Nowa stylistyka i większa wydajność ciągników New Holland serii T6

New Holland Agriculture zaprezentował nową, wielozadaniową serię ciągników T6, która łączy maksymalną moc z zaawansowaną technologią, przynosząc efekty w postaci maszyny o nieporównywalnym komforcie jazdy, widoczności i manewrowości, odznaczającej się również wysoką mocą i wydajnością. W tej nowej serii wprowadzono również nową, elegancką stylistykę ciągników New Holland.

 

Doskonała wydajność dzięki układowi Tier 4B ECOBlue™ Hi-eSCR redukującemu tlenki azotu i zaawansowanej technologii silnika

Nowa seria T6 spełnia normy emisji spalin Tier 4B dzięki opracowanej przez markę New Holland technologii ECOBlue™ Hi-eSCR (Selektywna redukcja katalityczna o dużej wydajności, ang. High-Efficiency Selective Catalytic Reduction). Dzięki zastosowaniu tego systemu do silnika jest doprowadzane czyste powietrze, które zwiększa efektywność procesu spalania, podnosi moment obrotowy i zmniejsza zużycie paliwa.

Nowe silniki T6 uzyskują lepsze osiągi pracy dzięki osiągnięciu maksymalnej wydajności pracy z każdego cylindra. Nowy układ sterowania silnika pozwala na szybsze osiągnięcie maksymalnego momentu obrotowego i dłuższe jego utrzymanie przy zmniejszeniu prędkości obrotowej, przewyższając możliwości poprzedniej generacji silników. Układ EPM silnika rozwija większą moc i większy moment obrotowy, w zależności od obciążenia oddziałującego na skrzynię biegów, układ hydrauliczny i WOM. W ciągniku T6.165 układ EPM zapewnia dodatkowe 33 konie mechaniczne mocy, jeśli zachodzi taka potrzeba. System ESM (Engine Speed Management) zapewnia zachowanie stałej prędkości obrotowej silnika w warunkach zmiany obciążeń i podczas pracy, która wiąże się z koniecznością utrzymania stałej prędkości WOM lub stałej prędkości jazdy do przodu po trudnym terenie.

Wszystkie te funkcje przynoszą efekty w postaci dużej mocy, responsywności i wydajności, zużywając taką samą ilość paliwa (oleju napędowego i AdBlue), co poprzednie generacje, ale przy mniejszej częstotliwości tankowania.

Model T6.175 Auto Command™, znajdujący się u szczytu serii i wyposażony w 4-cylindrowy silnik o mocy 175 KM (129 kW), satysfakcjonuje nawet najbardziej wymagających użytkowników, którzy szukają ciągnika najwyższej jakości o doskonałym przełożeniu masy do mocy, wyposażonego w bezstopniową skrzynię biegów. Model ten jest również dostępny w specjalnej wersji Blue Power, która zawiera większość najbardziej zaawansowanych i najbardziej produktywnych technologii marki New Holland.

 

Nieporównywalna z niczym wygoda operatora oraz pełna widoczność stwarzają warunki do maksymalnej wydajności pracy

Kabina Horizon™ stwarza operatorowi najlepsze warunki pracy: od dwustrefowej klimatyzacji po ulepszoną tablicę rozdzielczą, od systemu redukującego hałas do poziomu 69 dB(A) po podłokietnik Sidewinder™ II, dzięki któremu wszystkie elementy sterowania w modelach Auto Command znajdują się pod ręką operatora. Ponadto stworzono możliwość wyboru spośród trzech rodzajów siedzeń: Comfort, Dynamic Comfort oraz Auto Comfort™. Fotele komfort oparte są na zawieszeniu niskiej częstotliwości. Fotele Dynamic Comfort charakteryzują się udoskonalonym zawieszeniem niskiej częstotliwości oraz szeregiem opcji zwiększających komfort, takich jak automatyczna regulacja tłumika drgań, pneumatyczne podparcie kręgosłupa lędźwiowego i podgrzewanie dwustopniowe. Oba rodzaje foteli posiadają innowacyjne, obrotowe oparcie zaprojektowane w celu zapewnienia podparcia górnej części pleców, a równocześnie umożliwiające operatorowi obracanie się i patrzenie do tyłu. Aktywny fotel Auto Comfort™ z wbudowaną kontrolą klimatu zmniejsza drgania całego ciała nawet o 40% w porównaniu do fotela z zawieszeniem niskiej częstotliwości, natomiast wentylatory zamontowane w obrębie oparcia fotela usuwają wilgoć, obniżając przy tym temperaturę powierzchni. Wynikiem końcowym jest niezrównany komfort.

Kabina zapewnia również doskonałą widoczność we wszystkich kierunkach dzięki jednoelementowej szybie przedniej wykonanej z tafli szkła o rozmiarze 5,85 m kw. Z kolei pracę z użyciem ładowarki ułatwia panel dachowy o dużej widoczności. Wszystkie modele T6 są również wyposażone w standardowe światła robocze LED, które zapewniają doskonałe oświetlenie w warunkach nocnej pracy. Podstawowy zestaw 8 świateł LED zapewnia oświetlenie o natężeniu 10 000 lumenów, które przewyższa o 60% oświetlenie robocze dostępne w modelach poprzedniej generacji. Dla tych, którzy planują zamienić noc w dzień, przygotowano specjalny zestaw oświetlenia roboczego, w którym nowe światła LED generują oświetlenie o natężeniu 31 200 lumenów — pięć razy więcej w porównaniu z modelami poprzedniej generacji.

 

Ciągniki te zaprojektowano z myślą o płynnej jeździe, wysokiej sile uciągu i nieporównywalnej manewrowości

Rozstaw kół we wszystkich modelach jest teraz podobny do poprzedniej, 6-cylindrowej serii ciągników, i wynosi 2642 mm przy mniejszym kącie skrętu rzędu 4300 mm. Ponadto przednia oś SuperSteer™ zapewnia nieporównywalną z niczym manewrowość, która zmienia absolutnie wszystko podczas wykonywania nawrotów lub pracy na ograniczonym obszarze.

Większy rozstaw kół zapewnia wyższą siłę uciągu i niezwykle płynną jazdę w trakcie pracy na polu i w transporcie. Przednia oś amortyzowana z zawieszeniem Terraglide™ stwarza duży komfort podczas jazdy przy wysokich prędkościach, chroniąc operatora przed wstrząsami, do których dochodzi na nierównych powierzchniach. W polu zwiększa przyczepność do podłoża, a w konsekwencji siłę uciągu.

 

Ulepszony podłokietnik w modelu T6 Electro Command wraz z szeregiem innych funkcji wpływa zarówno na maksymalną wydajność, jak i na łatwość pracy

Nowy model T6 jest bogaty w funkcje, które podnoszą jego wydajność i ułatwiają pracę. Można zamówić fabryczne przygotowanie pod system IntelliSteer™ lub z pełnym, zainstalowanym i gotowym do użytku system IntelliSteer™. Opcja ISOBUS klasy II ułatwia monitorowanie i sterowanie osprzętem poprzez monitor ciągnika. Modele Auto Command™ mogą być wyposażone w system ISOBUS klasy III.

Ponadto ciągniki nowej serii T6 są w pełni przygotowane do podłączenia ładowarek i przystosowane do szerokiej gamy ładowarek oferowanych przez markę New Holland. Dodając do tego ulepszony podłokietnik i międzyosiowe elektrozawory, uzyskuje się model, który nabiera kluczowego znaczenia w nowoczesnych gospodarstwach.

 

Model dostosowany do wymogów każdej pracy na roli dzięki bogatemu wyborowi skrzyń biegów i zestawów wyposażenia.

Szeroki wybór serii T6 to pięć modeli z silnikiem 4-cylindrowym o mocy od 125 do 175 KM. Model z sześcioma cylindrami T6.180 generujący moment obrotowy rzędu 740 Nm wieńczy listę dostępnych modeli. Jest to jedyny na rynku ciągnik z sześcioma cylindrami dostępny w tej kategorii. Model T6 można również dokładnie dostosować do wymogów każdego rodzaju uprawy. Sprawdzona przekładnia Electro Command™ wymaga znacznie rzadszego przełączania biegów, zmniejszając wysiłek operatora. Opcjonalny tryb Auto: tryb automatycznej zmiany przełożeń upraszcza proces zmiany biegów i zmniejsza wysiłek operatora podczas jazdy na drodze (tryb Road), z kolei tryb Field (pole) zarządza zarówno prędkością obrotową silnika, jak i przełożeniami skrzyni biegów, optymalizując wydajność i ekonomię podczas zastosowania WOM i uprawy roli. Skrzynia biegów Electro Command™ może zostać wyposażona w dodatkowy, 17-ty bieg, który umożliwia jazdę z prędkością 50 lub 40 km/godz. przy niższej prędkości obrotowej silnika, a w konsekwencji niższym zużyciu paliwa. Standardowa technologia IntelliShift™ automatycznie dobiera odpowiedni bieg do rodzaju pracy, zwiększając skuteczność przełożeń skrzyni biegów.

 

Modele T6.145, T6.155, T6.165 i T6.175 mogą zostać również wyposażone w zaawansowaną bezstopniową skrzynię biegów Auto Command™.

Silną stroną tej przekładni CVT jest odpowiednie dobranie punktów, w których przekładnia pracuje w 100% mechanicznie, co wpływa na wysoki współczynnik sprawności przekładni. Punkty te występują przy prędkościach najczęściej wykorzystywanych w rolnictwie, zarówno w transporcie jaki i w polu. Dodatkowo przekładnia posiada możliwość ustawienia szybkości przyspieszania i zmiany kierunku. Tryb „soft” nadaje się idealnie do transportu, pozwalając delikatnie ruszać i zwalniać. Tryb „standard” nadaje się do najczęściej wykonywanych prac polowych, zaś tryb agresywny to idealny wybór do pracy wymagających częstych zmian kierunku jazdy.

 

DANE TECHNICZNE:

Model

Silnik

Maks. Moc silnika Zarządzanie kW/KM

Znamionowa Silnik kW/KM

T6.125

4,5 l, 4-cyl.

85/115

T6.145

4,5 l, 4-cyl.

107/145

85/115

T6.145 Auto Command™

4,5 l, 4-cyl.

107/145

85/115

T6.155

4,5 l, 4-cyl.

114/155

92/125

T6.155 Auto Command™

4,5 l, 4-cyl.

114/155

92/125

T6.165

4,5 l, 4-cyl.

124/168

99/135

T6.165 Auto Command™

4,5 l, 4-cyl.

124/168

99/135

T6.175

4,5 l, 4-cyl.

129/175

107/145

T6.175 Auto Command™

4,5 l, 4-cyl.

129/175

107/145

T6.180

6,7 l, 6-cyl.

129/175

107/145

Model T6.175 Auto Command™ są również dostępne w wersji Blue Power.

źródło: New Holland Agriculture