New Holland po raz 7 liderem rynku. Jakie modele ciągników wybierano najchętniej?

Już 7 raz z kolei New Holland utrzymał pozycję lidera sprzedaży ciągników w Polsce. W ciągu 2015 roku marka sprzedała 2056 maszyn, z czego największym zainteresowanie cieszyły się modele TD5.85 – 216 sprzedanych ciągników – oraz TD5.105 – 200 sprzedanych ciągników (1).

 

Rok 2015 w liczbach

Mimo ogólnego spadku sprzedaży w stosunku do 2014 roku sprzedaż ciągników w 2015 roku wyniosła 12 317, z czego udział w rynku marki New Holland wyniósł 16,69%. Ze względu na moc silnika producent niebieskich ciągników w 2015 roku sprzedał najwięcej maszyn w 3 kategoriach: poniżej 100 KM – 1180 sztuk (rynek 5677), w segmencie mocy 100-130 KM – 721 sztuk (rynek 3106) oraz w segmencie 161-210 KM – 131 sztuk (rynek 591). Najwięcej ciągników marki New Holland sprzedano w czerwcu (377) i maju (247). Również w grudniu osiągnięto dobry wynik – 201 sprzedanych maszyn (1).

 

W ostatnich 7 latach, od kiedy marka New Holland zajmuje 1 miejsce wśród producentów maszyn rolniczych, sprzedano 19 256 niebieskich ciągników. Podobnie jak w 2015 roku, tak i w poprzednich latach największym zainteresowaniem cieszyły się maszyny z serii TD5 – 5240 sprzedanych ciągników, oraz T5 – 3163 sprzedanych sztuk. Podium zamyka ciągnik T6 6C z wynikiem 2661 sprzedanych modeli (1).

 

Spełnić oczekiwania klienta

Dzięki przyjętej strategii słuchania klientów oraz odpowiadania na ich potrzeby marka New Holland po raz kolejny została liderem rynku w Polsce. Na bieżąco śledzimy sytuację rynkową w Polsce oraz badamy potrzeby obecnych i potencjalnych klientów. Rozwój produktów i poszerzanie gamy oferowanych maszyn pozwala dostosować się do oczekiwań polskich rolników. Nowoczesne rozwiązania mają na celu ulepszanie maszyn pod kątem ich wszechstronności i wydajności” – mówi Tomasz Wieja, Marketing Manager New Holland. „Jednak szerokie portfolio to tylko połowa naszego sukcesu. W budowaniu przewagi konkurencyjnej niezwykle istotna jest sieć dystrybucji. Autoryzowani dealerzy odpowiadają nie tylko za profesjonalną obsługę w trakcie doboru i sprzedaży ciągników, ale również sieć serwisową. Dzięki temu maszyny New Holland można znaleźć w każdym zakątku Polski” – dodaje Wieja.

 

Utrzymanie pozycji lidera

W nowym roku marka New Holland planuje utrzymać pozycję lidera.  Przewidywany rynek ciągników będzie na podobnym poziomie jak w roku ubiegłym, co może wiązać się z ogólną sytuacją gospodarczą w kraju i na świecie. Ewentualne możliwości uzyskania wsparcia finansowego ze środków unijnych będą miały wpływ na ilość rejestrowanych nowych ciągników rolniczych w Polsce. Zarówno rolnicy jak i producenci maszyn czekają na nowe Programy, które w perspektywie roku 2016 pozwolą na bardziej odważne inwestycje. – „Sądzimy, że procentowy rozkład sprzedaży ciągników z poszczególnych segmentów mocy nie ulegnie znaczącym zmianom i ciągniki średnich mocy będą wiodła prym. Jednak w związku z wprowadzaniem na rynek nowych, większych ciągników jak najnowszy model T7 HD, uda nam się zwiększyć sprzedaż maszyn w segmencie powyżej 210 KM” – komentuje Tomasz Wieja.

 

(1) źródło: Systematics International Ltd.

 

New Holland Agriculture