Kubota M5001 – następna generacja

Ostatniego dnia spotkania, podczas European Agri Dealer Convention 2016, jakie miało miejsce we francuskiej miejscowości Lille, firma Kubota Corporation zaprezentowała nowy ciągnik serii M5001, następcę renomowanych modeli M8560 i M9960. 

Przy projektowaniu tego innowacyjnego ciągnika firma skupiła się na czterech czynnikach istotnych dla wydajnego wykonywania prac polowych: komforcie jazdy, łatwości obsługi, uniwersalności i zwrotności. Udoskonalenia wprowadzone w nowej generacji ciągników mają na celu zaspokojenie oczekiwań nawet najbardziej wymagających klientów przy jednoczesnym zwiększeniu efektywności pracy.

Seria M5001 obejmuje dwa modele: M5091 o mocy 95KM i M5111 o mocy 113KM. Oba ciągniki wyposażone zostały w czterocylindrowy, szesnastozaworowy, turbodoładowany silnik V3800 najnowszej generacji firmy KUBOTA, który imponuje swoimi osiągami i wysoką sprawnością. Udoskonalona jednostka napędowa spełnia surowe normy emisji spalin Euro 4. Japoński koncern jest pierwszym producentem na rynku, który połączył aż pięć przyjaznych dla środowiska technologii: wtrysk wysokociśnieniowy Common Rail, układ selektywnej redukcji katalitycznej (SCR), system recyrkulacji spalin z chłodzeniem wodą (EGR), filtr cząstek stałych (DPF) oraz katalizator utleniający (DOC).

Prostota, zwrotność i komfort

Nowe ciągniki o oznaczeniu M5001, podobnie jak maszyny serii M60, które zastępują, bazują na prostych i sprawdzonych rozwiązaniach. Takie założenia konstrukcyjne gwarantują prostotę i intuicyjność obsługi. Dzięki opcji zastosowania technologii retrofit ISOBUS seria M5001 wkracza w erę precyzyjnego rolnictwa, oferując jeszcze więcej możliwości.

Dopracowana w najdrobniejszych szczegółach, kompaktowa konstrukcja ciągnika wyznacza nowe standardy. Legendarna zwrotność i jeszcze lepsza widoczność dzięki zupełnie nowej kabinie pozwalają na szybkie i sprawne wykonywanie prac z ładowaczem czołowym nawet na bardzo ograniczonych przestrzeniach. W przypadku prac z narzędziami napędzanymi przez WOM nieocenioną pomocą okaże się możliwość zaprogramowania dwóch różnych prędkości obrotowych silnika oraz system zarządzania pracą silnika Work Cruise pozwalający na utrzymanie obrotów na stałym poziomie nawet przy zmiennym obciążeniu.

W pełni zsynchronizowana przekładnia z sześcioma przełożeniami podstawowymi, trzema zakresami reduktora oraz wzmacniaczem momentu obrotowego Hi-Lo na każdym biegu oferuje aż 36 różnych przełożeń. Pozwala ona osiągnąć maksymalną prędkość jazdy przy obniżonych obrotach silnika (40-Eco), a płynną zmianę kierunku jazdy zapewnia elektrohydrauliczny rewers bezsprzęgłowy, którego dźwignia zlokalizowana przy kole kierownicy może być obsługiwana jednym palcem.

Firma Kubota zdaje sobie sprawę jak wielkie znaczenie ma komfort i widoczność w trakcie każdej pracy. Dlatego powstała kabina Ultra Grand Cab II, miejsce pracy operatora tak przestronne, że zapewnia widoczność w zakresie prawie 360º.

Nowa kabina Ultra Grand Cab II jest synonimem komfortu. Oferuje ona dużo miejsca zarówno dla operatora jak i pasażera, a bogate wyposażenie standardowe zapewnia przyjemną pacę przez cały rok. Panoramiczna widoczność zwiększona została dzięki szyberdachowi z przesuwną osłoną przeciwsłoneczną oraz wyprofilowanym powierzchniom szyb. Doskonałą widoczność w nocy zapewniają wydajne reflektory robocze.

Ciągnik M5001 może być wyposażony w ładowacz LA1854 zaprojektowany przez firmę Kubota specjalnie do tego traktora, co gwarantuje pełną kompatybilność i maksymalną wydajność. Wyprofilowana maska silnika zapewnia doskonałą widoczność. Dla maksymalnego bezpieczeństwa w ładowaczu KUBOTA LA1854 zastosowano zamki hydrauliczne zapobiegające opadaniu nawet jeśli w układzie zabraknie ciśnienia. Ładowacz wyposażony został też w szybkozłącze multi umożliwiające szybki montaż i demontaż.

W ciągniku Kubota M5001 zadbano o każdy szczegół po to, aby zaoferować operatorowi maksymalny komfort pracy. Ładowacz czołowy wyposażony jest w system amortyzowania wstrząsów KSR (Kubota Shockless Ride).

źródło: Kubota