz z kosztami eksploatacyjnymi, kosztami ubezpieczenia i odsetkami za finansowanie fabryczne. Ono też na chwilę zakupu było najkorzystniejsze – przyznaje rolnik.

W jego opinii, ARION jest bardzo komfortowym ciągnikiem. Przednia oś jest resorowana, fotel dobrze amortyzuje a kabina pozwala na dobrą widoczność i obsługę wszystkich funkcji. To wszystko pozwala na szybką pracę w ciężkich warunkach.

Dodatkowo zdecydowałem się na dach panoramiczny. To olbrzymia zaleta, bo rocznie zwożę ok. 1000 bel. Nawet układając najwyższą warstwę, nie boli mnie kark od wychylania się do przodu – widoczność mam z fotela znakomitą – przyznaje Prokopek.

Maszynę nabył w specyfikacji „First CLAAS”. Oznaczało to, że ciągnik był już fabrycznie bogato wyposażony w: resorowaną przednią oś, wydajną hydraulikę, amortyzowaną kabinę, SMART STOP, automatykę skrzyni biegów oraz szerokie ogumienie. Rolnik zamówił jednie dodatkowo dach panoramiczny, ładowacz czołowy i sterowanie do niego. Jednak chyba największe wrażenie robi na nim niskie spalanie ON. Oddajmy głos Rafałowi Prokopkowi:

Wszystko dobrze udokumentowałem, fotografując wyświetlane parametry spalania w czasie różnego rodzaju prac i tankując maszynę zawsze pod korek. Oto, co ustaliłem:

  • przy orce z pługiem, głębokości pracy ok. 20 cm, spalanie wynosiło 12-13 l ON/ha;
  • praca gruberem 7-łapowym, dwurzędowym wymagała 7-8 l ON/ha;
  • na dobrym stanowisku i dobrej słomie można było wykonać do 60 bel/h, a spalanie wyniosło 11,6 l/h;
  • prace transportowe przyczepą skorupową przy sieczkarni – 6,4 l/h.

Dodajmy, że rolnik często wykorzystuje automatykę skrzyni biegów i funkcję smart stop, co nie bez wpływu pozostaje na wyniki spalania.

Wybór maszyny z bardziej zaawansowaną elektroniką czy skrzynią bezstopniową jeszcze bardziej oszczędziłyby paliwo – ale – jak to skwitował Paweł Gankiewicz, właściciel dwóch ciągników ARION: „kupując nowy ciągnik, teraz już nie bałbym się bardziej rozbudowanej elektroniki…”.

Pełne opinie rolników zostały przedstawione w wywiadach:

maxresdefault Ciągnik na ciężkie czasy

 

Test DLG prawdę o ARION powie 

Bardzo dobre parametry użytkowe ciągników z serii ARION 400 potwierdzają najnowsze niezależne badania DLG:

  • bogate wyposażenie fabryczne ciągnika: duży rozstaw osi, amortyzacja przedniej osi, osiowa pompa wielotłoczkowa, cztery pary elektrozaworów hydraulicznych, duża i przestronna kabina – czynią ciągnik wszechstronnym i komfortowym;
  • czterocylindrowy silnik o mocy 155 KM z funkcją BOOST daje moment obrotowy do 600 Nm – to oznacza wystarczający zapas mocy i dobrą elastyczność w pracy;
  • niskie spalanie ON potwierdzone testami POWERMIX, wynoszące 224-242 g/kWh – znacząco niższe od średniej 264 g/kWh pojawiającej się w innych testowanych ciągnikach podobnej klasy;
  • szczególne duża różnica w zużyciu paliwa na korzyść ARION w porównaniu z ciągnikami innych marek pojawiała się przy pracach transportowych sięgająca 16%;
  • mały promień skrętu 10,30 cm.

Ciągniki serii ARION w wersji First CLAAS mają bogate wyposażenie. Każdy z użytkowników może liczyć na fachową pomoc dealera, który pomoże skonfigurować maszynę pod konkretne potrzeby odbiorcy.

Reasumując, kupując ciągnik CLAAS ARION, użytkownik ma do dyspozycji maszynę:

  • atrakcyjną cenowo, z niskimi kosztami finansowania – co potwierdzają rolnicy;
  • z wyposażeniem gwarantującym wykonanie różnorodnych prac bez konieczności dokupowanie dodatkowych opcji lub doposażenia- co również potwierdzają rolnicy;
  • oszczędną w zużyciu paliwa – twierdzą o tym rolnicy i potwierdza to test DLG;
  • komfortową na poziomie PREMIUM – to także potwierdzają rolnicy;
  • łatwą w obsłudze i manewrowaniu- doskonałą sterowność potwierdza test DLG;
  • wieloletnią bezawaryjność – to potwierdzają rolnicy, decydując się na kolejne ciągniki marki CLAAS.

ARION to ciągnik na obecne czasy. Oszczędny silnik i elektronika oraz bezawaryjność pozwalają na ograniczenie kosztów paliwa i kosztów eksploatacyjno-serwisowych. Komfort pracy zachęcają do wielogodzinnej pracy także w trudnych warunkach. Łatwość obsługi pozwoli na przyjemną pracę, nawet dla mniej wprawnych operatorów.

Koszt zakupu ciągnika o mocy 155 KM, gotowego do pracy, bogato wyposażonego to 375.000 netto (dane z dnia 06/11/2023)

 

źródło: CLAAS