HOLMER Terra Variant na Polagra Premiery 2020

HOLMER Terra Variant na Polagra Premiery 2020

Od ponad 20 lat HOLMER konstruuje wozy do gnojowicy. Jasnym celem podczas rozwijania Terra Variant 435 było skonstruowanie niewielkiego, lekkiego pojazdu, który perfekcyjnie sprawdzi się przy rozwożeniu gnojowicy wczesną wiosną – szczególnie na małych obszarach.

Organiczne nawożenie wczesną wiosną staje się coraz ważniejsze, ponieważ czas nawożenia ulega skróceniu. W okresie wegetacji zapotrzebowanie na azot jest wysokie, także odpowiednie nawożenie może zostać idealnie wykorzystane przez rośliny. Optymalne wykorzystanie tego krótkiego momentu sprawia, że taka praca sprzyja ochronie środowiska naturalnego i zasobów. Szybka i korzystna cenowo dostawa obornika w konkretnych przypadkach ma ogromne znaczenie.

Konstruktorzy firmy Holmer zgromadzili całą swą wiedzę i doświadczenia aby stworzyć inteligentną konstrukcję, która w połączeniu z nowoczesną, wytrzymałą stalą gwarantują najwyższą stabilność. Wysokie wymagania postawiono także  w stosunku do dostawców części. W Terra Variant wstawiono między innymi lżejsze felgi, zastosowano nowoczesną technologię ogumienia, jak również nową, aluminiową pompę do gnojowicy. Dzięki temu powstał pojazd Terra Variant 435, który łączy optymalną ochronę gleby i najwyższą zwrotność z perfekcyjnie zharmonizowaną wielkością nadwozia.

Główne zalety:

  • ochrona gleby dzięki znacznemu zmniejszeniu masy pojazdu (16,7 t) oraz zastosowaniu nowoczesnego dużego ogumienia, dzięki 4 kołom o tym samym rozmiarze ciężar rozkłada się równomiernie. 
  • zwrotność – dwie skrętne osie oraz promień zawracania 6,8 m to doskonałe parametry
  • stabilność w każdym położeniu – rozstaw osi wynoszący 4,26 m i rama położona centralnie 
  • minimalne ugniatanie gleby dzięki zastosowaniu jazdy psim chodem – jazda po śladzie gwarantuje, że po każdej powierzchni przejedzie się tylko raz. W ten sposób unika się strat z tytułu zbyt dużego zagęszczenia gleby. 
  • zbiornik na gnojowice o pojemności 16 m3
  • moc silnika aż 435 KM
  • hydrostatyczny napęd do ciągłej jazdy od 0 do 40 km/h
  • niskie zużycie oleju napędowego
  • system nawigacji dla efektywnej pracy

Między 17 a 19 stycznia, będzie można zobaczyć tą maszynę na żywo podczas Targów Polagra-Premiery.

 

Źródło: MTP