Metaltech PREMIUM – nowość w ofercie przyczep burtowych

PREMIUM to nowa przyczepa firmy Metaltech, która spełni wszystkie wymagania każdego gospodarstwa. Taki cel podczas projektowania wyznaczyli sobie konstruktorzy z Mirosławca. Stworzyć przyczepę wyróżniającą się na tle konkurencji, spełniającą najwyższe standardy bezpieczeństwa, pozwalającą zapewnić udane żniwa.

 

W ten sposób powstała przyczepa łącząca cechy starszej serii przyczep DB oraz uwagi i sugestie bieżących i przyszłych użytkowników przyczep marki Metaltech. Przyczepy serii PREMIUM wyposażone zostały w nową instalacja hamulcową zapewniająca najwyższy komfort podczas użytkowania składająca się z zaworu luzująco- parkującego z funkcją hamulca awaryjnego oraz siłowników membranowo – sprężynowych, które uruchamiają się w przypadku spadku ciśnienia w przewodzie zasilającym.

Od pewnego czasu jedynym wyznacznikiem i cechą jaką kierowali się użytkownicy podczas nabywania nowych przyczep była wysokość platformy załadowczej oraz wysokość całkowita przyczepy. Dzięki opracowaniu nowej ramy podwozia udało się obniżyć przyczepą o ponad 10 cm co gwarantuje osiągnięcie zamierzonego celu. Również koła w wyposażeniu standardowym zostały zostały wyposażone w nowy typ ogumienia. Specjalne ogumienie wyprodukowane dla firmy Metalfach przez zachodniego producenta z możliwością jako jedyni w kraju ich sprzedaży podnosi wartość przyczepy PREMIUM.

 

Zalety nowej opony to:
– Szeroka powierzchnia styku koła z podłożem zapewniająca lepsza ochronę gleby i stabilność na podłożu (zwłaszcza grząskim).
– Nowy zoptymalizowany wzór bieżnika gwarantujący równomierne zużycie oraz doskonałe właściwości jezdne.
– Szerokie wzdłużne kanały, odpowiednio dobrany kąt natarcia klocków bieżnika i wzór bieżnika z głębokimi rowkami gwarantujące dobre właściwości samoczyszczące opony.
– Nowe opony zapewniają odporność na intensywne użytkowanie i obciążenia sięgające do 10 ton na oś, możliwość jazdy z prędkością do 60 km/h podczas jazdy na drodze.

Znacząco zmienił się design przyczepy. Długoletnia współpraca z polskim producentem produkującym oświetlenie LED-owe dla pojazdów rolniczych pozwoliło producentowi zastosować atrakcyjne i wyróżniające się na rynku lampy. Dodatkowo pełne „oledowanie” przyczep czyni bardziej rozpoznawalnymi i dobrze widocznymi na drodze. Lampy wykonane z tworzywa ABS o dobrych właściwościach izolacyjnych charakteryzują się dużą odpornością na uszkodzenia mechaniczne. Klosz zewnętrzny wykonany ze szkła akrylowego uniemożliwia w późniejszym czasie żółknięcie materiału. Stosowane wiązki elektryczne spełniają najwyższe normy IP68 odporne na wilgoć oraz zanieczyszczenia. Po długoletniej przerwie powrócono do jednorzędowych tablic rejestracyjnych, które otrzymały nowe miejsce montażu. W standardzie przyczepy wyposażone są w kratki zabezpieczające lampy tylne tzw. szybkiego demontażu.

Przyczepy PREMIUM produkowane są na zautomatyzowanych liniach produkcyjnych, ale pewne etapy produkcji wymagają indywidualnego podejścia. Tak się dzieje w przypadku pasowania burt. Podwójny montaż ma ogromny wpływ na szczelność przyczep, a specjaliści dbają o indywidualne zestawienie maszyny.
Przyczepy wyposażane są w nową, szczelniejszą plandekę co pozwala na wykorzystanie maszyn w trudnych warunkach pogodowych. Poprzez zmiany konstrukcyjne w stelażu plandeki łatwiejszy będzie całkowity demontaż systemu zadaszenia. Lepsze zabezpieczenie stosowanej podczas prac serwisowych to tylko część zmian jakie nastąpiły w nowych przyczepach PREMIUM.

Przyczepy wyposażone są również w opatentowany – jedyny tego typu w kraju kosz koła zapasowego ułatwiający do maximum wymianę koła w trudnych warunkach pogodowych, terenowych przy użyciu jak najmniejszej siły fizycznej.

Najważniejsze cechy nowych przyczep to:
– duża pojemność skrzyń ładunkowych,
– większe możliwości zastosowania przyczep m.in. transport balotów, (DBL PREMIUM)
– szczelność nadwozi przyczep,
– możliwość wykorzystania przyczep w rolnictwie jak i w usługach komunalnych,
– mocna i trwała konstrukcja przyczep wykonanych z podzespołów zachodnich producentów,
– trójstronny wywrót skrzyni ładunkowej,
– ściany i podłoga wykonane z grubej blachy ,wydłużającej użytkowanie przyczep,
– bogate wyposażenie w wersji standardowej,
– przyczepy wyposażone w drogową instalację hamulcową firmy Knorr-Bremse,
– konstrukcja oparta na profilach zamkniętych.

 

 

Źródło: Metaltech