Nowa gama ciągników Fendt 300 Vario S4

Od ponad 30 lat kompaktowa budowa ciągników Fendt serii 300 budzi uznanie swoich użytkowników wykonując rzetelnie i efektywnie wszystkie zadania. Sprawdzona technologia została dodatkowo udoskonalona oferując nowocześniejsze rozwiązania i doświadczenie Fendt. Komfort pracy i jazdy jak również niskie zużycie paliwa są szczególnie ważne aby osiągnąć najwyższą wydajność pracy w polu.

Podczas prezentacji nowości na bawarskim zamku Neuschwanstein, firma zaprezentowała nową serię ciągników Fendt 300. Gamę tworzą cztery modele: 310, 311, 312 i 313 Vario.

Do ich napędu zastosowany został czterocylindrowy silnik AGCO Power o pojemności 4,4l. Silnik zasilany jest w paliwo przez system Common Rail. Moc serii zawiera się w przedziale 110-138 KM. Niskie obroty znamionowe silnika: 2100 obr/min, kompletnie nowy wlot powietrza z wydajnym filtrem i dużą chłodnicą zapewniają wysoką wydajność przy niskim zużyciu paliwa. Zgodność z normami emisji spalin Stage 4/Tier 4final została osiągnięta przez zastosowanie systemu SCR, katalizatora utleniającego DOC i zewnętrznej recyrkulacji spalin Agrex.

Do przeniesienia napędu zastosowana została znana i ceniona przekładnia bezstopniowa Vario. Pozwala ona na pracę z prędkością od 0,02 do 40 km/h. Dzięki temu dodatkowa przekładnia z biegami pełzającymi nie jest konieczna. System TMS koordynuje ustawienia przekładni jak i silnika utrzymując zawsze ciągnik na ekonomicznym poziomie. W połączeniu z nowym silnikiem i niższą temperaturą pracy oraz niskimi obrotami silnika przy 40 km/h 300 Vario jest bardzo wydajnym ciągnikiem również w transporcie.

Po raz pierwszy seria 300 Vario została wyposażona w kabinę VisioPlus. Oferuje ona 77o pola widzenia i 6,2 m2 powierzchni szyb dla najlepszej widoczności. 2.520 l pojemności zapewnia zdecydowanie poczucie przestrzeni a szerokie drzwi zapewniają wygodne wejście do kabiny. W zależności od wersji (Power/Profi) znajdziemy w niej różne rodzaje wyposażenia. Wersja Profi oferuje między innymi mechanicznie sterowany układ hydrauliczny z pompą o stałym wydatku 84 l/min, klimatyzację manualną czy mechanicznie amortyzowaną kabinę. Wersja Profi oferuje bardziej rozbudowane funkcje. Dla przykładu wyjścia hydrauliczne sterowane są elektrohydraulicznie, pompa hydrauliczna zmiennowydatkowa 110l/min, do wyboru mamy opcjonalnie również klimatyzację automatyczną a kabina może być również amortyzowana pneumatycznie. Jako centrum dowodzenia wersji Profi zainstalowany został Varioterminal 7”. Daje on możliwość sterowania ciągnikiem i jego ustawieniami tak jak w ciągnikach dużej mocy. Opcjonalnie możliwe jest też sterowanie maszynami ISOBUS.

Do pracy wykorzystać można zarówno tylny podnośnik z EHR jak i przedni podnośnik zintegrowany w półramie ciągnika do której mocowana jest również amortyzowana oś przednia. Dopuszczalne obciążenie osi przedniej to 4,5t, (przy prędkości do 8km/h – 7,5t) a osi tylnej 7t. Nowy 300 Vario S4 to lekki ciągnik z dużą dopuszczalną masą całkowitą wynoszącą 8,5 tony. Ciągnik może być również wyposażony fabrycznie w ładowacz czołowy Cargo montowany bliżej środka ciągnika co czyni go bardziej stabilnym podczas jazdy i odciąża oś przednią.

źródło: Fendt