Mitas PneuTrac za dwa lata na rynku

Zaczął się nowy etap prac nad koncepcją Mitas PneuTrac – testowanie w terenie. Testowanie jasno pokazało zalety większego śladu i lepszego uciągu, a to nie tylko w porównaniu ze standardowymi oponami rolniczymi, ale także w porównaniu z oponami oznaczonymi IF (Improved Flexion). Osiągając pozytywne wyniki w czasie testowania firma Mitas zaznaczyła swoje zamiary związane z przyszłym rozwojem koncepcji PneuTrac.

Główne zadanie na 2016 rok to zmierzenie i porównanie właściwości Mitas PneuTrac z gumowymi gąsienicami, tak, żeby móc umieścić PneuTrac wśród opon i gąsienic oferowanych w chwili obecnej na rynku. Celem firmy Mitas jest zebranie do końca 2017 r. wszystkich danych koniecznych do pomyślnego wprowadzenia produktu na rynek.

Ślad oraz uciąg opon Mitas PneuTrac i gumowych gąsienic jest zasadniczo lepszy niż u standardowych opon. Kolejny krok to porównanie opon PneuTrac z gumowymi gąsienicami i sprawdzenie, jak będą się razem zachowywać – wyjaśnia Andrew Mabin, Dyrektor ds. Handlu i Marketingu firmy Mitas. Zbliżamy się już do ustalenia dokładniejszej daty wprowadzania PneuTrac na rynek. Chcemy, żeby stało się to do ok. dwóch lat.

Mitas prowadzi testy na polach w Republice Czeskiej na traktorze John Deere 6150R z zamontowanymi oponami 480/65 R28 PneuTrac na osi przedniej oraz 600/65 R38 PneuTrac na osi tylnej. Wyniki pokazują, że uciąg opon Mitas 600/65 R38 PneuTrac jest o ok. 25% wyższy niż u standardowych opon; z kolei w porównaniu z oponami o wysokiej fleksji PneuTrac umożliwia ok. 15% lepszy uciąg. Jeśli przyjrzeć się oponom 480/65 R28 PneuTrac okaże się, że mają ok. 10% lepszy uciąg w porównaniu ze standardową oponą, a mniej więcej o 7% lepszy uciąg w porównaniu z oponą o wysokiej fleksji.

Wyniki pierwszych testów w terenie, które mają miejsce w Republice Czeskiej, motywują nas do kontynuowania pracy nad odnoszącym sukcesy konceptem Mitas PneuTrac – zapewnia Andrew Mabin, Dyrektor ds. Handlu i Marketingu firmy Mitas.

Poślizg i uciąg mierzy się podczas kierowania na kilka sposobów, a wynikiem jest ocena uciągu przy poślizgu, do którego zwykle dochodzi w czasie normalnej pracy na polu (ok. 15%). Wyniki oparte są na pomiarach, które przeprowadzono 22.07.2015. Pomiary przeprowadził czeski Instytut Badań Techniki Rolniczej (Výzkumný ústav zemědělské techniky).

Dotychczasowe testy w terenie pokazały zdecydowane zalety opon PneuTrac, w porównaniu z tradycyjnymi oponami, oraz potwierdziły wyniki testów laboratoryjnych. Najważniejsze zalety opon PneuTrac to większy ślad, większy uciąg, a także większa sztywność boczna przy mniejszym ciśnieniu, w porównaniu ze standardowymi oponami – dodaje Mabin.  

Firma Mitas pracuje nad koncepcją PneuTrac ze swoim partnerem handlowym, firmą Galileo Wheel Ltd. W ciągu ostatnich czterech lat Firmy Mitas oraz Galileo intensywnie pracowały nad stworzeniem koncepcji PneuTrac – od pierwszego pomysłu aż do testów w terenie. Koncepcja opony, która otrzymała nagrodę na targach EIMA 2014, miała oficjalną premierę w 2013 r. targach Agritechnica w Niemczech, gdzie firma Mitas zaprezentowała modele 280/70 R18 PneuTrac oraz 600/65 R38 PneuTrac. Co więcej w lutym 2015 r. na targach SIMA w Paryżu zaprezentowała model 480/65 R28 PneuTrac, czyli trzeci rozmiar tej rewolucyjnej koncepcji.

źródło:  MITAS a.s.