CLAAS odświeża platformę klienta CLAAS connect i uruchamia aplikację na urządzenia mobilne

CLAAS rozszerza swoją cyfrową platformę klienta CLAAS Connect o nowe funkcje. Dodatkowo od połowy lutego dostępna jest aplikacja CLAAS connect app na urządzenia mobilne z systemem iOS i Android. Zapewnia to jeszcze większe uproszczenie intuicyjnego zarządzania maszynami CLAAS oraz korzystanie z dalszych usług i aplikacji ze sklepu, a także cyfrowe skrócenie drogi między klientem a dealerem.

Platforma i funkcje CLAAS connect

Platforma CLAAS connect dzięki nowym funkcjom i połączeniom jeszcze bardziej ułatwia zarządzanie flotą maszyn CLAAS. Połączenie z inteligentną siecią ważnych funkcji i dalszych aplikacji w ramach jednej platformy oszczędza czas i ułatwia wyszukiwanie ważnych informacji, odpowiednich środków smarnych i właściwych części zamiennych. Klienci mogą w łatwy sposób rejestrować się i logować poprzez jednorazową rejestrację za pomocą CLAAS ID. Dzięki funkcji logowania przez media społecznościowe możliwe jest również logowanie się przy użyciu danych konta Apple, Google lub Facebook.

W kolejnym kroku klient wybiera dealera CLAAS. Następnie możliwe jest dodanie obecnych w gospodarstwie maszyn i urządzeń CLAAS poprzez wprowadzenie ich numeru seryjnego. Można dla tych maszyn w dowolnym momencie pobrać na przykład cyfrowe instrukcje obsługi, aby szybko uzyskać dostęp do ważnych informacji.

Dopełnieniem platformy CLAAS connect jest m.in. zintegrowanie jej z konfiguratorem produktów CLAAS, który został wprowadzony w połowie 2020 roku. Pozwala to na ukierunkowane konfigurowanie, zestawianie i zapisywanie konfiguracji ciągników, maszyn żniwnych, pras, ładowarek teleskopowych i kołowych oraz aplikacji cyfrowych. Następnie klient może poprosić swojego dealera o konkretną ofertę na podstawie zapisanych konfiguracji i sugerowanych cen katalogowych.

CLAAS connect oferuje także możliwość ładowania własnych zdjęć maszyn CLAAS i tworzenia indywidualnych notatek – na przykład w celu zapisania historii napraw lub udokumentowania uszkodzeń.

Aplikacja CLAAS connect: bezpośrednie połączenie spoza biura

Od połowy lutego 2021 roku CLAAS connect jest dostępny na wszystkich aktualnych rynkach także jako bezpłatna aplikacja na urządzenia mobilne. Dzięki temu klienci mogą korzystać z platformy w dowolnym czasie i miejscu – na przykład na polu, w kabinie maszyny, podczas rozmowy z dealerem, a w razie nagłej potrzeby także w podróży. Aplikacja CLAAS connect zawiera wszystkie funkcje i usługi wersji stacjonarnej, aby umożliwić szybkie i zoptymalizowane korzystanie z niej na urządzeniach mobilnych w dowolnym momencie.

Na szczególną uwagę zasługują wszystkie funkcje i dane związane z maszyną:

możliwe jest na przykład wprowadzanie i analiza pojawiających się kodów błędów bezpośrednio i bez konieczności przeglądania instrukcji obsługi, aby w razie potrzeby podjąć dalsze kroki w celu rozwiązania problemu. A ponieważ aplikacja jest połączona z narzędziem do wyszukiwania części zamiennych Parts Doc i sklepem z częściami zamiennymi CLAAS Parts Shop możliwe jest bezpośrednie wybieranie odpowiednich części zamiennych i zamawianie ich u dealera. Oprócz tego CLAAS FARM PARTS oferuje asortyment około 4 milionów artykułów dla rolnictwa, które można w każdej chwili wygodnie zamówić z domu.

Kolejną nowością jest zintegrowanie poradnika doboru środków smarnych CLAAS Lubricant Advisor. Klient otrzymuje tu obszerny przegląd odpowiednich dla jego maszyn CLAAS środków smarnych łącznie z ich specyfikacjami. Odpowiednie oleje, smary i płyny układów chłodzenia można również zamawiać online bezpośrednio w sklepie Parts Shop, przy czym również tutaj realizacja zamówień odbywa się za pośrednictwem dealera CLAAS. Integralną część nowej aplikacji stanowi także konfigurator produktów CLAAS, dzięki czemu konfiguracja nowej maszyny, która odbywa się analogicznie do stacjonarnej wersji CLAAS connect, jest również możliwa w dowolnym czasie i z dowolnego miejsca.

Kolejne funkcje do targów Agritechnica

CLAAS connect jest już dostępny dla klientów w Polsce, Niemczech, Danii, Francji, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Włoszech, Luksemburgu, Holandii, Norwegii, Austrii, Szwecji, Słowacji, Czechach i USA. Do końca 2021 roku dostęp ma zostać rozszerzony na wiele innych międzynarodowych rynków, co będzie stanowić kontynuację globalnej strategii stworzenia aplikacji dopasowanej do klientów. Na rok 2021 planowane jest zintegrowanie w CLAAS connect kolejnych ważnych funkcji. Kluczowym etapem jest połączenie z CLAAS TELEMATICS i Remote Service. Dzięki temu klient po uruchomieniu aplikacji może na podstawie Remote Service efektywnie wykorzystywać dane telemetryczne swojej maszyny w CLAAS connect i w ten sposób mieć stały podgląd na ważne dane maszyny lub np. otrzymać w przyszłości przypomnienie o zbliżającym się przeglądzie.

 

Źródło: CLAAS