Site icon maszynydlafarmera.pl – Portal Techniki Rolniczej

Nowa linia ciągników Lamborghini R6 o mocy od 130-185KM

 

 

Nowe silniki Deutz Common Rail. Cel: totalna wydajność.
Nowe napędy DEUTZ Euro III serii 2012, w które są wyposażone ciągniki z gamy R6, to prawdziwa esencja zaawansowanych rozwiązań technicznych. Silniki Deutz Common Rail (DCR), system EGR do recyrkulacji spalin, turbosprężarka z intercoolerem, elektroniczna regulacja wtrysku, podwójne chłodzenie ciecz /olej oraz chłodnica paliwa dla optymalizacji spalania, to tylko niektóre elementy.

R6. Cała moc. Tylko wtedy, gdy jest potrzebna.
Innowacyjny system elektronicznej regulacji analizuje i ocenia wszystkie informacje, jakie do niego docierają z silnika, czujników oraz od operatora, a następnie podejmuje właściwe działania, natychmiast zwiększając moc kiedy jest to potrzebne. Maksymalna moc silnika pozostaje na stałym poziomie dla szerokiego zakresu obrotów, w związku z tym w momencie spadku liczby obrotów silnika spowodowanym obciążeniem, moment obrotowy wzrasta, a moc pozostaje taka sama, zmniejszając znacząco pobór jednostkowy paliwa.

Lamborghini R6 130-185

Silnik B100. Biodiesel w 100%.

Dzięki szczególnym właściwościom projektowym oraz odpowiedniemu doborowi materiałów konstrukcyjnych, silniki R6 są w stanie zagwarantować (poprzez specjalny zestaw) doskonałą funkcjonalność oraz całkowitą kompatybilność z biopaliwami, nawet gdy paliwo w 100% składa się z biopaliwa (Biodiesel spełniający wymogi normy EN 14214:2003).W szczególności układ wtryskowy silników Deutz oraz specjalne materiały, z których wykonano układ zasilania są wyjątkowo przystosowane do stosowania takich paliw jak biodiesel, które charakteryzują się wyższą lepkością oraz większą agresywnością chemiczną.

Napęd to moc.
6 zakresów głównych zsynchronizowanych, każdy z 4 biegami w Powershift (razem 40 przełożeń zarówno do przodu, jak i do tyłu). Powershift pozwala na zarządzanie 4 biegami pod obciążeniem w każdym zakresie, dzięki czemu operator lepiej steruje pracą w każdych warunkach oraz przy każdej prędkości jazdy. Specjalną uwagę należy zwrócić na elektrohydrauliczny inwersor załączany pod obciążeniem, dzięki któremu można łatwo zmienić kierunek jazdy: doskonałe rozwiązanie podczas pracy na polu lub na niewielkiej przestrzeni.

Most przedni jest zawieszony na układzie amortyzatorów złożonym z dwóch cylindrów hydraulicznych podłączonych do trzech zbiorników azotu. Taki mechanizm, sterowany elektronicznie przez centralkę, zapewnia odpowiednią sztywność zawieszenia potrzebną do jazdy po drogach publicznych. Ponadto, w zależności od zastosowania (np. przy transporcie lub przy pracach, które wymagają dużej siły pociągowej), most może zostać włączony lub wyłączony przez operatora.

Napęd na 4 koła w razie potrzeby.
W zależności od prędkości oraz kąta skrętu kół przednich, SBA włącza/wyłącza zintegrowany napęd oraz blokuje, w razie konieczności, mechanizmy różnicowe, dzięki czemu uzyskuje się lepszą przyczepność oraz wyższą siłę pociągową (np. podczas orki) lub łatwiejsze manewrowanie i bezpieczeństwo (np. podczas jazdy po drogach publicznych).

R6. Cel – maksymalne wykorzystanie maszyn.
WOM tylny o 4 prędkościach (540/540ECO oraz 1000/1000ECO), wyposażony w wielotarczowe sprzęgło w kąpieli olejowej sterowane elektrohydraulicznie, jest zaskakująco efektywny. Wielotarczowe sprzęgło jest tak zwymiarowane, aby absorbować szczytowe obciążenie przekazywane przez maszyny, a modulacja włączenia gwarantuje maksymalną niezawodność, również przy maszynach o wyższym zapotrzebowaniu na moment obrotowy. W trybie ECO, zredukowana prędkość obrotowa silnika pozwala na obniżenie zużycia paliwa oraz zmniejszenie hałasu. Choć R6 zazwyczaj pracuje przy średnich obrotach silnika, zawsze prawidłowo reaguje na zapotrzebowanie na wyższe obroty – gwarantując odpowiednie osiągi oraz moment obrotowy.

WOM może zostać włączony zarówno z miejsca kierowcy, jak i przy pomocy przełącznika na tylnych błotnikach. Dodatkowo, dzięki funkcji WOM Auto, można zaprogramować zatrzymanie oraz ponowne włączenie WOM w zależności od pozycji (podniesiony lub opuszczony) podnośnika tylnego. Dla potrzeb prac łączonych dostępny jest również WOM przedni 1000 obr./min., napędzany bezpośrednio przez silnik za pośrednictwem skrzyni WOM-u przedniego i wielotarczowe sprzęgło w kąpieli olejowej z modulowanym rozruchem oraz sterowaniem elektrohydraulicznym.

W gamie R6 nawet system hydrauliczny jest na miarę.

Układ hydrauliczny R6 przewiduje 4 rozdzielacze 8-drogowe wyposażone w funkcję stałego wydatku, włącz-wyłącz, float, regulator przepływu oraz regulator czasu przepływu. Wszystkie gniazda hydrauliczne są typu “push-pull” i posiadają specjalny zbiornik odbierający olej (na wypadek wycieku podczas podłączania przewodów maszyn).Całkowicie bezpieczne podnoszenie.
Podnośnik elektroniczny
– z radarową kontrolą poślizgu, która zapewnia bezpieczną pracę z ładunkami o ciężarze do 6200 kg (w przypadku R6 130-140) oraz 9200 kg (w przypadku R6 160-175-185)
– jako seryjnie wyposażenie wszystkich modeli tej gamy.

Centralka elektroniczna nadzoruje i kontroluje dostępne funkcje, którymi operator może zarządzać i które może monitorować w czasie rzeczywistym: siłę, położenie, szybkie opuszczenie na ziemię, mix, blokadę na czas transportu, ograniczenie wysokości podnoszenia, regulację prędkości opuszczania, antydumping oraz przesuw. Dla większych wymagań dostępny jest podnośnik przedni wyposażony w cylindry o podwójnym działaniu: w zależności od modelu, udźwig mieści się w zakresie od 3200 do 4000 kg.

Comfort R6. Troska i zabezpieczenie.
Prostota funkcji kierowania, pełna widoczność, hałas i wibracje pod kontrolą, ergonomia: łatwo jest się przyzwyczaić do komfortu oferowanego przez R6. Antypoślizgowe stopnie praktycznej drabinki z ocynkowanego metalu rozświetlają się automatycznie w momencie otwarcia drzwi; w przestrzennej oraz przytulnej kabinie kierowcy, o szerokich oknach gwarantujących widoczność w zakresie 320° (nie licząc otwieranego dachu ze szkła z osłoną przeciwsłoneczną), fotel kierowcy jest wyposażony w całą serię regulacji, począwszy od pneumatycznego zawieszenia, które umożliwia również automatyczne dopasowanie się do ciężaru kierowcy. Sterowanie różnymi funkcjami zostało racjonalnie rozplanowane i pogrupowane logiczne wg kolorów. Instalacja klimatyzacji i wentylacji tworzy optymalne warunki do pracy: 14 regulowanych nawiewów racjonalnie rozłożonych w kabinie stabilizuje wewnętrzną temperaturę i zapobiega zaparowywaniu szyb.

źródło: www.lamborghini-tractors.com

 

Exit mobile version