Site icon maszynydlafarmera.pl – Portal Techniki Rolniczej

Lamborghini Strike – gotowy na wyzwania na każdym polu

Lamborghini odnawia gamę ciągników Strike, ich premiera miała miejsce podczas targów EIMA 2016 w Bolonii. Serię modeli Strike z silnikami średniej mocy tworzy 7 modeli w 3 różnych wersjach: LD, MD i HD.

Modele LD o niewielkim rozstawie osi i optymalnym rozłożeniu masy na przód i tył są idealne do wykonywania lekkich prac z maksymalną wydajnością. Wersja MD oferuje doskonały stosunek mocy do masy, umożliwiający pracę z maksymalną zwrotnością i uzyskanie wysokich osiągów w różnych warunkach: od przygotowanie pola pod zasiewy, przez sianokosy po prace uprawowe. Wersja HD z podnośnikiem o dużym udźwigu, została zaprojektowana z myślą o pracach w trudnych warunkach terenowych z cięższymi maszynami. Modele Strike w wersji HD dobrze sprawdzają się w pracach polowych.

Odnowiona gama ciągników Strike została wyposażona w zaawansowane technologicznie silniki FARMotion z trzema (2887 cm³) lub czterema (3849 cm³) cylindrami, elastyczne i mocne, zaprojektowane specjalnie do wykorzystania w rolnictwie, generują wysoką moc i moment obrotowy niezbędne podczas prac, takich jak orka, uprawa czy transport drogowy. Specjalna geometria układu dolotowego, wysokociśnieniowy układ wtryskowy Common Rail (2000 bar) i wtryskiwacze 7-otworkowe optymalizują proces tworzenia mieszanki paliwowo-powietrznej, zwiększając osiągi i minimalizując zużycie paliwa. Modele Strike zostały wyposażone w najbardziej wydajną z punktu widzenia oczyszczania spalin technologię SCR, gwarantującą spełnienie wymogów normy emisji spalin Euro 4 (Tier4 Final). W modelu Strike 80 redukcja cząstek stałych i tlenków azotu (NOx) realizowana jest w katalizatorze DOC i ten model także spełnia wymogi normy Euro 4 (Tier4 Final). Filtr powietrza PowerCore oferuje wydłużoną żywotność, wysoką oraz najwyższą skuteczność oczyszczania powietrza podawanego do komory spalania. Strike wykorzystuje innowacyjne rozwiązania techniczne, na przykład wentylator napędzany poprzez sprzęgło wiskotyczne.

W modelach Lamborghini Strike dostępny jest duży wybór przekładni, przygotowanych do różnego rodzaju prac rolniczych. Przekładnie z czterema (8+8, 16+16 lub 32+32) lub pięcioma biegami (10+10, 20+20, 40+40) z lub bez półbiegu Hi-Lo i bardziej rozbudowana przekładnia 5-biegowa z 3 półbiegami Powershift (30+30 lub 60+60) umożliwiają płynne zmiany przełożeń. Strike z przekładnią z półbiegami może poruszać się po drogach z prędkością 40 km/h przy zredukowanych obrotach silnika. Układy napędowe oferowane są w wersji LS z rewersem mechanicznym lub GS z rewersem elektro-hydraulicznym z regulacją, funkcją Stop&Go i przyciskiem sprzęgła Comfort Clutch.

Układy hydrauliczne zostały zaprojektowane tak, aby maksymalnie wykorzystać wszystkie zalety modeli Strike; układy z pojedynczą lub podwójną pompą, o wydajności 55, 60 lub 90 l/min, rozdzielacze tylne z maksymalnie ośmioma drogami, mocny i precyzyjny podnośnik tylny ze sterowaniem mechanicznym lub elektronicznym z różnym udźwigiem w zależności od modelu (do 5400 kg w wersji HD), układ kierowniczy SDD (z redukcją liczby obrotów kierownicy) i układ hamulcowy na 4 koła ze wspomaganiem. Szczególną cechą układu hydraulicznego z pompą o wydajności 90 l/min jest wykorzystanie nowych rozdzielaczy o zwiększonej przepustowości (dostępny w wersji HD). System ten wykorzystuje podwójną pompę: pompa główna jest zawsze aktywna, natomiast pompa dodatkowa jest aktywowana przez operatora wyłącznie, kiedy wymagana jest pełna moc układu hydraulicznego, także przy niskich obrotach silnika – na przykład w przypadku pracy z ładowaczem czołowym. Przyciski sterowania podnośnikiem tylnym umieszczono także na tylnych błotnikach.

Oryginalny, dynamiczny design gamy modeli Strike, charakteryzuje biało-czarna kolorystyka, zaokrąglona linia dachu, obniżony profil maski. Wszystko składa się na niepowtarzalną i pełną emocji stylistykę. Projekt wnętrza kabiny jest nastawiony na intuicyjność i łatwość obsługi elementów sterowania, tak aby codzienna praca w polu i na drodze była jak najbardziej komfortowa.

Kabina jest przestronna i komfortowa: nowe elementy amortyzacji mechanicznej kabiny – hydrauliczne SilentBlocki znacznie redukują wibracje – do 40% niższe niż w przypadku tradycyjnych silent-blocków – i hałas pochodzący z zewnątrz. Dzięki doskonałej izolacji akustycznej i efektywnej klimatyzacji kabiny, modele Strike oferują poziom komfortu, charakterystyczny dla maszyn z logo Lamborghini. Zastosowanie doskonałej jakości materiałów do wykończenia wnętrz sprawia, że modele Strike są bardzo komfortowe. Elementy sterowania są ergonomiczne, rozmieszczone i pogrupowane w taki sposób, aby zapewnić szybkie i precyzyjne sterowanie ciągnikiem i osprzętem. Duże, wypukłe i atermiczne szyby zapewniają maksymalną widoczność, co przekłada się na optymalne kontrolowanie przestrzeni ze wszystkich stron ciągnika. Także prace z użyciem ładowacza czołowego mogą być wykonywane bez tracenia z pola widzenia łyżki lub wideł, dzięki szklanemu szyber-dachowi o dużej powierzchni. Dużą łatwość prac nocnych zapewnia pakiet oświetlenia z 6 reflektorami przednimi, 2 na słupkach kabiny i 2 reflektorami przednimi i 4 tylnymi pod dachem kabiny.

DANE TECHNICZNE:

 

LD

MD

HD

 

80

90

90

100

110

110

120

Silnik

FARMotion

FARMotion

FARMotion

FARMotion

FARMotion

FARMotion

FARMotion

Norma emisji spalin

Euro 4 (Tier 4 Final)

Euro 4 (Tier 4 Final)

Euro 4 (Tier 4 Final)

Euro 4 (Tier 4 Final)

Euro 4 (Tier 4 Final)

Euro 4 (Tier 4 Final)

Euro 4 (Tier 4 Final)

Cylindry/Pojemność skokowa

3/2887

3/2887

3/2887

4/3849

4/3849

4/3849

4/3849

Moc maksymalna (KM)

75

87

87

97

106

106

116

Maksymalny moment obrotowy (Nm)

342

353

353

386

424

424

462

Rozstaw osi (mm)

2295

2295

2350

2400

2400

2400

2400

Maksymalna masa dopuszczalna (kg)

5800

5800

6200

6200

6200

7000

7500

źródło: Lamborghini – SDF

Exit mobile version