Site icon maszynydlafarmera.pl – Portal Techniki Rolniczej

Kosiarka DISCO 3500 RC CONTOUR firmy CLAAS do zbioru pasz bogatych w liście.

 

 

 

 

Nowe kosiarki dołączane z tyłu ciągnika dysponują szerokością roboczą 3,40 m i są wyposażone w kondycjonery walcowe o profilu w kształcie V. Kondycjoner zgniata twarde łodygi a jednocześnie chroni liście bogate w składniki odżywcze. Dzięki temu znacznie skraca się czas więdnięcia paszy a przede wszystkim możliwe jest efektywne wykorzystanie wąskich okien czasowych.

Tak, jak wszystkie kosiarki serii DISCO CONTOUR, także DISCO 3500 RC CONTOUR wyposażona jest w belkę tnącą P-CUT oraz układ hydropneumatycznego odciążania ACTIVE FLOAT. Niezależny test pokazał, że z taką techniką znacznie redukuje się zapotrzebowanie mocy i zużycie paliwa. Przez odciążenie kosiarki ustawiane w dowolnym momencie z kabiny ciągnika, opory tarcia powstające podczas koszenia przekształcane są na opory toczenia. W porównaniu do odciążania sprężynowego można uzyskać oszczędności paliwa sięgające 20%. Oprócz tego, w rzadkim łanie można pracować belką tnącą P-CUT z 850 obrotami WOM. Również ten czynniki powoduje oszczędności paliwa nawet do 16%. W gęstym łanie można wywoływana jest dodatkowa moc do pracy z 1000 obr/min. Przetłoczenia na dolnej stronie belki tnącej wpływają na podniesienie jakości paszy. Brud zbierający się pod belką kosy jest zgarniany przez darń podobnie jak szczotką a zawartość popiołu surowego jest zmniejszana nawet o 17%.

W celu eliminacji uszkodzeń wynikających z najechania na przeszkodę DISCO 3500 RC CONTOUR chroniona jest przez mechaniczne zabezpieczenie najazdowe. Gdy ono zadziała, to kosiarka jest odchylana o 15° do tyłu i do góry. Dzięki temu przemieści się nad przeszkodą. Do dalszej pracy wystarczy krótko cofnąć ciągnikiem, aż do ponownego zaskoczenia zapadki. Aby zapobiec poważniejszym uszkodzeniom najazdowym tarcze tnące dysponują sprawdzonymi modułami bezpieczeństwa SAFETY LINK. Posiadają one punkty zdefiniowanego obcinania. W wypadku mocnego najechania na przeszkodę następuje obcięcie modułu SAFETYLINK a napęd główny może się dalej swobodnie obracać pozostając w pełni chronionym. Aby zapobiec wyrzuceniu tarczy tnącej po obcięciu modułu SAFETY LINK jest ona zabezpieczona oddzielną śrubą zintegrowaną w module.

źródło:Claas Polska

Exit mobile version