Nowe ciągniki specjalistyczne DEUTZ-FAHR serii 5DF/ 5DS / 5DV Stage V

Ciągniki specjalistyczne 5DF, 5DV i 5DS marki Deutz-Fahr zostały zaprojektowane do zastosowań w sadach, winnicach, na terenach zielonych i w przedsiębiorstwach komunalnych. Modele różnią się pomiędzy sobą szerokością całkowitą, dzięki temu, mogą być doskonale dopasowane do konkretnego zastosowania. Ponadto, oferują wiele wybieranych indywidualnie pozycji wyposażenia, dzięki czemu mogą być dopasowane do indywidualnych potrzeb użytkowników

Serie 5DF, 5DS, 5DV o maksymalnej szerokości w zakresie od 1166 do 1671 mm, zostały opracowane specjalnie z myślą o maksymalizacji wydajności prac prowadzonych na ograniczonej przestrzeni. Dzięki całkowicie nowej kabinie, możliwości wyboru mocniejszych i bardziej oszczędnych silników spełniających wymogi normy Stage V oraz sprawdzonym wersjom napędu, zbudowanym w oparciu o 4- lub 5-biegowe skrzynie (dostępnych również w wersji z 3 półbiegami Powershift), ciągniki te oferują jeszcze większe możliwości konfiguracji i ustanawiają nowe standardy w tym segmencie pod względem bezpieczeństwa, komfortu i wydajności.

DEUTZ FAHR 5105DF  2 Nowe ciągniki specjalistyczne DEUTZ FAHR serii 5DF/ 5DS / 5DV Stage V

Całkowicie nowe kabiny w modelach serii 5DF, 5DS, 5DV Stage V zostały opracowane w oparciu o najnowsze rozwiązania technologiczne i ergonomiczne. Oferują niespotykany wcześniej w ciągnikach specjalistycznych poziom komfortu. Kabiny są amortyzowane za pomocą innowacyjnego systemu z hydraulicznymi silent-blockami. Rama kabiny dostępna jest w 3 wersjach, wszystkie z 4-słupkową konstrukcją, całkowicie płaską podłogą, kierownicą z możliwością regulacji wysokości i kąta nachylenia. Deska rozdzielcza jest teraz regulowana razem z kołem kierownicy, co zapewnia jeszcze większy komfort obsługi. Nowy dach z otwieraną tylną częścią, zapewnia jeszcze lepszą widoczność we wszystkich kierunkach. W pełni zintegrowany system filtracji kategorii 4 zintegrowany w dachu kabiny, zapewnia pełną ochronę podczas wykonywania zabiegów ze środkami ochrony roślin stosowanymi w sadzie. W nowych modelach serii 5DF, 5DS, 5DV Stage V dostępne są teleskopowe, regulowane lusterka wsteczne, radio z Bluetooth, uchwyty na smartfon oraz wydajny pakiet świateł roboczych i drogowych LED.

Silniki 3- i 4-cylindrowe: FARMotion 35 i FARMotion 45, w które wyposażono modele serii 5DF, 5DS, 5DV, spełniają aktualnie obowiązujące wymogi normy emisji spalin Stage V. Jednocześnie, są nie tylko bardziej ekonomiczne niż poprzednia generacja, ale także jeszcze bardziej wydajne. Topowy model generuje maksymalną moc 116 KM. Nowe silniki są wyposażone w zestaw nowoczesnych rozwiązań technicznych, takich jak elektronicznie sterowany wentylator Visco, hydraulicznie regulowane popychacze zaworów czy filtr powietrza PowerCore. Wszystkie te rozwiązania mają na celu zminimalizowanie zużycia paliwa i zredukowanie czasu przeznaczanego na obsługę i konserwację ciągnika. Zgodność z normami emisji spalin Stage V osiągana jest dzięki kompaktowemu układowi oczyszczania spalin, zawierającemu elektronicznie sterowany zewnętrzny, chłodzony EGR, katalizator utleniający DOC, system SCR oraz pasywny filtr DPF. Montaż dodatkowych elementów układu nie spowodował zwiększenia ogólnych wymiarów ciągnika, w porównaniu do poprzednich modeli Stage IIIB.

Przekładnie w modelach DEUTZ-FAHR 5DF, 5DS oraz 5DV zostały opracowane z myślą o maksymalizacji wydajności. Oferują dużą swobodę tworzenia konfiguracji napędu ciągnika. Dostępne warianty obejmują wersję mechaniczną napędu z 12+12 przełożeniami aż do skrzyni 45+45 z 3 półbiegami Powershift. W tej konfiguracji, ciągnik wyposażony jest również w elektrohydrauliczny rewers kierunku jazdy z regulacją szybkości reakcji, funkcję Stop&Go oraz przycisk sprzęgła ComfortClutch na dźwigni zmiany biegów. Wszystko to sprawia, że komfort obsługi ciągnika pozostaje w każdej sytuacji na najwyższym poziomie. Ciągniki z 5-biegową skrzynią umożliwiają jazdę z maksymalną prędkością 40 km/h, przy zredukowanych obrotach silnika.

Ciągniki sadownicze posiadają także bogatą ofertę konfiguracji w zakresie WOM. Wszystkie modele wyposażono w standardzie prędkości obrotowe 540-540ECO, wybierane za pomocą praktycznego przełącznika. W modelach 5DF, w standardzie wyposażenia dostępne jest mechanicznie sterowane sprzęgło WOM. Modele 5DF w wyposażeniu opcjonalnym, a 5DS i 5DV w standardzie wyposażane są w sprzęgło sterowane elektrohydraulicznie, oferujące modulowany start wałka oraz funkcję AutoWOM, która załącza i wyłącza napęd WOM automatycznie w zależności od pozycji ramion podnośnika. Przyciski sterowania na tylnym błotniku umożliwiają obsługę napędu WOM z zewnętrz kabiny. Aby zwiększyć uniwersalność ciągnika, oferta wyposażenia opcjonalnego obejmuje także wałek odbioru mocy, montowany z przodu ciągnika.

DEUTZ FAHR 5105DF 3 Nowe ciągniki specjalistyczne DEUTZ FAHR serii 5DF/ 5DS / 5DV Stage V

DEUTZ-FAHR wyposażył nowe serie 5DF, 5DS, 5DV w wydajny układ hydrauliczny, dostępny w bogatej palecie konfiguracji. Pompa zasilająca podnośnik i obwody hydrauliczne posiada maksymalny przepływ 68 l/min. Wszystkie ciągniki są standardowo wyposażone w oddzielną pompę do zasilania układu kierowniczego o wydajności 40 l/min. Zapewnia to płynne kierowanie ciągnikiem nawet przy silniku pracującym na wolnych obrotach i przy jednoczesnym korzystaniu z podnośnika i/lub rozdzielaczy. Standardem są trzy obwody hydrauliczne montowane z tyłu ciągnika, regulator wydatku oleju i wolny spływ. Tylne obwody mogą być również zduplikowane i zamontowane przy słupkach kabiny z przodu. Elektronicznie sterowany tylny podnośnik ma maksymalny udźwig w modelach 5DF wynoszący 3130 kg (2600 kg w seriach 5DS i 5DV). Po zamontowaniu siłowników wspomagających, udźwig zwiększa się do 3940 kg. Podnośnik tylny jest seryjnie wyposażony w system amortyzacji drgań. Dodatkowe wyposażenie, mogą stanowić między innymi: przyciski sterowania umieszczone na lewym tylnym błotniku, hydrauliczne stabilizatory czy podnośnik przedni o udźwigu 1500 kg.

Nowe modele 5DF, 5DS i 5DV są również dostępne z adaptacyjnym, hydropneumatycznym, niezależnym zawieszeniem kół przedniej osi, które zapewnia optymalne tłumienie drgań w zależności od prędkości jazdy i kąta skrętu kierownicy. System gwarantuje niezrównany komfort i stabilność w każdych warunkach. Standardowo, oprogramowanie sterujące aktywnym przednim zawieszeniem obejmuje również funkcje Anti-dive i Anti-roll, które znacznie poprawiają bezpieczeństwo i komfort jazdy. Anti-dive przeciwdziała przechylaniu się do przodu ciągnika w trakcie hamowania, skracając drogę hamowana, natomiast Anti-roll automatycznie dostosowuje sztywność siłowników układu amortyzacji w trakcie pokonywania zakrętów. Aby zmaksymalizować przyczepność, elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy DTC automatycznie przenosi moment obrotowy przekazywany na przednią oś na koło o większej przyczepności. Prawdziwy układ hamulcowy na wszystkie cztery koła i elektrohydraulicznie załączane blokady mechanizmów różnicowych oraz napęd na 4 koła należą do wyposażenia standardowego. Całość uzupełnia układ kierowniczy SDD, która pozwala zredukować liczbę obrotów kołem kierownicy potrzebną do wykonania skrętu.

 

Źródło: Deutz-Fahr / SDF