Będąca okrętem flagowym New Holland seria T8 została opracowana z myślą o zrewolucjonizowaniu rolnictwa dzięki koncepcji kompaktowego, długiego rozstawu osi. Jest ona wynikiem szeroko zakrojonych badań prowadzonych z klientami, aby zagwarantować maksymalną produktywność i efektywność prac rolnych. Architektura ciągnika „zmieniającego zasady gry” łączy w sobie stabilność transportu dzięki długiemu rozstawowi osi ze zwrotnością tradycyjnych ciągników do sadzenia i zbierania plonów w rzędach, oferując klientami prawdziwie uniwersalną maszynę. Ponadto nowa gama T8 oferuje klientom bogate doświadczenie firmy New Holland w połączeniu z wyróżniającym się wzornictwem, intuicyjną obsługą, jakością i niezawodnością; to po prostu maszyna, która idealnie uosabia firmę New Holland. Całkowicie zintegrowany żeliwny przedni TUZ dodatkowo zwiększa wszechstronność i zapewnia doskonałą zwrotność. Nowe modele, wyposażone w pomysłowe rozwiązania mające na celu zwiększenie efektywności prac rolnych, idealnie nadają się do dużych przedsiębiorstw rolnych, pracowników gospodarstw rolnych oraz hodowców bydła mlecznego na dużą skalę; ponadto jest idealnym partnerem okrętów flagowych firmy New Holland, czyli kombajnów konwencjonalnych i rotorowych, sieczkarni samobieżnych FR oraz dużych pras kostkujących należących do serii BB.

 

{gallery}Nowy New Holland T8{/gallery}

 

„Nowa gama ciągników T8 firmy New Holland została opracowana z myślą o zrewolucjonizowaniu rolnictwa na dużą skalę, oferując połączenie funkcji, które obecnie nie są dostępne w żadnym innym ciągniku tej klasy. Nasza nowa „uniwersalna” seria T8 znacznie zwiększy nasz udział w rynku w tym segmencie, zarówno w Europie, jak i w Ameryce Północnej oraz będzie jednym z kluczowych produktów, które pomogą nam odzyskać naszą historyczną, wiodącą pozycję w tym segmencie” – powiedział Pierre Lahutte, Dyrektor ds. globalnego i europejskiego marketingu i komunikacji.

 

Kompaktowa architektura długiego rozstawu osi, gwarantująca lepszą stabilność i udoskonaloną zwrotność we wszystkich zastosowaniach

Nowa seria T8 korzysta z udoskonalonego skrętu i zwrotności dzięki unikalnemu, profilowanemu wspornikowi osi przedniej, który łączy ze sobą żeliwny zaczep przedni oraz maskę i gwarantuje bezkonkurencyjny kąt skrętu 55°, idealny podczas skręcania na wąskich uwrociach. Seria ta oferuje również doskonałą siłę uciągu przy niewielkich pracach polowych wymagających dużej prędkości oraz godną podziwu stabilność na drodze, gwarantującą bezwzględne bezpieczeństwo podczas transportu z większą prędkością. Ponadto kompaktowy długi rozstaw osi idealnie sprawdza się w przypadku zastosowań wymagających użycia przedniego TUZ, gwarantując wyjątkową równowagę, gdyż koła przednie znajdują się blisko samego przedniego TUZ i są starannie zamontowane w profilowanym wsporniku i w obrębie maski. Te kompaktowe wymiary oznaczają, iż długi rozstaw osi „kurczy się” wokół operatorów i zapewnia nieograniczoną widoczność narzędzi zamontowanych z przodu.

 

Imponujące osiągi żeliwnego zaczepu przedniego TUZ

 

Seria T8 oferuje całkowicie zintegrowany żeliwny zaczep przedni TUZ i W.O.M., który wraz z profilowanym wspornikiem osi przedniej i maską gwarantuje doskonałą widoczność i idealnie nadaje się do narzędzi zamontowanych z przodu, wymagających dużej mocy, takich jak kosiarki czy maszyny siewne. W.O.M. z bezpośrednim napędem o prędkości 1000 obr./min. gwarantuje maksymalną efektywność pracy. Udźwig zaczepu przedniego TUZ, sięgający 6290 kg, gwarantuje łatwą obsługę nawet najcięższego sprzętu. Do obsługi układu hydraulicznego dostępne są również dwie zdalne złączki. Systemem można łatwo sterować za pomocą intuicyjnego drążka wielofunkcyjnego zamontowanego na wielokrotnie nagrodzonym podłokietniku SideWinder™ II.

 

Wiodące w branży środowisko pracy operatora

 

Firma New Holland wie, że komfort pracy operatora jest ważnym elementem zapewniajacym jego maksymalną wydajność. W związku z tym, w wyniku prowadzonych na szeroką skalę konsultacji z aktualnymi użytkownikami, operatorzy będą się wkrótce mogli cieszyć super-cichą kabiną o wiodącym w branży poziomie hałasu sięgającym zaledwie 68 dBA, co pozwoli im pracować przez wiele godzin w komfortowych warunkach.. Dodatkowymi czynnikami zwiększającymi komfort jest przestrzenna kabina o powierzchni 3,1 m3 oraz opcjonalny, podgrzewany skórzany fotel Auto Comfort™, gwarantujący operatorowi maksymalną wygodę przez cały dzień. Łączna powierzchnia szyb wynosząca 6,3 m2 gwarantuje doskonałą 360-stopniową widoczność, którą dodatkowo poprawiają cztery zintegrowane światła z diodami LED zainstalowane bezpośrednio pod kratką przednią, idealnie oświetlające drogę przed pojazdem. Nowy dach szczyci się pełną gamą świateł roboczych, uzupełniających bogaty pakiet wyposażenia.

 

Komfort pracy operatora jest dodatkowo zoptymalizowany dzięki dodaniu zawieszenia kabiny Comfort Ride, które zapewnia stabilność kabiny nawet podczas prac na wyjątkowo nierównych terenach. Z myślą o udoskonaleniu stabilności kabiny i skrętu całkiem nowy system zawieszenia mostu przedniego Terraglide opracowany przez firmę New Holland posiada skok zwiększony o 100 mm, co zapewnia jeszcze większy komfort. System ten znacznie wpływa również na zwrotność podczas skręcania na wąskich przestrzeniach, takich jak np. uwrocia

 

Wielokrotnie nagrodzony podłokietnik SideWinder™ II, zastosowany w ciągnikach T6000, T7 oraz T9 marki New Holland, gwarantuje ergonomiczną obsługę, gdyż wszystkie elementy sterownicze doskonale pasują do układu dłoni i są rozmieszczone w wyjątkowo logiczny sposób. Aby zapewnić komfort pracy każdemu operatorowi może on dotosować położenie podłokietnika wg. własnych wymagań, tj. przesunąć do przodu lub do tyłu zaledwie jednym dotknięciem przycisku. Ponadto to wspólne rozwiązanie oznacza, że seria T8 korzysta z tej samej intuicyjnej logiki działania, którą zastosowano w seriach T6000, T7 i T9, co pozwala poprawić elastyczność dla użytkowników wielu gam modeli New Holland.

 

Łatwa w obsłudze dźwignia CommandGrip™ steruje wytrzymałą przekładnią napędową Powershift Ultra Command™ zastosowaną w serii T8. Zintegrowany panel sterowania, rozmieszczony ergonomicznie po prawej stronie operatora, umożliwia użytkownikom regulowanie całej serii parametrów ciągnika, włącznie z zawieszeniem przednim i zarządzaniem trakcją Terralock podczas pracy, co przekłada się na maksymalną produktywność i efektywność.

 

Seria T8 może być fabrycznie wyposażona w zintegrowany system automatycznego prowadzenia IntelliSteer™ opracowany przez firmę New Holland. Ten kompletny pakiet zapewnia wyjątkową łatwość obsługi, gdyż nowy dach posiada zintegrowaną antenę, a system jest sterowany za pomocą 178-milimetrowego monitora IntelliView™ III, który jeszcze bardziej ułatwia śledzenie ścieżek prowadzenia. Nie są wymagane żadne dodatkowe ekrany czy dodatki. W pełni zintegrowany system prowadzenia gwarantuje rok po roku absolutną dokładność przejść rzędu 1-2 cm, wykorzystując sygnały RTK.

 

Operatorzy mogą również korzystać z kolorowego ekranu dotykowego IntelliView™ III w celu łatwego i szybkiego wyświetlania i modyfikowania parametrów roboczych, takich jak natężenie przepływu hydraulicznego czy ustawienia silnika.

 

Ciągnik z silnikiem SCR o największej mocy w swoim segmencie, spełniający normy emisji Tier 4A i gwarantujący niższe koszty eksploatacyjne. Technologia SCR, zastosowana w celu spełnienia rygorystycznych norm emisji Tier 4A, została opracowana we współpracy z firmą Fiat Powertrain Technologies, naszym partnerem w zakresie projektowania i produkcji silników. Fundamentalnym elementem systemu SCR jest AdBlue/DEF, roztwór wtryskiwany do systemu oczyszczania spalin w celu zneutralizowania szkodliwych emisji wytwarzanych podczas spalania. Zamienia on spaliny w wodę i azot, które naturalnie występują w środowisku. System AdBlue/DEF zastosowany w serii T8 został zaprojektowany pod kątem zminimalizowania wkładu operatora i wymaga ponownego uzupełnienia tylko przy co drugim tankowaniu oleju napędowego. Ponadto jest dogodnie zlokalizowany obok istniejącego wcześniej baku na olej napędowy, co zapewnia bezproblemowe uzupełnianie roztworu. Operatorzy są na bieżąco informowaniu o poziomach roztworu AdBlue/DEF za pośrednictwem wyświetlaczy w kabinie.

 

Firma New Holland pomoże swoim klientom wdrożyć technologię SCR w okresie przejściowym, dostarczając im bezpłatnie zbiornik AdBlue o pojemności 1000 litrów wraz z elektryczną pompą. Autoryzowani dealerzy firmy New Holland będą również prowadzić sprzedaż wszystkich produktów niezbędnych do zapewnienia zgodności z nowymi przepisami Tier 4A, włącznie z AdBlue, w pojemnikach o różnej pojemności, dostosowanych do indywidualnych potrzeb rolników.

 

Technologia SCR oferuje znaczne korzyści, jeżeli chodzi o osiągi. Silniki SCR Cursor 9 korzystają ze zwiększonej maksymalnej mocy silnika wynoszącej 273-389 KM z systemem EPM firmy New Holland – technologia ta ciągle dostosowuje moc wyjściową silnika tak, aby idealnie pasowała do aktualnych warunków pracy, dzięki inteligentnemu wykrywaniu obciążeń W.O.M., układu hydraulicznego oraz przekładni napędowej. Zapewnia to optymalne generowanie mocy przez silnik w połączeniu z maksymalną efektywnością. Gwarantuje to zoptymalizowane osiągi oraz optymalne zużycie paliwa, a równocześnie zapewnia klientom najefektywniejszy poziom mocy w rezerwie, co pozwala na używanie nawet największych narzędzi w najcięższych warunkach.

 

Wprowadzenie tego wysokowydajnego silnika i zaawansowanej technologii oczyszczania spalin w serii T8 pozwala zaoferować klientom zmniejszenie ogólnych kosztów eksploatacyjnych nawet o 17% dzięki mniejszemu zużyciu paliwa i o 100% dłuższych przerwach między kolejnymi przeglądami serwisowymi. To z dużą nawiązką amortyzuje koszt zakupu AdBlue/DEF, który już sam w sobie oferuje oszczędności. Na każdą złotówkę wydaną na AdBlue użytkownik zaoszczędzi siedem złotówek na paliwie. Wybierając technologię SCR w ciągnikach New Holland należących do gamy T8, klienci zainwestowali w rozwiązanie umożliwiające zmniejszenie emisji oraz w opłacalny ciągnik.

 

Nowa gama T8 wyposażona jest w opracowane przez firmę Fiat Powertrain Technologies silniki Cursor 9 o mocy od 232 do 335 KM (moc znamionowa), spełniające normy emisji Tier 4A. Gwarantuje to użytkownikom moc niezbędną do nawet najbardziej wymagających zastosowań. Dzięki momentowi obrotowemu większemu nawet o 47,5%, ciągniki należące do tej serii doskonale radzą sobie nawet w najtrudniejszych warunkach i na stromych terenach bez przełączania na niższe biegi, dzięki stałemu pasmu mocy.

 

Firma New Holland w jeszcze większym stopniu minimalizuje wpływ swoich produktów na środowisko dzięki wprowadzeniu ekologicznych filtrów oleju silnikowego. Wewnątrz wytrzymałej żeliwnej oprawy znajduje się element filtrujący, nadający się do łatwego recyklingu.

 

Opcjonalny hamulec wydechowy, podobny do tego, który stosowany jest w ciężarówkach dostawczych, zapewnia jeszcze lepsze hamowanie i jeszcze większe bezpieczeństwo operatora podczas transportu ciężkich ładunków lub pracy na stromych nachyleniach.

 

 

Całkowicie zautomatyzowane przekładnie napędowe Powershift UltraCommand™

 

Przy mocy 389 KM z EPM, nowy model T8.390 jest traktorem o największej mocy w swoim segmencie, który posiada całkowicie zautomatyzowaną przekładnię napędową Powershift. Dostępna z funkcją zaawansowanej automatycznej zmiany biegów, seria T8 wyposażona w system zarządzania prędkością (GSM), łączy w sobie całą funkcjonalność przekładni bezstopniowej z prostotą pełnej przekładni powershift. Dostępna w wersji 19 x 4, 50km/h dla użytkowników często wykorzystujących maszynę do transportu drogowego lub w wariancie 23 x 6 z prędkością biegów pełzających wynoszącą zaledwie 0,98 km/h przy prędkości znamionowej silnika, co gwarantuje użytkownikom wyjątkowo płynną zmianę przełożeń. Szeroka gama przekładni napędowej została również wzbogacona o warianty 18 x 4 i 19 x 4 ECO, aby zapewnić idealny wybór dla każdego typu prac rolnych. Szybka i łatwa zmiana kierunku możliwa jest dzięki specjalnemu przyciskowi na ergonomicznej dźwigni CommandGrip lub dzięki cieszącej się uznaniem dźwigni zmiany kierunków zamontowanej na układzie kierowniczym.

 

Zarządzanie prędkością względem podłoża: dokładne zarządzanie prędkością

W celu zoptymalizowania produktywności i oszczędności paliwa, firma New Holland opracowała dla serii T8 koncepcję systemu zarządzania prędkością względem podłoża (GSM).Działa on podobnie do bezstopniowej przekładni napędowej, ale dostępny jest po preferencyjnej cenie; Operator sam ustawia idealną prędkość roboczą, a prędkość obrotowa silnika i biegi zostają wówczas skalibrowane automatycznie, aby zapewnić maksymalną efektywność. Po włączeniu trybu GSM przepustnica silnika przestaje kontrolować prędkość obrotową silnika, staje się natomiast wskaźnikiem prędkości podłoża. Aby zapewnić optymalną efektywność w przypadku dużych obciążeń, system sterowania wybiera niższy bieg, dzięki czemu układ napędowy generuje więcej mocy przy dużych obciążeniach; jednak zaraz po zmniejszeniu obciążenia system sterowania zwiększa bieg i zmniejsza prędkość obrotową silnika, co zapewnia optymalną pracę. Dostępny w dwóch trybach – tryb pracy polowej umożliwia uzyskanie niskich prędkości wynoszących zaledwie 2,3 km/h, natomiast tryb drogowy pozwala osiągnąć prędkość sięgającą 50 km/h. Ten intuicyjny system gwarantuje maksymalną efektywność przy zmieniającym się obciążeniu w sytuacjach, w których wymagana jest precyzyjna prędkość, np. przy zbiorze ziemniaków.

 

Imponujące osiągi hydrauliczne

W nowej serii T8 dostępnych jest nawet do sześciu zdalnych zaworów hydraulicznych, co gwarantuje maksymalną elastyczność układu hydraulicznego. Standardowy przepływ sięgający 161 l/min. po połączeniu z opcjonalnym systemem Mega Flow™ generującym do 113 l/min., pozwala uzyskać łączny przepływ rzędu 274 l/min. Dzięki temu traktory należące do serii T8 bez wysiłku radzą sobie z narzędziami intensywnie korzystającymi z układu hydraulicznego, takimi jak siewniki rzędowe, kosiarki czy kombajny do zbioru ziemniaków.

 

Te zawory zdalne można łatwo i intuicyjne konfigurować za pomocą kolorowego monitora dotykowego IntelliView™ III zainstalowanego w kabinie. Ponadto wszystkie elementy sterownicze leżą w zasięgu ręki operatora, który ma do wyboru przełączniki łopatkowe podłokietnika SideWinder II lub dźwignię CommandGrip, umożliwiające precyzyjne sterowanie dowolnym narzędziem i dowolną pracą.

 

Dane techniczne modeli

 

Dzięki nowej numeracji serii T8 osiągi poszczególnych modeli stają się oczywiste, gdyż pierwsze dwie cyfry odnoszą się do serii – T8, natomiast kolejne cyfry po kropce oznaczają maksymalną moc EPM.

 

 

Model

Maks. moc EPM (KM)

Zakres EPM

(KM)

Moc znamionowa

(KM)

Maks. moment obrotowy (Nm)

Rozstaw osi

mm

T8.275

273

38

235

1157

3450

T8.300

298

42

256

1267

3450

T8.330

327

43

284

1397

3450

T8.360

367

46

321

1531

3450

T8.390

389

50

339

1671

3450

 

 

żródło: www.agriculture.newholland.com

foto: New Holland