DELTA2 – nowa generacja wozów asenizacynych firmy Joskin

 

 

Delta2, następca wozu Delta1 produkowanego do 2000 roku, charakteryzuje się elementem poprzecznym na dyszlu. Temu elementowi wóz zawdzięcza swą nazwę. Dyszel Delta (łac. Trójkąt) pozwala na pochylenie zbiorniki i przeniesienie całego ciężaru pojazdu na podwozie i zaczep traktora. Dodatkową zaletą dyszla tego typu jest ergonomiczny kształt. Zastosowanie wąskiego dyszla ułatwia manewrowanie.
joskin delta2 1 2 DELTA2   nowa generacja wozów asenizacynych firmy Joskin
Zbiornik wozu Delta2 osadzony jest na strukturze samonośnej: zbiornik jest przyspawany jest do dyszla i podwozia, które pełni rolę ramy. Specjalna stal użyta do budowy maszyny, wytrzymuje nacisk punktowy rzędu 55 kg/mm2, w czym znacznie przewyższa zwykłą stal stosowaną w przemyśle. Zastosowanie takiej stali umożliwia zmniejszenie ilości wzmocnień bocznych i poprzecznych, dzięki czemu waga maszyny jest mniejsza.

Ten model wozu został specjalnie zaprojektowany do pracy z pompą ślimakową lub objętościową, Joskin montuje, jako wyposażenie standardowe, wysokiej jakości pompy ślimakowe niemieckiego producenta 'Wangen’. Zastosowanie pomp tego typu pozwala oszczędzać czas podczas korzystania z maszyny. Pompa, z minimalnym przepływem na poziomie 3000 lub 4000 l/min, jest umieszczona pomiędzy dyszlem a spodem zbiornika. W ten sposób jest doskonale chroniona przed kołami traktora. Zastosowanie zbieraka kamieni zmniejsza zużycie pompy. Zawór zasilający pomiędzy zbiornikiem a pompą, wykonany jest ze stali nierdzewnej i nie może być zablokowany, co zapobiega problemom w tym miejscu.

joskin delta2 3 DELTA2   nowa generacja wozów asenizacynych firmy Joskin

Zabezpieczenie przeciwprzelewowe jest zintegrowane ze zbiornikiem, nadmiar cieczy jest odprowadzany wylotem w dolnej części zbiornika. Jako opcja, możliwe jest wyposażenie pojazdu w urządzenie, które zatrzymuje proces napełniania, oraz automatycznie zmienia pompowanie na mieszanie.

Z tyłu zbiornika znajduje się właz do czyszczenia z łatwym zamykaniem, o średnicy 360 mm. Zbiornik jest również standardowo wyposażony w zawór o średnicy 520 mm z otwieraniem mechanicznym , które może być sterowane hydraulicznie. Jest to przydatne rozwiązanie, gdy istnieje możliwość szybkiego napełniania beczki od góry.

Podwozie jednoosiowych wozów Delta2 standardowo nie jest resorowane (resory paraboliczne dostępne są jako opcja). W dwuosiowych wozach Delta2, standardowo montowany jest zestaw tandem, z rozstawem osi 1350 mm. Opcjonalnie można ten dystans zwiększyć do 1600 mm, wówczas możliwe jest zamontowanie kół do 26,5 ”, które mają szerokość 800 mm. Dostępne są również osie skrętne nadążne lub wymuszone.

Wozy Delta2 o pojemności od 8500S do 10100S osadzone są na jednej osi, z kolei od 10100D do 16500D na dwóch osiach. Zarówno modele jedno, jak i dwuosiowe, są wyposażone w osie przystosowane do prędkości 40 km/h.
źródło: Joskin