Nowa seria Steyr Profi CVT

 

 

 

Nowa seria Steyr Profi CVT jest pełna innowacji i nowych technologii. Ciągniki te zostały zaprezentowane po raz pierwszy w Hanowerze. Przekładnia CVT opracowana przez firmę Steyr to prawdziwy cud techniki. Charakteryzuje ją bezstopniowa skrzynia biegów i technologia podwójnego sprzęgła DKT. Inżynierowie firmy Steyr w St. Valentin opracowali koncepcję inteligentnego rozkładu mocy, która pozwala na jazdę z prędkością 50 km/h przy prędkości obrotowej silnika zmniejszonej do zaledwie 1750 obr/min.

Efektem ich pracy jest solidna technologia napędowa, która spełnia najwyższe wymagania, a perfekcyjne sterowanie silnikiem/przekładnią zapewnia doskonałą pracę niezależnie od wykonywanego zadania doskonale spisując się w pełnym zakresie prędkości od „pełzania”, aż po prędkość maksymalną wynoszącą nawet 50 km/h. Nowa przekładnia pozwala na osiągnięcie prędkości „pełzania” nawet 20 metrów na godzinę. Ta bardzo wydajna przekładnia CVT ma dwa biegi mechaniczne do jazdy do przodu i jeden bieg wsteczny oraz została skonfigurowana i zaprojektowana w St. Valentin.

 

steyr proficvt 1 Nowa seria Steyr Profi CVT

Wszystkie nowe modele Profi są wyposażone w nowoczesne silniki FPT z turbosprężarką i intercoolerem, a także Steyr ecotech, czyli układ selektywnej redukcji katalitycznej – SCR, aby spełniać wymagania normy emisji spalin III B, a także inteligentny system sterowania do zarządzania pracą silnika i przekładni. 4,5-litrowe czterocylindrowe silniki są wyposażone w elektroniczny wtrysk Common-Rail. Dzięki opcji powerboost, uwalniane jest dodatkowo 22 KM do wykorzystania podczas transportu lub zastosowania wału odbioru mocy.

Udoskonalony multisterownik dodatkowo upraszcza pracę i optymalizuję ergonomię miejsca pracy. Multisterownik jestwyposażony w podświetlane przyciski, które ułatwiają pracę w ciemności i powodują, że jest ona bezpieczniejsza.

Za pomocą zaledwie jednej dźwigni można sterować nawet siedmioma kluczowymi funkcjami ciągnika, a do zmiany kierunku jazdy wystarczy tylko jeden przycisk.
Wąska konstrukcja silnika oraz centralny zespół napędowy nowej wersji silnika pozwalają na uzyskanie kąta skrętu wynoszącego 55 stopni, zapewniając tym samym doskonałe prowadzenie i promień skrętu wynoszący tylko 4,04 metra.

źródło: Steyr