New Holland modernizuje gamę ciągników TD5

New Holland wprowadził znaczne modernizacje w obrębie ciągników serii TD5, cieszącej się popularnością w gospodarstwach hodujących bydło mleczne oraz inwentarz żywy ze względu na swoją niezawodność oraz wszechstronność oraz konkurencyjną cenę.

Dzięki wyższemu momentowi obrotowemu i udźwigowi zmodernizowana gama pozwala osiągnąć wyższą wydajność niż kiedykolwiek wcześniej w połączeniu z efektywnością paliwową. Nowy układ kabiny dodatkowo poprawia komfort operatora oraz widoczność we wszystkich kierunkach, włącznie z ładowarką. Luca Mainardi, Dyrektor ds. zarządzania produktami odpowiedzialny za ciągniki i systemy rolnictwa precyzyjnego, skomentował to następująco: TD5 idealnie sprawdza się jako wytrzymały ciągnik pomocniczy, jest też bardzo ceniony jako ciągnik uniwersalny. Ta istotna modernizacja dodatkowo zwiększyła jego multifunkcjonalność, a jego zaawansowane funkcje stanowią niebagatelną zaletę dla gospodarstw rolnych.

Nowy silnik Tier 4A: wyższy moment obrotowy przekładający się na większą elastyczność roboczą i lepszą efektywność paliwową

W czterech czołowych modelach serii montowany jest nowy silnik Common Rail o poj. 3,4 l zrealizowany przez firmę FPT Industrial, osiągający moc od 86 do 114 KM oraz moment obrotowy sięgający 457 nm. Niższa znamionowa prędkość obrotowa wynosząca 2300 obr./min. oznacza większą elastyczność silnika i niższe zużycie paliwa – w przypadku TD5.85 i TD5.95 nawet o 11% mniejsze w porównaniu do poprzednich modeli. Maksymalna moc osiągana jest przy prędkości obrotowej wynoszącej zaledwie 1900 obr./min. i pozostaje dostępna aż do poziomu 2300 obr./min., co przekłada się na wyższą wydajność we wszystkich zastosowaniach, włącznie z WOM i szybkim transportem drogowym. Te modele spełniają wymogi norm emisji Tier 4A dzięki technologii chłodzonej recyrkulacji spalin opracowanej przez firmę FTP Industrial. Czyste spalanie w silniku oznacza niższą częstotliwość wymiany oleju – obecnie jest ona wymagana co 600 godzin.

Dwa najmniejsze modele napędzane są silnikami mechanicznymi Tier 3 dostosowanymi specjalnie do tych modeli w oparciu o ich profil eksploatacyjny.

Nowy układ hydrauliczny: łączny przepływ sięgający 100 l/min. dla wymagających zastosowań

W czterech największych modelach zwiększeniu uległa pojemność układu hydraulicznego – obecnie są one dostępne z opcjonalną wysokowydajną pompą osiągającą natężenie przepływu rzędu 63 litrów na minutę. Dzięki wyższemu natężeniu przepływu hydraulicznego TD5 z łatwością radzi sobie nie tylko ze zwykłymi pracami gospodarskimi, ale również z wymagającymi zastosowaniami, takimi jak owijanie bel. Ponadto specjalna pompa wspomagania zapewnia przepływ wynoszący 37 litrów na minutę. Oznacza to lekką pracę układu wspomagania kierownicy przy równoczesnym utrzymaniu optymalnego czasu cyklu pracy ładowacza czołowego.

Wyższy udźwig tylnego układu zawieszenia: nawet 4700 kg z siłownikiem typu twin assist w czołowych modelach

Udźwig tylnego układu zawieszenia drugiej kategorii wzrósł do 3000 kg w przypadku najmniejszego modelu i do 3565 kg w przypadku pozostałych modeli. Dzięki temu ciągniki TD5 z łatwością potrafią pracować nawet z najcięższymi narzędziami montowanymi z tyłu. Wydajność 3 czołowych modeli można zwiększyć jeszcze bardziej dzięki opcjonalnemu nowemu siłownikowi typu twin assist, dzięki któremu maksymalny udźwig może osiągnąć imponujący poziom 4700 kg.

Te modele są obecnie dostępne z systemem Lift-O-Matic Plus, umożliwiającym operatorowi podnoszenie i przywracanie ustawionej wstępnie głębokości roboczej narzędzia na uwrociach przy pomocy ergonomicznej dźwigni. Rozwiązania zwiększające wydajność obejmują opcjonalne szybkozłącza tylnego układu zawieszenia, umożliwiające szybkie podłączanie narzędzi bez konieczności opuszczania kabiny.

Większy udźwig ładowarki i większa wysokość podnoszenia: zaprojektowane z myślą o wydajności ładowarki

Ładowacze czołowe 500TL i 700TL marki New Holland są w pełni zintegrowane z ciągnikami serii TD5. Ich udźwig waha się od 1509 kg do 2539 kg, zaś wysokość podnoszenia od 3 m do 3,7 m. Niskie punkty mocowania ładowacza czołowego pozwoliły obniżyć środek ciężkości ciągnika, zapewniając tym samym większą stabilność podczas transportu dużych ładunków w całkowicie wysuniętej pozycji.

Większy komfort i lepsza widoczność w połączeniu z ergonomicznym rozmieszczeniem elementów sterowniczych oraz rurą wydechową na słupku A

Dodatkowym udoskonaleniom poddano również doskonały, ergonomiczny układ elementów sterowniczych. Wraz z nową deską rozdzielczą z kontrolkami WOM i prędkości pojazdu optymalizacje te przyczyniły się do większego komfortu operatora. Nowa pozycja rury wydechowej na słupku A zapewnia nieograniczoną widoczność, dzięki której operator może pracować z większą precyzją.

Dane techniczne:

Model

Maksymalna moc (KM)

Maksymalny moment obrotowy (Nm)

TD5.65

65

261

TD5.75

72

295

TD5.85

86

351

TD5.95

99

407

TD5.105

107

444

TD5.115

114

457

źródło: New Holland