Landini 6RS oficjalnie zaprezentowany w Polsce

Podczas tegorocznych targów Agrotech Kielce po raz pierwszy w Polsce można było zobaczyć absolutną nowość w gamie ciągników Landini – ciągnik serii 6RS.

Nowa seria 6RS Robo-Six Stage V, zaprojektowana z myślą o klientach poszukujących wszechstronności, wydajności i komfortu. Ciągnik ten jest idealny do pracy na otwartym polu, do zbioru pasz, transportu drogowego i obsługi gospodarstwa. Gama ciągników spełniających wymogi normy emisji Stage V dzięki zastosowaniu nowego układu redukcji emisji spalin obejmuje modele 6-135 RS, 6-145 RS i 6-155 RS, napędzane 16-zaworowymi, 4-cylindrowymi silnikami FPT NEF 45 o pojemności 4,5 litra i mocy 135 KM, 145 KM i 155 KM. Układ napędowy i skrzynia biegów pozwalają na uzyskanie rozstawu osi wynoszącego 2560 mm, co zapewnia dużą stabilność, a jednocześnie wszechstronność i zwrotność dzięki 55-stopniowwemu kątowi skrętu kół.

Skrzynia biegów Robo-Six z 6 przełożeniami Power Shift i 4 zakresami oferuje 24 prędkości do przodu + 24 prędkości do tyłu, których liczba wzrasta w połączeniu z zakresem biegów pełzających do 40 do przodu + 40 do tyłu. Dwa zaprogramowane tryby pracy optymalizują wydajność silnika: Eco i Power, z których pierwszy jest ukierunkowany na utrzymanie niskiego zużycia paliwa, a drugi na zapewnienie maksymalnej wydajności, aby przyspieszyć wykonanie bieżącego zadania. Przekazanie mocy odbywa się za pośrednictwem 4-zakresowego WOM.

Maksymalny rozmiar tylnych kół to 650/60R38, a dopuszczalna masa całkowita wynosi aż 9,500 kg. Zamknięty układ hydrauliczny wyposażony jest w pompę o wydajności 123 l/min, która może obsłużyć do 7 zaworów (elektronicznych i montowanych pośrodku) oraz elektronicznie sterowany tylny podnośnik o maksymalnym udźwigu 7.200 kg. Przedni podnośnik podnosi do 3.200 kg.

Cechą wyróżniającą nową kabinę „Landini High Vision” jest panoramiczny dach z homologacją FOPS oraz szyberdach, który zwiększa osiągi ciągnika podczas pracy z ładowaczem czołowym L40 . Warto również wspomnieć o reflektorach LED. Dostępnych jest do 14 reflektorów, z których 8 jest wbudowanych w dach, aby zapewnić doskonałą widoczność w nocy.

W kabinie zastosowano zawieszenie mechaniczne, które w połączeniu z amortyzowaną osią przednią z niezależnymi wahaczami dodatkowo poprawia komfort jazdy.

Kabina została zaprojektowana z wysokiej jakości materiałów pochodzących z przemysłu motoryzacyjnego. Taką samą dbałość o design i funkcjonalność widać w ergonomicznie rozmieszczonych elementach sterujących,w 12-calowym monitorze dotykowym i wielofunkcyjnym joysticku.

Duży nacisk położono na zastosowanie rozwiązań, które ułatwią obsługę techniczną ciągnika. W tym kontekście nowa maska silnika otwierana pod kątem 90 stopni oraz chłodnice ułożone w układzie wachlarzowym pozwalają na łatwy, szybki i bezpieczny serwis.

System „Precision Steering Management” do kontroli i zarządzania prowadzeniem satelitarnym, funkcja ISOBUS do łączenia ciągników i sprzętu oraz system Landini Fleet & Remote Diagnostic Management działają w synergii, aby zmaksymalizować wydajność i rentowność codziennych operacji przy jednoczesnym utrzymaniu kosztów operacyjnych na niskim poziomie.

 

Źródło: Landini / Argo Tractors