Nowa przekładnia w ciągnikach Steyr Profi

Ciągniki Profi marki STEYR zyskują nową przekładnię – S-ControlTM 8. Ta 8-stopniowa przekładnia przełączalna pod obciążeniem jest najefektywniejsza w swej klasie i posiada nowe funkcje ułatwiające codzienną pracę w gospodarstwie.

 

Ciągnik 6145 Profi CVT jest nowym flagowym modelem w serii Profi CVT. Jego sercem jest nowy 6-cylindrowy silnik o mocy 145 KM. Nowy ciągnik Profi znacznie ułatwia wykonywanie prac ładowaczem czołowym, a ponadto poprawia komfort obsługi przekładni napędowej.

 

Najefektywniejsza przekładnia w swej klasie

Ciągniki serii Profi posiadają nową przekładnię S-ControlTM 8. Ta innowacyjna, 8-stopniowa przekładnia przełączalna pod obciążeniem posiada po 24 biegi do jazdy do przodu i wstecz uporządkowane w 3 zakresach oraz szereg funkcji automatycznych, które nie tylko zwiększają wydajność ciągnika, lecz również komfort jazdy. Potwierdzone w teście Niemieckiego Zrzeszenia Rolników (DLG) „Power Mix” zużycie paliwa na poziomie 258 g/kWh sprawia, że model STEYR 4145 jest najefektywniejszym ciągnikiem w swej klasie. Zakres A został specjalnie opracowany pod kątem prac kultywacyjnych i obejmuje prędkości do 10,7 km/h. Analogicznie jak przeznaczony do prac polowych i wykonywanych ładowaczem czołowym zakres B, który obejmuje prędkości od 4,3 do 18,1 km/h, umożliwia on zmianę biegów pod obciążeniem bez przerwy w przenoszeniu momentu obrotowego. Przy poruszaniu się pod drogach przekładnia włącza się od razu w zakresie C, umożliwiającym szybszą jazdę ciągnikiem. Przy pracach polowych przekładnia zmienia automatycznie wszystkie 8 biegów w zakresie A lub B. W ruchu ulicznym przekładnia przełącza automatycznie 16 biegów w zakresie B i C. Do uprawy warzyw i wykonywanych zimą prac komunalnych można wykorzystać opcjonalną przekładnię z biegiem pełzania 48 x 48.

 

Wyjątkowe funkcje przekładni

Gdy większa moc jest potrzebna od razu (na przykład przy zwiększeniu stopnia nachylenia drogi przy transporcie drogowym), w trybie automatycznym można redukować biegi za pomocą pedału jazdy. Przekładnia nawrotna Power Shuttle zapewnia utrzymanie siły napędowej przy zmianie kierunku jazdy na polu, natomiast układ S-Stop II zdecydowanie ułatwia zatrzymywanie ciągnika na skrzyżowaniu dróg lub przy przenoszeniu bel za pomocą ładowacza czołowego: stopniowe naciskanie pedału hamulca przez operatora sprawia, że ciągnik powoli jedzie dalej. Przy naciśnięciu hamulca układ S-Stop II automatycznie steruje pracą sprzęgła. Po zwolnieniu hamulca STEYR Profi od razu rusza z miejsca. Umożliwia to kierowanie ciągnikiem z dokładnością na poziomie centymetrów. Nowy 6-cylindrowy silnik w serii ciągników Profi CVT

 

Seria Profi marki STEYR obejmuje 15 modeli. Najnowszy, flagowy model 6145 Profi CVT posiada 6-cylindrowy silnik o pojemności skokowej 6,7 l i mocy 145 KM. Wejdzie on do sprzedaży w trzecim kwartale 2018 r. Zaś wspólnym mianownikiem wszystkich modeli jest koncepcja silnika STEYR ECOTECH. Dzięki ekologicznemu układowi Hi-eSCR zastosowanemu w 4-cylindrowych silnikach o pojemności skokowej 4,5 l (moc od 116 do 145 KM) i 6-cylindrowych silnikach o pojemności skokowej 6,7 l z turbosprężarką doładowującą, chłodnicą międzystopniową i układem wtrysku paliwa typu common rail ciągniki bez trudu spełniają wymogi europejskiej normy emisji spalin Stage IV bez filtra cząstek stałych i gwarantują ekonomiczne użytkowanie przez długi czas. 6-cylindrowy silnik rozwija moc 145 KM i moment obrotowy 650 Nm już przy 1500 obr/min. Z funkcją Power Plus jest to odpowiednio – 175 KM i 740 Nm. Profi jest oferowany w trzech wersjach: Profi Classic z czterema mechanicznym oraz Profi i Profi CVT z czterema elektronicznymi zaworami hydrauliki zewnętrznej. Przeglądy silnika należy wykonywać co 600 roboczogodzin.

 

Przekładnię bezstopniową S-Control wyróżnia duży współczynnik mechanicznego przenoszenia mocy. Wytrzymały moduł przekładni oparty na technologii podwójnego sprzęgła gwarantuje doskonałe przenoszenie mocy bez przerywania siły pociągowej oraz optymalne przyspieszenie. Logika sterowania zapewnia właściwą reakcję przekładni odpowiednio do sytuacji. Układ S-TRONIC dobiera przełożenie przekładni i prędkość obrotową silnika w zależności do zapotrzebowania na moc i dzięki temu automatycznie ogranicza zużycie paliwa: wynik 276 g/kWh kwalifikuje model 4145 Profi CVT do grona najlepszych w klasie. W ciągniku Profi Classic stosowana jest renomowana, 4-stopniowa przekładnia przełączalna pod obciążeniem S-Control 4 16 x 16.

 

Większa wygoda i wydajność przy pracach wykonywanych ładowaczem czołowym

Nowy Profi wnosi wydajność prac wykonywanych ładowaczem czołowym na nowy poziom. Układ Quick Turn II umożliwia modyfikację przełożenia układu kierowniczego. Mniejsza liczba obrotów kierownicą ułatwia operatorowi pracę przy używaniu ładowacza czołowego. Operator może przy tym wybierać spośród zaprogramowanych nastaw lub wprowadzić indywidualną nastawę na monitorze S-Tech 700. Układ S-Stop II umożliwia precyzyjne kierowanie ciągnikiem z dokładnością rzędu centymetrów za pomocą pedału hamulca bez konieczności stosowania sprzęgła. Nowy dżojstik do obsługi ładowacza czołowego jest umieszczony ergonomicznie na podłokietniku i umożliwia również sterowanie przekładnią napędową. Smukła konstrukcja silnika zapewnia idealną widoczność do przodu oraz duży kąt skrętu kół, który w połączeniu z wynoszącym dwanaście stopni kątem wyprzedzenia sworznia zwrotnicy i dynamicznymi błotnikami pozwala uzyskać niewielkie koło skrętu wynoszące 9,2 m. Wszystkie modele Profi mogą być fabrycznie przygotowane do pracy z ładowaczem czołowym. Można je również doposażyć w tym celu później. Przyłącza hydrauliczne znajdują się na centralnym i łatwo dostępnym rozdzielniku, tak że można w kilka sekund podłączyć lub odłączyć ładowacz. Panoramiczne okno dachowe zapewnia doskonałą widoczność do gór, a czterosłupkowa kabina – w każdym kierunku. 16 reflektorów roboczych w technologii LED o łącznym natężeniu światła równym 32000 lumenów zapewnia oświetlenie wokół ciągnika i bezpieczeństwo pracy wczesnym rankiem lub późnym wieczorem.

 

Układ S-Turn – teraz także w ciągnikach Profi

Zintegrowany z podłokietnikiem monitor S-TECH 700 jest łatwy w obsłudze dzięki ekranowi dotykowemu. Opcjonalnie można go zamontować także na regulowanej szynie w prawym oknie bocznym. Oprócz automatyzacji wszystkich podstawowych funkcji ciągnika monitor S-TECH zapewnia optymalny przebieg pracy. Układ sterowania jazdą na uwrociu Easy Tronic II umożliwia automatyzację czynności wykonywanych przez ciągnik w funkcji czasu lub drogi. Nowością jest unikatowy układ S-Turn, który ułatwia wykonywanie nawrotów na końcu ścieżki prowadzenia. Określa on idealną trasę i prędkość jazdy na uwrociu, dzięki czemu odciąża operatora. Zastosowana w modelach Profi CVT magistrala ISOBUS klasy III umożliwia sterowanie ciągnikiem poprzez narzędzie uprawowe, które może obsługiwać takie funkcje, jak samoczynne ustawianie położenia TUZ-u, włączanie lub wyłączanie WOM-u, sterowanie zaworami hydrauliki zewnętrznej i prędkością jazdy. Układ S-Guide wykorzystuje systemy GPS, GLONASS i RTK, co pozwala osiągnąć najwyższą precyzję i powtarzalną dokładność rzędu nawet 2,5 cm (RTK+).

 

Maksymalny komfort

Dzięki komfortowej kabinie serii Profi nawet bardzo długie zadania stają się przyjemnością. Niezależnie od rodzaju terenu i podłoża, po którym porusza się Profi, kabina zapewnia zawsze maksymalny komfort jazdy i bezpieczeństwo. Dostęp do kabiny jest możliwy z obu stron, jest ona dostępna zarówno z niskim, jak i z wysokim dachem, a także z zawieszeniem. Zarówno do modeli Profi, jak i Profi CVT dostępne są na życzenie kolejne elementy zwiększające komfort, takie jak automatyczna klimatyzacja, dodatkowa roleta przeciwsłoneczna na szybie tylnej, elektrycznie regulowany podłokietnik z Multicontrollerem, skórzana kierownica i wykładzina dywanowa w kabinie. Do wyboru są trzy fotele. Ciągnik Profi wyposażony jest w amortyzację osi przedniej, zapewniając doskonały komfort jazdy oraz zwiększenie siły uciągu podczas prac uprawowych.

 

Sterowanie mocą przy używaniu narzędzi uprawowych

Prosty w obsłudze system zarządzania wałami odbioru mocy zwiększa komfort pracy dzięki automatycznemu włączaniu i wyłączaniu wału odbioru mocy przy podnoszeniu i opuszczaniu przednich i tylnych narzędzi hydraulicznych. Łagodny rozruch umożliwia płynne uruchomienie podłączonych narzędzi. Zintegrowanie przedniego wału odbioru mocy i przedniego układu zawieszenia w przedniej części wspornika umożliwia zachowanie niewielkiego odstępu pomiędzy osią przednią a przednim układem zawieszenia. Zaczep oraz zawory hydrauliki zewnętrznej w ciągnikach Profi marki STEYR są zasilane z układu hydraulicznego OCLS (otwarty obieg oleju) lub CCLS (zamknięty obieg oleju) o natężeniu przepływu od 80 do 125 l/min. System ten gwarantuje pełną wydajność we właściwym czasie i miejscu. Podłączone urządzenia dysponujące własnym sterowaniem hydraulicznym można w łatwy sposób podłączyć bezpośrednio do złącz Power-Beyond.

źródło: STEYR