Kramer na targach Agritechnica 2023 – elektromobilność i nowe ładowarki kołowe

Po raz kolejny w tym roku firma Kramer zaprezentowała innowacje produktowe z najnowocześniejszą technologią na targach Agritechnica, wiodących na świecie targach techniki rolniczej. Odwiedzający stoisko Kramer mogli zapoznać się z aktualnym portfolio i wieloma innowacjami, w tym maszynami elektrycznymi.

Elektromobilność odgrywa również coraz ważniejszą rolę w rolnictwie. Jednym z powodów jest możliwość wykorzystania samodzielnie wytworzonej energii elektrycznej. Maszyny elektryczne nie tylko zmniejszają emisję CO2 , ale także minimalizują emisję hałasu. W środowiskach wrażliwych na hałas, takich jak stadniny koni lub gospodarstwa agroturystyczne z wieloma gośćmi, idealnie nadają się elektryczne ładowarki kołowe lub teleskopowe. Praca w stajniach, budynkach gospodarczych, magazynach lub szklarniach jest znacznie przyjemniejsza dla ludzi i zwierząt.

Kramer ma obecnie w ofercie dwie maszyny elektryczne, ładowarkę kołową KL25.5e i kompaktową ładowarkę teleskopową KT144e. Obie maszyny są wyposażone w 96-woltowe akumulatory litowo-jonowe, które zapewniają czas pracy do czterech godzin. Napęd elektryczny to nie jedyny sposób na zmniejszenie emisji CO2 w maszynach Kramer. Od 01.01.2024 r. wszystkie obecne modele z silnikiem wysokoprężnym będą tankowane fabrycznie olejem HVO (Hydrotreated Vegetable Oil). W zależności od zastosowanego paliwa HVO, emisja gazów cieplarnianych zostanie zmniejszona nawet o 90% w całym cyklu życia paliwa w porównaniu z kopalnym olejem napędowym.

„Cieszymy się, że w tym roku będziemy mogli zaprezentować odwiedzającym wiele nowych, ekscytujących produktów. Na szczególną uwagę zasługuje aktualizacja naszych ładowarek kołowych i teleskopowych ładowarek kołowych serii 8. Dzięki inteligentnemu napędowi jezdnemu operator może dostosować maszynę do swoich indywidualnych potrzeb i odpowiedniego zastosowania, a tym samym znacznie zmniejszyć zużycie paliwa. Zauważyliśmy, że kwestia zrównoważonego rozwoju staje się coraz ważniejsza. Niezależnie od tego, czy chodzi o maszyny oszczędzające paliwo, elektromobilność czy paliwo HVO, redukcja emisji CO2 jest w centrum uwagi wielu ludzi”, podsumowuje dyrektor zarządzający Christian Stryffeler.

Nowa generacja ładowarek kołowych serii 8

Cechy, funkcje i komfort sprawiają, że jazda maszynami premium firmy Kramer jest przyjemna, komfortowa i pełna wrażeń. Wydajność, oszczędność paliwa i nowoczesność – tak w skrócie można scharakteryzować nowe ładowarki kołowe i teleskopowe ładowarki kołowe serii 8 (KL36.8, KL38.8, KL41.8, KL43.8, KL33.8T i KL37.8T). W zależności od modelu, ciężar wywracający wynosi od 3650 do 4250 kg. Wszystkie modele są standardowo wyposażone w silnik Deutz o mocy 55 kW / 75 KM; silnik o mocy 74,4 kW / 100 KM jest dostępny jako opcja dla modeli KL41.8, KL43.8 i KL37.8T. Nowo opracowany napęd oferuje cztery tryby jazdy (Power, Eco, Road, CSD). Niezależnie od tego, czy chodzi o układanie w stosy, usuwanie obornika czy pracę z zamiatarką – dla każdego zastosowania można wybrać odpowiednie ustawienie, aby wykonywać pracę tak wydajnie i oszczędnie, jak to tylko możliwe. Niezależny od obciążenia rozdział przepływu zapewnia równomierny rozdział oleju hydraulicznego do poszczególnych obwodów sterowania. Oznacza to, że kilka funkcji może być wykonywanych jednocześnie, niezależnie od obciążenia, np. podnoszenie, wysuwanie teleskopu i wysypywanie. Kabina została również całkowicie przeprojektowana, z dwoma pełnowymiarowymi drzwiami po każdej stronie umożliwiającymi wygodne wsiadania i wysiadanie. Składany podłokietnik z joystickiem i przyciskami funkcyjnymi jest zamontowany przy fotelu kierowcy i może być wygodnie regulowany wzdłużnie, aby dostosować się do jego potrzeb. Opcjonalny 7-calowy wyświetlacz otwiera nowy świat ustawień maszyny i systemów wspomagających. Na przykład czułość joysticka lub ilość oleju w 3. obwodzie sterowania można regulować za pomocą pokrętła. Dzięki inteligentnemu układowi kierowniczemu operator może zmniejszyć liczbę obrotów kierownicy wymaganych do uzyskania maksymalnego kąta skrętu. Oznacza to większą produktywność i szybsze manewry skręcania, zwłaszcza podczas pracy w cyklu Y. Dla wszystkich maszyn serii 8 dostępne są dwa warianty kabiny. Standardowa kabina zapewnia kompaktową wysokość pojazdu wynoszącą 2,49 metra (2,69 metra dla modeli KL43.8 i KL37.8T). Dzięki panoramicznej kabinie widok jest rozszerzony do góry, co jest szczególnie praktyczne podczas pracy teleskopowymi ładowarkami kołowymi.

Ładowarka teleskopowa KT276 – lifting bestsellera

Wysokość i szerokość KT276 nie przekraczają limitu dwóch metrów, dzięki czemu jest to idealna maszyna do pracy w ograniczonych przestrzeniach i ograniczonej wysokości wjazdu. Istnieje również możliwość wyboru wysokości kabiny: nieco poniżej 2 metrów dla maksymalnej kompaktowości pojazdu lub 2,10 metra dla jeszcze lepszej widoczności we wszystkich kierunkach. Maszyna charakteryzuje się również udźwigiem 2,7 tony i silnikiem Kohler o mocy 75 KM. Nowością jest opcjonalna prędkość jazdy wynosząca 40 km/h, która pozwala zwiększyć wydajność podczas pracy na dłuższych dystansach. Dla maszyny dostępna jest również homologacja ciągnikowa EC, która pozwala na używanie jej jak ciągnika na drogach publicznych. Istotną innowacją jest konstrukcja kabiny, która zapewnia większy komfort obsługi. Opcjonalny 7-calowy kolorowy wyświetlacz z pokrętłem jog dial jest teraz dostępny dla KT276. Oprócz zwiększonej ilości informacji, wyświetlacz oferuje dalsze opcjonalne funkcje. Operator może na przykład dostosować czułość joysticka oraz ustawić i zapisać wyświetlanie kąta dla dwóch osprzętów. Pozwala to operatorowi dostosować maszynę do wymagań danego zastosowania, zwiększając tym samym produktywność. W pełni hydrauliczny system szybkiej wymiany osprzętu Smart Attach, który jest teraz dostępny jako opcja dla modelu KT276, również uzyskał tutaj wysokie noty. Dzięki Smart Attach, osprzęt z dodatkową funkcją hydrauliczną, taki jak zamiatarka lub łyżka do kiszonki, może być podłączany i odłączany w ciągu kilku sekund bez konieczności opuszczania kabiny.

Źródło: Kramer