Continental Tractor85

Continental wprowadza w oponach Tractor technologię N.flex

Continental wprowadza w oponach Tractor technologię N.flex

Continental wprowadza innowacyjne rozwiązanie zwiększające efektywność ekonomiczną i wydajność prac rolniczych – technologię N.flex wykorzystaną w produkcji opon Tractor70 oraz Tractor85.

Jako jedną z przyczyn niskiej wydajność prac rolniczych wymienia się nieprawidłowy poziom ciśnienia w oponach. Im poziom ciśnienia w oponie jest wyższy, tym mniejszy jest kontakt opony z podłożem, co może doprowadzić do strat w zakresie pokonywanej odległości, a to z kolei utrudnić poruszanie się pojazdu po gruncie. Wyższe ciśnienie może być także przyczyną wzrostu zużycia paliwa oraz zużycia opon, co skutkuje zmniejszeniem wydajności pojazdu pracującego w polu. Doskonale obrazuje to przykład pojazdu poruszającego się na wprost, który osiąga maksymalne przeniesienie mocy, gdy poślizg opony wynosi 10-15%. Jeśli poślizg wyniesie 35%, to koszty eksploatacji ciągnika mogą wzrosnąć nawet o 23%, przy średniej prędkości 7 km/h na powierzchni 300 hektarów. Przy odpowiednim stopniu poślizgu w połączeniu z dobrym przeniesieniem siły napędowej na podłoże zwiększa się wydajność ciągnika i znacznie wydłuża się czas eksploatacji.

Projektując nowe opony rolnicze, naszym celem była poprawa jakości i wydajności ciągników pracujących w polu. Takie parametry jak: optymalne przenoszenie siły napędowej na polu, dobra przyczepność umożliwiająca przyspieszenie jazdy do przodu, minimalny poślizg 10-15% oraz prawidłowe ciśnienie w oponach, zdecydowanie podnoszą produktywność i efektywność pojazdów rolniczych – powiedział Thorsten Bublitz, kierownik linii opon rolniczych w Continental Commercial Specialty Tires.

Wśród najnowszych rozwiązań oferowanych przez Continental dla rolnictwa znalazły się technologia N.flex (aktualnie zgłoszona do opatentowania) oraz unikatowa konstrukcja stopki opony z pojedynczym rdzeniem z drutu, które sprawiają, że opony radialne Tractor70 oraz Tractor85 są wyjątkowo wytrzymałe i zmniejszają ryzyko awarii spowodowanych naprawami i przestojami. Elastyczny nylonowy materiał zastosowany w osnowie jest także znacznie bardziej rozciągliwy niż inne materiały i może dopasować swój kształt do nierówności podłoża co zapewnia lepsze tłumienie i większy komfort jazdy. Ponadto opony Tractor70 oraz Tractor85 cechują się stabilnością wymiarową osiągniętą dzięki technologii wykorzystującej nylon, który zapobiega chwilowym odkształceniom opony w momencie uruchomienia pojazdu. Nawet przy dużych siłach napędowych i obciążeniach nowe opony radialne zapewniają minimalny poślizg i płytsze ślady.

źródło: Continental