Koncepcja nowych silników opiera się na optymalizacji pojemności skokowej, która wynosi 962cm² na każdy z cylindrów, wykorzystaniu wysokociśnieniowego układu wtryskowego Common Rail oraz układu recyrkulacji spalin z katalizatorem DOC (Diesel Oxidation Catalyst). Spełnienie wymogów normy emisji Euro IV / Tier 4 będzie wymagało wykorzystania katalizatora SCR redukującego zawartość tlenków azotu NOx.

Nowy silnik opracowano z myślą o najwyższych parametrach użytkowych, szerokim zakresie stałego momentu obrotowego i mocy oraz zredukowanej emisji szkodliwych związków spalin w każdych warunkach roboczych.

Silniki “Farmotion” zaprojektowano z przeznaczeniem do wykorzystania w napędzie ciągników rolniczych. Oferują kompaktowe wymiary, dużą trwałość i łatwe czynności konserwacyjne. Każdy z cylindrów wyposażono w oddzielną głowicę, tuleje mogą być wymieniane niezależnie. Takie rozwiązanie zapewnia optymalne chłodzenie silnika oraz zwiększa łatwość wykonywania napraw.

Nowe silniki wyposażono w układ rozrządu z automatyczną regulacją luzów zaworowych, dzięki temu wyeliminowano potrzebę przeprowadzania regulacji układu rozrządu w całym okresie eksploatacji silnika. Jednostki „Farmotion” oferują doskonałe parametry w każdych warunkach dzięki wykorzystaniu system Common Rail, z ciśnieniem roboczym sięgającym 2000bar. Wysokie ciśnienie wtrysku ogranicza zawartość szkodliwych związków spalin, oczyszczanych następnie przez katalizator DOC. Wyposażenie nowych silników „Farmotion” uzupełnia zewnętrzny, chłodzony układ recyrkulacji spalin.

źródło: Same Deutz-Fahr