Site icon maszynydlafarmera.pl – Portal Techniki Rolniczej

Na pola wjeżdża Steyr CVT 2015 Evolution

Pod znajomą karoserią o charakterystycznym wyglądzie kryje się kilka udoskonaleń, które dodatkowo zwiększają wydajność nowych ciągników CVT marki Steyr. Kluczowym elementem ciągników z serii CVT 2015 Evolution jest silnik zgodny z normami stage IV.

Siedem modeli z tej serii, o mocy znamionowej od 150 do 240 KM, wyposażono w technologię oczyszczania spalin Hi-eSCR. Takie rozwiązanie pozwoliło zastosować mniejszą liczbę elementów układu, takich jak filtry cząstek stałych i podzespoły obiegu spalin. – Wiodąca technologia silników i oczyszczania spalin spod znaku FPT i ciągniki klasy premium, czyli Steyr, stanowią doskonałe połączenie zapewniające naszym klientom optymalne rozwiązania – mówi Dan Stuart, Product Marketing Manager Tractors w krajach Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki.

Nowe funkcje ciągników CVT 2015 Evolution marki Steyr to na przykład Power Boost na biegu wstecznym, zmieniona kabina z nowymi opcjami foteli, lita panoramiczna szyba przednia oraz nowy, zaawansowany system sterowania skrętami na uwrociach (HMC) Easy Tronic, konfigurowalny układ sterowania zaworami hydraulicznymi i wiele opcji dodatkowych, jak na przykład poszerzona rama ładowacza, umieszczone wysoko światła drogowe czy pakiet oświetlenia roboczego LED i HID.

Silnik FPT o poj. 6,7 litra: serce nowych ciągników CVT

Nowa seria obejmuje ciągniki o mocy znamionowej od 150 do 240 KM. Moc maksymalna wynosi od 165 do 260 KM, a przy zastosowaniu funkcji power boost wzrasta do 190 – 270 KM. Dzięki uzyskaniu maksymalnego momentu obrotowego z funkcją power boost w zakresie od 805 (CVT 6150) do 1160 Nm (CVT 6240) ciągniki te z łatwością poradzą sobie z każdym, nawet najtrudniejszym zadaniem podczas prac w polu, hodowli, przy wykonywaniu zleceń czy w leśnictwie i pracach miejskich.

Przyjemność podczas pracy z ciągnikami Steyr CVT nie wynika wyłącznie z mocy ich silników. Są to bowiem również bardzo wydajne i „czyste” maszyny – zapewniają oszczędne zużycie paliwa, co przekłada się na optymalne połączenie najwyższej wydajności i niskich kosztów eksploatacji. Co więcej, właściciele i operatorzy z pewnością docenią również długi odstęp międzyserwisowy wynoszący 600 godzin – podkreśla Stuart.

Widoczność bez przeszkód i optymalna wygoda w kabinie

Również w kabinie nowych ciągników z serii CVT 2015 Evolution napotkamy kilka ciekawych unowocześnień. Są to na przykład: nowa, lita panoramiczna szyba przednia, która zapewnia nieprzesłoniętą widoczność do przodu, oraz nowe opcje foteli pozwalające operatorom doświadczyć „najwygodniejszej jazdy w branży”: w standardzie ciągniki CVT wyposażono w fabryczne fotele z amortyzacją drgań niskiej częstotliwości Dual Motion i dynamiczny system tłumienia drgań (DDS) z innowacyjnym, wysokim oparciem przesuwnym lub w skórzane fotele Maximo Evolution z amortyzacją aktywną.

Jeszcze większa wydajność

Udoskonalenia wprowadzone w terminalu S-Tech 700 obejmują nową konfigurację zaworów zdalnych i funkcję ISOBUS klasy III, która – w zależności od obsługiwanego narzędzia – pozwala automatycznie sterować prędkością jazdy do przodu, podnośnikiem tylnym, elektronicznymi zaworami zdalnymi oraz funkcjami tylnego WOM ciągnika. – Nowe funkcje znacząco odciążą operatora, dodatkowo ułatwiając obsługę ciągnika podczas długich dni pracy. Dotyczy to również nowego regulatora czułości przekładni, który teraz umożliwia dobór ustawień do preferencji operatora. Kolejna funkcja, która znacznie ułatwi życie operatorom, to nowy system sterowania skrętami na uwrociach (HMC) Easy Tronic: dzięki zastosowaniu odnowionego i prostego w obsłudze interfejsu operatora system ten umożliwia ustawianie większej liczby parametrów za pomocą dodatkowych elementów uruchamiających, co z kolei zwiększa skuteczność i wydajność tego „pakietu komunikacji między operatorem a ciągnikiem” i znacząco zmniejsza zmęczenie operatora – tłumaczy Dan Stuart.

Zapomnij o zmroku

Nowe opcje pakietów oświetlenia mogą obejmować nawet 16 lamp LED. Zarówno światła robocze, jak i drogowe mają okrągły kształt, a wewnętrzne, przednie reflektory robocze wyposażono w specjalne soczewki długodystansowe. Standardowy pakiet oświetlenia zawiera 12 kabinowych świateł roboczych LED: sześć w przedniej części dachu, kolejne sześć z tyłu dachu oraz dwa dodatkowe halogenowe reflektory robocze w masce silnika. Opcjonalnie dostępny jest pakiet rozszerzony obejmujący 16 kabinowych świateł roboczych LED, sześć świateł w przedniej części dachu, kolejne sześć w części tylnej, dwa na uchwytach pasa przedniego, następne dwa u podstawy słupków tylnych i wreszcie dwa reflektory halogenowe w masce silnika. Górne światła drogowe są teraz zamontowane na specjalnym uchwycie i mogą pracować w trybie drogowym i mijania.

Większa elastyczność

Wydajna eksploatacja ciągnika polega na wykonywaniu wszystkich prac jak najskuteczniej, najłatwiej i najszybciej. Właśnie dlatego nasi inżynierowie wprowadzili dalsze udoskonalenia zaczepów w ramie drabinowej podwozia – mówi Dan Stuart. – Dzięki zwiększeniu szerokości do 360 mm rama przesuwna z wkładką zaczepu holowniczego ma teraz szerszą konstrukcję. Umożliwia to łatwiejsze podłączanie wału napędowego do WOM. Ponadto nowe, pięciosworzniowe mocowanie zaczepu przyczepy w ramie drabinowej zwiększa bezpieczeństwo podczas transportu, a jednocześnie pozwala podnieść obciążenie pionowe w trzech najniższych punktach ramy przesuwnej z 2500 do 3500 kg w przypadku wkładek haka holowniczego czy nawet do 4000 kg w przypadku wkładek K80 – podsumowuje Stuart.

źródło: STEYR/CNH Industrial

 

 

 

Exit mobile version