Deutz-Fahr Serii 6

Ciągniki Deutz-Fahr Serii 6 od 126 KM

Już prawie od roku marka DEUTZ-FAHR ma w swojej ofercie Serię 6, która stanowi najlepsze połączenie technologii w klasie średniej mocy. Z myślą o targach Agritechnica popularna seria została poszerzona o sześć nowych modeli.

Nowe, wszechstronne modele ciągników Deutz-Fahr Serii 6 6120 (126 KM), 6130 (135 KM) i 6140 (143 KM) są dostępne z bezstopniową przekładnią TTV lub z pięciostopniową przekładnią Powershift. Od teraz rolnicy mogą wybierać spośród 24 modeli o mocy od 126 KM do 226 KM, z silnikiem w trzech wariantach pojemności, z trzema wariantami przekładni, dwoma rodzajami kabiny i niezliczonymi opcjami wyposażenia, a tym samym mogą dobrać ciągnik, który idealnie spełni ich wymagania pod kątem charakterystyki i komfortu.

Silnik

Wszystkie nowe modele są wyposażone w silniki Deutz 3.6 najnowszej generacji (Stage IV). Układ oczyszczania spalin wykorzystuje najnowszą technologię (DOC+SCR w modelu 6120 oraz układ DOC+DPF+SCR w modelach 6130 i 6140).

Mocne silniki czterocylindrowe z wysokim momentem obrotowym zostały zoptymalizowane pod kątem niskiego zużycia paliwa i płynu AdBlue. Ich moment obrotowy wzrasta nawet o 30% i mogą one być opcjonalnie wyposażone w nowy elektroniczny wentylator wiskotyczny (w modelu 6140 w standardowym wyposażeniu) oraz nowy układ chłodzenia. Ponadto zostały wyposażone w hydrauliczny hamulec silnikowy (HEB), wyróżniony srebrnym medalem przez Niemieckie Towarzystwo Rolnicze (DLG). Hamulec, uruchamiany przełącznikiem, dostarcza dodatkowej siły hamowania podczas jazdy – szczególnie na zboczach.

Pod względem technologii przekładni marka DEUTZ-FAHR opiera się na sprawdzonej i wysoce skutecznej przekładni TTV, dzięki której można łatwo ustawić wszystkie prędkości od 0,2 km/h do 50 km/h, 40 km/h w trybie ECO przy zmniejszonej prędkości silnika. Do dyspozycji są trzy tryby pracy: AUTO/MANUAL/WOM oraz dwa zakresy prędkości jazdy: POLE/TRANSPORT. Zmiana kierunku jazdy odbywa się w sposób elektrohydrauliczny za pomocą rewersu PowerShuttle bez użycia sprzęgła. Dodatkowo oferowana jest regulacja rewersu w pięciu ustawieniach.

Nowe modele Serii 6 są także dostępne z pięciobiegową ręczną skrzynią biegów z trzystopniowym Powershift. Można wybrać jedną z dwóch wersji: 30+30 lub 60+60 z biegami pełzającymi i superreduktorem. W wymienionych przekładniach elektrohydrauliczny rewers PowerShuttle z pięciostopniową regulacją (SenseClutch) umożliwia też zmianę kierunku bez użycia sprzęgła, natomiast funkcja Stop&Go gwarantuje precyzyjne manewrowanie ciągnikiem na bardzo małej przestrzeni i zatrzymanie go bez użycia pedału sprzęgła w podłodze. Sprzęgło ComfortClutch pozwala na zmianę biegu bez użycia pedału sprzęgła.

Przednie osie

Kolejną nowością są przednie osie przeznaczone specjalnie dla modeli mających od 120 do 140 KM i zaprojektowane przez SDF. Napęd na cztery koła i blokady mechanizmu różnicowego (100%) są uruchamiane i wyłączane elektrohydraulicznie oraz sterowane automatycznie przez system ASM w zależności od kąta skrętu kół i prędkości jazdy. Wszystkie nowe modele Serii 6 mogą być opcjonalnie wyposażone w amortyzację przedniej osi, co znacznie poprawia trakcję, komfort jazdy i pracy, jak również bezpieczeństwo w polu czy na drodze. Wszystkie nowe modele występują w wersji z układem kierowniczym SDD, który mniejsza liczbę obrotów koła kierownicy i sprawia, że manewrowanie jest dużo łatwiejsze.

Hamulce

Nowe modele Serii 6 są wyposażone w hamulce na cztery koła i hydrauliczny hamulec postojowy (HPB). Opcjonalnie można zamówić także hamulec przyczepy (hydrauliczny, pneumatyczny lub obydwa), zgodny z najnowszymi dyrektywami w zakresie bezpieczeństwa.

Występują trzy pakiety hydrauliczne: prosty w układzie otwartym z pompą o wydajności 90 l/min i mechanicznym sterowaniem, układ hydrauliczny Load-Sensing z wydajnością 120 l/min i mechanicznym sterowaniem oraz układ hydrauliczny Load-Sensing z pompą o wydajności 120 l/min i elektrohydraulicznym sterowaniem. Dodatkowo ciągnik może być wyposażony w dwa hydrauliczne wyjścia (Comfort pack), przedni podnośnik i przedni WOM z prędkością 1000 obr./min. Standardowo wszystkie modele mają w wyposażeniu tylne podnośniki o udźwigu do 7000 kg, precyzyjnie sterowane układem EHR. W modelach TTV WOM ma też standardową prędkość 540, 540ECO i 1000 obr./min. W modelach Powershift są dostępne cztery prędkości WOM – 540/540ECO/1000/1000ECO. AutoWOM włącza lub wyłącza wał w zależności od położenia tylnego podnośnika.

Kabina

Kabiny nowych modeli Serii 6 również zostały zoptymalizowane przez wprowadzenie całego szeregu nowych elementów. Są one teraz zawieszone na innowacyjnym systemie amortyzacyjnym Hydro Silent-Block (który w porównaniu do zwykłego silent-block zmniejsza hałas i drgania nawet o 40%). Mogą także być wyposażone w zawieszenie mechaniczne lub pneumatyczne.

Duża powierzchnia szyb sprawia, że cały obszar roboczy jest doskonale widoczny. Przednie i tylne szyby (z ogrzewaniem) są otwierane, tak samo jak boczne szyby. Na życzenie możliwa jest instalacja pakietu świateł LED o mocy 33600 lumenów poprawiającego widoczność. Aby osiągnąć optymalny poziom komfortu, można wybrać dach o wysokiej widoczności, automatyczną klimatyzację i fotel na zawieszeniu pneumatycznym. Wnętrze kabiny jest przyjazne i bardzo przestrzenne. Nowy kolorowy wyświetlacz InfoCenterPro z 5” ekranem dostarcza wszystkich istotnych informacji dotyczących parametrów roboczych ciągnika. Można nim sterować za pośrednictwem konsoli MMI. Ulepszona konsola znajdująca się po prawej stronie jest przejrzyście zorganizowana. W nowych modelach TTV główne funkcje są czytelnie rozmieszczone na nowym joysticku Powercom S.

Dla tych, którzy wymagają dodatkowej precyzji, istnieje możliwość wyboru wyposażenia zawierającego iMonitor 2 z 8” ekranem dotykowym i konsolą sterowania MMI, odbiornik systemu Agrosky, ręczne prowadzenie przy użyciu systemu Visual Guidance lub automatyczne prowadzenie Agrosky Assisted Steering System.

Najważniejsze cechy nowych modeli Serii 6:

• Sześć nowych modeli o mocy od 126 KM do 143 KM

• Silniki Deutz 3.6 Stage IV (Stage V Ready)

• Bezstopniowa przekładnia TTV lub pięciostopniowa przekładnia Powershift

• Amortyzacja przedniej osi (opcja)

• Trzy układy hydrauliczne do wyboru

• Zmniejszenie drgań w kabinie o 40%

• Najnowsza technologia rolnictwa precyzyjnego

źródło: DEUTZ-FAHR