Mitas PneuTrac z nagrodę na wystawie EIMA

Rewolucyjne rozwiązanie Mitas PneuTrac zostało wybrane Innowacją Techniczną EIMA. Nagroda przyznawana jest przez specjalistyczne jury w czasie wystawy EIMA, która rozpocznie się 12 listopada we włoskim Bologne. Na podstawie opisów technicznych i wyników testów praktycznych jury nagrodziło PneuTrac jako najlepszą innowację w kategorii „Akcesoria“. Obecnie Mitas testuje PneuTrac na 18-calowych obręczach, rozpoczął też testy dynamiczne wersji na 38-calowych obręczach. Mitas planuje rozszerzenie tego projektu, łączącego najlepsze właściwości tradycyjnych opon i gąsienic, o kolejny rozmiar.

Na konferencji prasowej, która odbędzie się 13 listopada o 12.30 w EIMA Service Centre (Centro Servizi), Concert Hall, blok D na pierwszym piętrze, Mitas przedstawi swoje plany związane z rozwiązaniem PneuTrac.

Zaraz po zaprezentowaniu PneuTrac wzbudził duże zainteresowanie między producentami, a także między rolnikami. Nagroda, którą PneuTrac otrzymał za innowację techniczną od jury wystawy EIMA, utwierdziła nas w przekonaniu, że powinniśmy wprowadzić to rozwiązanie na rynek jak najszybciej – mówił Andrew Mabin Dyrektor ds. Handlu i Marketingu firmy Mitas Cieszymy się, że jury targów EIMA dostrzegło potencjał projektu PneuTrac. Innowacja tego typu jest wyjątkiem w świecie przemysłu oponiarskiego – dodał Mabin.

Na podstawie wyraźnego polepszenia się wyników testów Mitas 280/70 R18 PneuTrac Mitas zdecydował się na rozpoczęcie testów dynamicznych także drugiej wersji projektu, o wymiarach 600/65 R38. Na wersji PneuTrac o większych wymiarach, na obręczach 38-calowych, póki prowadzono testy statyczne. Mitas planuje także opracowywanie trzeciego rozmiaru, żeby oferta była jak najszersza, po tym jak PneuTrac będzie z sukcesem wprowadzony na rynek.

Ślad, który na powierzchni zostawia Mitas PneuTrac, jest w porównaniu ze standardową oponą większy o 53%. Dzięki temu PneuTrac dysponuje większą siłą uciągu. Jednocześnie na powierzchnię oddziałuje mniejszy nacisk, rozdziela się też równomiernie po podłożu. Sztywność boczna rozwiązania PneuTrac jest w porównaniu z oponą standardową nawet o 167% wyższa.

Mitas PneuTrac ma lepszą trakcję i mniejszy poślizg, więc koszty eksploatacji są niższe w porównaniu z tradycyjnymi oponami i gąsienicami. PneuTrac jest w czasie jazdy stabilny nawet przy niższym ciśnieniu w oponie, a dla bezpiecznego i wygodnego użytkowania nie jest konieczne regulowanie ciśnienia w oponie. Mitas rozwija PneuTrac we współpracy z firmą Galileo Wheel Ltd.

źródło: MITAS a.s.