Innowacyjne podejście New Holland zostało nagrodzone przez międzynarodowe jury ekspertów z dziedziny rolnictwa, które przyznało wysoce pożądane odznaczenie Silver Innovation Model ciągnikowi autonomicznemu New Holland NHDrive stanowiącemu spojrzenie w przyszłość, w której wszystkie maszyny rolnicze działają samodzielnie: to wizja, która może na zawsze zmienić oblicze rolnictwa. Jury przyznało również specjalne wyróżnienie nowemu wydajniejszemu systemowi chłodzenia New Holland: High Efficiency Heat Rejection System.

 

Carlo Lambro, prezes marki New Holland Agriculture, powiedział: „Cieszymy się, że docenioną naszą przyszłościową wizję. Nagrodzone innowacje stanowią owoc naszych wysiłków na rzecz stałego podnoszenia wydajności i rentowności osiągalnej z pomocą naszych produktów, i przyczyniają się do tworzenia zrównoważonej przyszłości rolnictwa. Dzięki możliwości samodzielnej pracy autonomicznego ciągnika NHDrive zapewnia maksymalną elastyczność. Jednocześnie maszyna dysponuje w pełni wyposażoną kabiną do tych zadań, przy których wymagany jest nadzór kierowcy. Od ponad 120 lat firmie New Holland Agriculture przyświeca cel wprowadzania innowacji w rolnictwie i napawa nas dumą fakt, że możemy aktywnie wytyczać kierunek przyszłych zmian.”

 

Silver Innovation Medal dla autonomicznego ciągnika New Holland NHDrive, który może pracować zarówno z kierowcą, jak i bez kierowcy

Oparty na modelu T8 Blue Power koncepcyjny ciągnik autonomiczny New Holland NHDrive został opracowany przez CNH Industrial we współpracy ze stałym dostawcą technologii Autonomous Solutions Incorporated (ASI), spółką z siedzibą w stanie Utah w Stanach Zjednoczonych będącą liderem na rynku maszyn samoprowadzących się poza drogami.

 

NHDrive to w pełni samodzielny pojazd bezzałogowy, który można monitorować i kontrolować przy pomocy komputera stacjonarnego lub tabletu. Po podłączeniu np. siewnika może samodzielnie wysiewać kolejną uprawę zaraz po przejeździe kombajnu. Rolnicy mogą kontrolować ciągnik oraz osprzęt i przeglądać dane dotyczące parametrów pracy w dowolnym momencie i z każdej lokalizacji, podejmując świadome decyzję w odpowiednim czasie, optymalizując wydajność pracy i produktywność, a jednocześnie zachowując pełną kontrolę nad danymi.

 

Ciągnik NHDrive może w pełni wykorzystać okresy o korzystnych warunkach pogodowych do operacji rolniczej, pracując przez całą dobę. Pojazd wykorzystuje pełen potencjał zaawansowanej technologii PLM (Precision Land Management), która umożliwia precyzyjne prowadzenie czynności rolniczych; osiąga wyższe poziomy produktywności i wydajności niż przy użyciu tradycyjnych metod; oraz pomaga obniżyć ryzyko związane z błędem ludzkim, ponieważ pracuje według wstępnie opracowanych i zoptymalizowanych schematów.

 

Ciągnik NHDrive zapewnia maksymalną elastyczność pracy, gdyż dysponuje taką samą kabiną, co standardowy model T8, dzięki czemu można go używać również do prac wymagających nadzoru ludzkiego, takich jak prace z ładowaczem czy transport drogowy na drogach publicznych.

 

Ciągnik NHDrive może pracować samodzielnie lub wraz z innymi autonomicznymi maszynami, a także w parze z maszynami prowadzonymi przez operatora. W przyszłości ciągnik wyposażony w przyczepę będzie w stanie w pełni zautomatyzować transport i przeładunek ziarna w czasie żniw. Nie można wykluczyć, że w przyszłości wszystkie ciągniki New Holland, a także inne maszyny rolnicze zostaną wyposażone w technologię NHDrive.

 

Kontynuacja prac nad koncepcyjnym ciągnikiem autonomicznym NHDrive będzie stanowiła kluczowy element strategii dotyczącej rolnictwa precyzyjnego, będącej jedną z kolumn strategii Clean Energy Leader, i stanowi ukoronowane koncepcji zwiększenia wydajności, produkcji, efektywności, elastyczności przy podejmowaniu decyzji przy mniejszych nakładach, a to wszystko w oparciu o precyzyjne dane, umożliwiające zoptymalizować nakłady, ograniczyć koszty, zużycie materiałów oraz ograniczyć zmęczenie rolnika.

 

Specjalne wyróżnienie dla nowego systemu chłodzenia High Efficiency Heat Rejection System

Nowy system chłodniczy New Holland jest oparty na pojęciach „podwójnej pętli” i „uśredniania termicznego” i ma na celu obniżyć rozmiar radiatora, a w konsekwencji pobór mocy wentylatora.

 

System High Efficiency Heat Rejection System (HEHRS) wykorzystuje dwie pętle: pętlę wysokiej temperatury do chłodzenia silnika oraz pętlę niskiej temperatury do miejscowego chłodzenia układów pojazdu, które uśredniają wymogi w zakresie odprowadzania ciepła. Moduł termiczny składa się z jedynie dwóch radiatorów, z których jeden chłodzi silnik, a drugi pętle niskiej temperatury. Tradycyjne radiatory powietrze-ciecz zostały zastąpione wymiennikami płytowymi, które są znacznie wydajniejsze. Dzięki temu system jest wysoce elastyczny i sprzyja układowi komponentów, który maksymalizuje wydajność i ogranicza pobór mocy wentylatora. W rezultacie nowy system chłodzenia zapewnia znaczne korzyści pod względem wydajności i zużycia paliwa.

 

Korzyści nowego systemu są liczne: mniejsze radiatory i zoptymalizowany układ sprawiają, że pod maską jest więcej przestrzeni. Uproszczony moduł termiczny ułatwia konserwację i czyszczenie wymiennika. Przepływ płynu chłodzącego jest dynamicznie równoważony przez pompę elektryczną, która umożliwia zarządzanie dystrybucją płynu chłodzącego przy użyciu dedykowanych zaworów, co umożliwia pracę elementów w dowolnych, nawet najbardziej ekstremalnych, temperaturach. Jest to system modularny, więc w miarę potrzeby można zamontować dodatkowe chłodnice. Co ważne, wysoka wydajność chłodzenia przekłada się na znaczną energooszczędność.

 

 

Źródło: New Holland Agriculture