Landini serii 6 T4I – stworzony z pasją, do ciężkiej pracy

W połowie roku 2014 miała miejsce premiera nowych ciągników Landini serii 6. Seria 6 T4I to ciągniki o mocy od 143 do 212 KM. Wszystkie trzy modele wchodzące w skład tej serii zasilane są nowymi silnikami FPT NEF 6 CYL CR TAA z turbo, z systemem wtrysku Common Rail. Jest to czterocylindrowa jednostka o pojemności 4,5 l, spełniająca normy emisji spalin Tier 4 dzięki zastosowaniu system SCR.

Seria 6 ma zwiększony rozstaw osi co poprawia stabilność i manewrowanie. Ciągniki wyposażony w nowoczesną przekładnia Roboshift z 24 biegami do przodu i 24 do tyłu (6 zakresów z 4 półbiegami z możliwością automatycznej zmiany przełożeń) z elektrohydraulicznym rewersem z płynną regulacją czułości zmiany kierunku jazdy. Przekładnia jest sterowana elektronicznie za pomocą przycisków umieszczonych w wielofunkcyjnym podłokietniku dodatkowo wyposażona jest w opcje „Autoshift” zapewniającą łatwiejszą prace w terenie lub w czasie transportu. W opcji dostępna jest przekładnia z biegami pełzającymi. Elektro-hydraulicznie tylny WOM z wałkiem z wymienną końcówką oferuje zakres 4 prędkości obrotów 540/540E/1000/1000E. Elektroniczne sterowaniem WOM’em zapewnia płynny rozruch. System jest wyposażony w pompę o zmienny wydatku. Wydatek całkowity wynosi 167 l/min z czego 123 l/min jest dostarczane do podnośnika i zaworów zewnętrznych. Elektronicznie sterowany tylny podnośnik dzięki kontroli na wielofunkcyjnym podłokietniku gwarantuje precyzyjną obsługę narzędzi oraz zapewnia udźwig 9 300 kg. Czujnik radar (czujnik rzeczywistej prędkości kół) dostępny jest w opcji i pozwala w trudnych warunkach terenowych zmniejszyć poślizg kół. Również w opcji dostępny jest przedni WOM i TUZ o udźwigu 3500 kg. Niezależne zawieszenie przedniej osi sterowane elektronicznie zostało opracowane aby zapewnić niezależną amortyzacje każdego koła osobno. Kąt skrętu 550 zapewnia doskonałą zwrotność. Nowe Landini otrzymało nowoczesną kabinę „Longe Cab” zaprojektowaną tak aby zapewnić operatorowi bezpieczne, funkcjonale i wysoko komfortowe miejsce pracy. Wnętrze wykonane jest z wysokogatunkowych materiałów używanych w przemyśle motoryzacyjnym.

Inżynierowie Landini, czerpiący z wieloletniego doświadczenia wspólnie z uznaną marką ZF opracowali nową przekładnie ROBOSHIFT z elektrohydraulicznym rewersem z płynną modulacją czułości zmiany kierunku jazdy. Przekładnia obejmuje 24 biegi do przodu i tyle samo do tyłu, podzielone na 6 zakresów z 4 półbiegami z możliwością automatycznej zmiany przełożeń. Skrzynia może być rozbudowana o opcję biegów pełzających (40+40). Elektroniczne zarządzanie przekładnią oferuje dodatkowe funkcje, które operator może zaprogramować przyciskami w podłokietniku np.: wybór biegu startowego, przycisk wysprzęglania, modulacja rewersu, pomijanie zakresu. Udogodnienie AUTOSHIFT umożliwia automatyczny wybór odpowiedniego biegu na każdym zakresie dostosowany do obciążenia silnika.

LOAD-SENSING to układ hydrauliczny o zamkniętym obiegu i z inteligentnym systemem doboru wydatku. System jest wyposażony w pompę o zmienny wydatku. Wydatek całkowity wynosi 167 l/min z czego 123 l/min jest dostarczane do podnośnika i zaworów zewnętrznych. Zastosowanie systemu Load-sensing powoduje, że pompa dostarcza dokładnie taką ilość oleju jaką w danym momencie układ potrzebuje.

Elektro-hydrauliczny tylny TUZ kat III o maksymalnym udźwigu 9 300 kg sterowany jest za pomocą przycisku umieszczonego na wielofunkcyjnym sterowniku umożliwiając tym samym precyzyjne sterowanie podnośnikiem.

 

MDF / AMG