Limitowane Forterry wyróżniają: przyciemniane szyby, przyciemniony kolor przodu maski, srebrny tłumik, srebrne wloty powietrza inny napis nazwy serii oraz wysokiej klasy wycieraczka podłogowa w kabinie. Te z pozoru nieznaczące dodatki dodały rasowego wyglądu Forterze i na pewno przypadną do gustu młodszym klientom, sympatykom tuningu wizualnego. Limitowana Forterra z pakietem modyfikacyjnym jest droższa od seryjnej wersji o około 2.200 zł.

Czeski producent zamierza również wprowadzić do produkcji nowe 140 konne Zetory o roboczej nazwie Forterra Power. Ostateczna decyzja co do nazwy jeszcze nie zapadła. Prototypowy model pokazano również na tegorocznym Agro Show. Na pierwszy rzut oka nie dopatrzymy się istotnych zmian w wyglądzie jednak najmocniejsza Forterra jest nieco dłuższa. Prototyp wyposażony jest w zetoroski silnik spełniający normę Euro IIIb oraz skrzynię przekładniową 36/26 w której na każdym z czterech biegów głównych w trzech zakresach dysponujemy trzema półbiegami. Nowa seria wyposażona jest również w elektrochydrauliczny rewers czyli możliwość zmiany kierunku jazdy bez użycia tradycyjnego sprzęgła. Udźwig podnośnika zwiększono do 7000 kg. Ostatecznie jeszcze nie wiadomo kiedy ciągnik trafi do sprzedaży.

Firma Zetor cały czas stara się rozwijać swoją ofertę maszynową, nadal również trwają prace konstruktorskie nad modelem Maxterra o którym aktualnie bardzo mało wiadomo. Wiemy na pewno, że projekt stale jest rozwijany i będzie to najmocniejsza seria ciągników po wyżej 140 KM.

 

{gallery}Zetor Forterra LE{/gallery}

 

PTR (na podst. informacji Zetor Polska)

foto: PTR