Nowa opona rolnicza MICHELIN do użytkowania z centralnym systemem pompowania opon

Do sprzedaży trafia MICHELIN EVOBIB, pierwsza na rynku opona rolnicza zaprojektowana specjalnie do użytkowania z centralnym systemem pompowania opon. Model ten pozwala uzyskać doskonałe osiągi zarówno na drodze, jak i podczas użytkowania na polu dzięki unikalnym możliwościom adaptacyjnym. Najważniejsze cechy nowej opony to zoptymalizowana trwałość, mniejsze ugniatanie gleby, niższe zużycie paliwa i lepsza trakcja.

MICHELIN EVOBIB to nowa opona rolnicza dwa w jednym, która nadaje się do użytku drogowego oraz do pracy na polu. Jest to pierwszy na rynku model ogumienia zaprojektowany specjalnie do maszyn działających z centralnym systemem pompowania opon (Central Tire Inflation Systems – CTIS), dzięki czemu pozwala uzyskać doskonałe osiągi zarówno na drodze, jak i w terenie dzięki unikalnym możliwościom adaptacyjnym. Opona już w 2017 r. otrzymała złoty medal na międzynarodowych targach SIMA za swoją innowacyjność.

Specjalny wzór bieżnika MICHELIN EVOBIB maksymalizuje powierzchnię styku opony z podłożem w warunkach polowych, a konstrukcja opony przystosowana do użytkowania przy bardzo niskim ciśnieniu dzięki technologii MICHELIN Ultraflex zmniejsza ugniatanie gleby i poprawia właściwości trakcyjne ciągnika. Podczas użytkowania na drodze centralne żebro bieżnika oraz mniejszy obszar styku z nawierzchnią zmniejszają opory toczenia, a jednocześnie zwiększają trwałość opony i obniżają zużycie paliwa.

Wzór bieżnika został zaprojektowany w taki sposób, aby optymalizować trwałość opony i zapewniać doskonałą trakcję przez cały okres użytkowania. Ponadto model posiada karkas w standardzie PFO (Pressure Field Operation), który umożliwia zwiększenie nośności opony podczas prac polowych.

MICHELIN EVOBIB 2 Nowa opona rolnicza MICHELIN do użytkowania z centralnym systemem pompowania opon

MICHELIN EVOBIB oferuje rolnikom znaczące korzyści dzięki wprowadzonym udoskonaleniom w trzech kluczowych obszarach:

  • Różnica powierzchni styku opony z podłożem pomiędzy użyciem na polu i na drodze wynosi 47 proc.1, czyli dwa razy więcej niż w przypadku opony VF (very high flexion), takiej jak MICHELIN AXIOBIB 2 (różnica na poziomie 24 proc.) zazwyczaj stosowanej z systemem centralnego pompowania opon (CTIS).
  • 15-proc.2 wzrost trakcji w porównaniu z konkurencyjną oponą VF o hybrydowym wzorze bieżnika, jak również identyczna zdolność trakcyjna co w przypadku opony VF z bieżnikiem z klockami (przy normalnym użytkowaniu w polu).
  • Zużycie paliwa zbliżone do uzyskiwanego przy stosowaniu opony o standardowym profilu drogowym. Zmniejszenie zużycia paliwa o 2 litry na godzinę3 w porównaniu do konkurencyjnej opony hybrydowej VF oraz zmniejszenie zużycia paliwa o 1 litr na godzinę w porównaniu do opony MICHELIN AXIOBIB 2 z systemem centralnego pompowania opon (CTIS).

Obecnie opona MICHELIN EVOBIB dostępna jest w dwóch rozmiarach VF 710/70 R 42 oraz VF 600/70 R 30, które są odpowiednie dla ciągników o mocy od 200 do 300 KM. Na jesieni 2023 r. zostaną wprowadzone trzy dodatkowe rozmiary dla ciągników o mocy powyżej 300 KM: VF 650/60 R34, VF 650/65 R34 i VF 710/75 R42.

Trzy rodzaje opon do trzech rodzajów użytkowania

Po wprowadzeniu do swojej oferty opony MICHELIN EVOBIB marka Michelin posiada kompletną gamę rozwiązań do ciągników o dużej mocy w zależności od zapotrzebowania:

  • Jeśli ponad 80 proc. prac prowadzonych jest na polu i/lub w trudnych warunkach, Michelin rekomenduje wybór opony MICHELIN AXIOBIB ze względu na jej możliwości trakcyjne.
  • Jeśli prace polowe stanowią od 20 proc. do 80 proc., Michelin rekomenduje oponę MICHELIN EVOBIB z systemem CTIS, która umożliwia optymalizację wszystkich czynników wpływających na osiągi na drodze i w polu dla lepszego zwrotu z inwestycji.
  • Jeśli wykorzystanie opony do prac polowych jest mniejsze niż 20 proc. (użytkowanie głównie na drodze), a ciągnik nie jest używany do prac w ekstremalnych warunkach, najlepszym wyborem będzie MICHELIN ROADBIB ze względu na zwiększoną żywotność oraz zmniejszone zużycia paliwa.

 

źródło: Michelin Polska

 

1 Pomiary wewnętrzne Michelin wykonane w Ladoux (Francja, wrzesień 2021 r.) – Porównanie opon MICHELIN EVOBIB i MICHELIN AXIOBIB 2 w rozmiarze VF 710/70 R 42 przy obciążeniu 5 300 kg na oponę oraz prędkości 65 km/h na drodze oraz 30 km/h na polu.

2 Pomiary wewnętrzne Michelin wykonane w Pagnant (Francja, listopad 2021 r.) – Porównanie MICHELIN EVOBIB z konkurencyjną oponą z bieżnikiem hybrydowym VF oraz z oponą MICHELIN AXIOBIB 2 w tym samym rozmiarze. Rozmiar opony: VF 710/70 R 42. Pomiary przeprowadzone przez Michelin w normalnych warunkach użytkowania opony na ciągniku przy obciążeniu 4 300 kg na oponę oraz przy zastosowaniu zalecanego przez producentów ciśnienia powietrza. Rodzaj podłoża: mokre ściernisko kukurydzy. Wyniki mogą się różnić.

3 Wewnętrzne testy Michelin wykonane w Ladoux (Francja, listopad 2021 r.) – Porównanie MICHELIN EVOBIB z konkurencyjną oponą hybrydową VF w rozmiarze VF 710/70 R 42 podczas użytkowania na ciągniku przy obciążeniu 4 300 kg na oponę oraz przy zastosowaniu zalecanego przez producentów ciśnienia powietrza. Średnie zużycie paliwa obliczone po 10 okrążeniach o długości 8 km (łącznie 80 km). Wyniki mogą się różnić.