Niskoplatformowe ciągniki New Holland T4 LP Tier 4A – debiut na targach SIMA '2017

 

Sean Lennon, Dyrektor ds Zarządzania ciągnikami i precyzyjnymi produktami do zarządzania uprawami: „Seria T4LP łączy w sobie wysoką wszechstronność typową dla segmentu użytkowego z niskim profilem. Wykorzystaliśmy okazję aktualizacji do przepisów emisji Tier 4A, aby wprowadzić inne usprawnienia, takie jak zwiększony udźwig tyłu, trzypunktowy przedni układ zawieszenia narzędzi i WOM oraz większe obręcze kół. Niewielkie rozmiary tego ciągnika oraz ich szeroka oferta sprawiają, że seria T4LP jest doskonałym wyborem do wykonywania do małych zadań, od gospodarstw w terenach górzystych do szerokich sadów morza Śródziemnego.”

 

Nowe funkcje zwiększają wszechstronność niskoplatformowego ciągnika

T4 LP Tier 4A jest obecnie wyposażony w przednią oś o maksymalnym nacisku 2500 kg i tylną oś o maksymalnym nacisku 3700 kg, co daje 5300 kg całkowitej masy pojazdu – 1000 kg więcej, niż w poprzedniku z silnikiem Tier 3. To jeszcze bardziej rozszerza możliwości ciągników T4 LP do pracy z ciężkimi narzędziami, takimi jak ładowacz czołowy lub otrząsarki do oliwek i inny osprzęt sadowniczy. Ponadto New Holland powiększyła już szeroką ofertę o większe koła, rozmiar 540/65R28 i 440/65R24, uzyskując tym samym bardziej stabilny ciągnik do stosowania w rolnictwie górskim i mniejsze ugniatanie gleby w sadach. Nowe nakładki poszerzające tył pojazdu dopasowują się do różnych rozstawów kół, zwiększając do wszechstronności T4 LP we wszystkich typach zastosowań i konfiguracjach.

 

T4LP jest dostępny z trzypunktowymi prostymi ramionami przedniego układu zawieszenia narzędzi, zwiększając udźwig do 2,9 tony. Nowy układ zawieszenia do ciężkich obciążeń ma udźwig 1970 kg i jest dostępny z lub bez przedniego WOM. Te funkcje czynią z T4LP sztywny, zwinny, stabilny i bardzo wszechstronny ciągnik, który może poruszać się z dużą efektywnością, we wszystkich sytuacjach wymagających kompaktowego ciągnika o niskim środku ciężkości.

 

Wysoka wydajność i doskonała skuteczność

Turbo-doładowany, czterocylindrowy silnik o pojemności 3,4 litra, wyposażony w system Common Rail zapewnia lepszą wydajność i niższe koszty obsługi, niż jego poprzednik, z zakresem mocy od 75 KM do 107 KM i maksymalnym momentem obrotowym 444 Nm w przypadku najwyższego modelu.

Seria T4 LP jest zgodna z normami emisji spalin Tier 4A, dzięki układowi recyrkulacji spalin z chłodzeniem (CEGR) oraz technologii utleniającego reaktora katalitycznego (DOC) drugiej generacji. To rozwiązanie nie wymaga regeneracji filtra DPF, którego nie ma, a co za tym idzie konserwacja i codzienne użytkowanie jest prostsze, a temperatura powierzchni zewnętrznej tłumika jest niższa. W najwyższym modelu zwiększono pojemność zbiornika do 98 litrów, umożliwiając tym samym dłuższy czas pracy.

 

Większa produktywność dzięki ulepszonym układom hydraulicznym i stałym obrotom silnika

Nowy układ hydrauliczny z dwiema pompami wyposażono w pompy o przepływie 80 l/min, przeznaczone w całości do obsługi narzędzi. Posiada również trzy otwarte piloty tylne wykrywające obciążenie, wyposażone w jeden zawór rozdzielczy i maksymalnie 8 wyprowadzeń oraz zawory elektrohydrauliczne mocowane pośrodku w nowym, zwartym układzie poprawiającym przystosowanie narzędzi. Te funkcje umożliwiają operatorowi zarządzanie większą liczbą narzędzi w tym samym czasie, w konsekwencji poprawiając produktywność. Ponadto ciągniki są w stanie bezproblemowo operować narzędziami wymagającymi wysokiej mocy.

 

Nowy system zarządzania prędkością silnika kompensuje wahania obciążenia silnika, zachowując jego wybraną prędkość. Operator może ustawić dwie różne prędkości i przełączać między nimi przełącznikiem. Jest to prosta i bardzo ekonomiczna funkcja, która dodatkowo poprawia całkowity koszt serii T4 LP.

 

T4LP jest również dostępny z unikalnym systemem Blue Cab 4™, które zapewnia operatorowi najwyższe standardy bezpieczeństwa podczas pracy ze środkami ochrony roślin.

 

Najszerszy wybór przekładni w swojej kategorii

T4 LP oferuje najszerszy wybór przekładni w swojej kategorii: 16×16 Shuttle CommandTM, który można ustawić w tryb wolnej jazdy – biegi pełzania 28×16; 32×16 Split Command, używając pedału sprzęgła aby uzyskać rozdział stosunku momentu obrotowego i uzyskać 20% redukcję prędkości podczas jazdy do przodu; 16×16 Power Shuttle; 32×16 Hi-Lo z blokadą parkowania, stanowiącą doskonałe rozwiązanie w przypadku pól rolnych w obszarach górskich; oraz 44×16 Hi-Lo z opcją wolnej jazdy. Każdy klient znajdzie przekładnię dopasowaną dokładnie do wymagań jego gospodarstwa.

 

Najnowsze w długiej linii ciągników, których historia została rozpoczęta w 1985 roku modelem Fiat 66 LP

Seria Fiat 66 LP została wprowadzona na rynek w 1985 roku, aby rozszerzyć serię wąskich ciągników specjalistycznych 66 przeznaczonych do winnic i sadów. Posiadały szerszy rozstaw osi od konwencjonalnych ciągników oraz nisko ustawione pokrywy silnika i błotniki, dzięki czemu w wersji z ramą ROPS mogły pracować w krytych winnicach i przejeżdżać pod niskimi gałęziami drzew owocowych i oliwnych bez ich uszkadzania. T4LP rozwinięto według tych samych zasad i podobnie jak Fiat 66 LP, te ciągniki mogą pracować wszędzie.

 

 

Model

Silnik (litry)

Maksymalna moc (KM)

Maksymalny udźwig (kg)

T4.80 LP

3,4

75

2900

T4.90 LP

3,4

85

2900

T4.100 LP

3,4

99

2900

T4.110 LP

3,4

107

2900

 

  

 

źródło: New Holland Agriculture