Nowe ładowarki teleskopowe JCB z dodatkową mocą i przekładnią Dualtech VT

JCB wprowadza na rynek nową gamę ładowarek teleskopowych, korzystających z mocniejszych silników, spełniających normy emisji Euro Stage V i oferujących w dodatkowych modelach bezstopniowe skrzynie biegów Dual Tech Variable Transmission.

Te wielokrotnie nagradzane skrzynie biegów, łączące napęd hydrostatyczny dla niższych prędkości i bezpośredni mechaniczny napęd typu Powershift dla wyższych prędkości zapewniają wyjątkowe osiągi oraz wszechstronność i nie są już jak dotąd zastrzeżone dla ładowarek Serii III o najwyższych specyfikacjach. Stają się zatem dostępne dla większej liczby klientów. Teraz po raz pierwszy mogą być montowane w wersjach AGRI Super, od najmniejszych do największych ładowarek teleskopowych takich jak 532 -60.

Zostały wprowadzone następujące modyfikacje:

  • Specyfikacje AGRI, AGRI Super, AGRI Xtra, obecnie odnoszą się do mocy 109KM, 130KM i 150KM.
  • DualTech VT obecnie dostępne w większej liczbie modeli, w tym w nowych 532-60 AGRI Super
  • Maksymalna prędkość 40 km/godz. jest teraz standardem w modelach 6m, 7m i 9.5m.
  • Nowa funkcja AutoStop zapobiega stratom paliwa w silnikach, pozostawionych na biegu jałowym.

Dyrektor naczelny JCB Agriculture John Smith powiedział: „DualTech VT odniosły niezwykły sukces i zyskały popularność w naszych rolniczych ładowarkach w najwyższych specyfikacjach a obecnie działamy, by stały się bardziej dostępne dla szerszej gamy zastosowań rolnych, dodając je do pakietu wyposażenia AGRI Super i do naszych 3.2 tonowych, 6-metrowych maszyn 532-60, wprowadzonych wcześniej w 2020.

Doświadczenia użytkowników oraz dane z naszego teleinformatycznego systemu LiveLink utwierdziły nas w przekonaniu, że ta wyjątkowo wszechstronna i sprawna skrzynia biegów podnosi wydajność oraz zwiększa oszczędności paliwa. Używa się jej z przyjemnością i naprawdę zapewnia ona najlepszą na świecie charakterystykę napędu hydrostatycznego i napędu powershift.”

Nowe silniki Stage V

Najnowsze ładowarki teleskopowe JCB są napędzane silnikami JCB DieselMAX 448 4.8l z kompaktowym pakietem technologii oczyszczania spalin w celu zapewnienia zgodności z wymogami emisji EU Stage V i mocami, odpowiadającymi poziomom specyfikacji AGRI, AGRI Super i AGRI Xtra.

W modelach ARGI parametry silnika nie zmieniły się: 109KM (81kW) i 516 Nm. W wersji AGRI Super jest wzrost mocy o 5KM (4kW) dla silników 130KM (97kW) przy momencie 550Nm. W modelach AGRI Xtra także jest wzrost mocy o 5KM (4kW) dla silników 150KM (112kW) a także wzrost szczytowego momentu o 7% do 600Nm, dający wyższe osiągi.

John Smith powiedział: „Te uznane silniki wyposażono tak, by spełniały najnowsze, wyjątkowo rygorystyczne poziomy cząstek stałych i tlenków azotu (NOx) przy eliminacji recyrkulacji spalin (EGR) i turbosprężarek o zmiennej geometrii łopatek, zastąpionych prostszą turbosprężarką z elektronicznie sterowanym upustem spalin.

Równocześnie zostały utrzymane charakterystyki osiągów i wymogi serwisowe a zaawansowana, połączona technologia SCR i DPF oczyszczania spalin nadal bez problemu mieści się pod maską silnika – z końcówką rury wydechowej zastąpioną obecnie przez usprawnione odprowadzenie upustowe, co sprawia, że ładowarka JCB wygrywa w klasyfikacji widoczności tylnych trzech czwartych pola widzenia w jeszcze większym stopniu niż dotąd.”

Efektywna charakterystyka spalania paliwa silnika DieselMAX pomaga zminimalizować wymogi oczyszczania spalin, przyczynia się także do oszczędności paliwa, dodatkowo wzmacnianej przez funkcję Auto Stop, która może wyłączać silnik po pewnym okresie pracy jałowej, obniżając straty paliwa.

Oferta modeli ładowarek teleskopowych

Skorygowany asortyment modeli i specyfikacji zaczyna się od modelu 532-60 AGRI, który nadal korzysta z silnika 109KM (81kW) lecz obecnie ma czterobiegową skrzynię biegów powershift JCB z prędkością maksymalną 40 km/godz i funkcją TorqueLock do blokady zmiennika momentu, co poprawia efektywność bezpośredniego napędu.

Ten model jest uzupełniony przez nowy model 532-60 AGRI Super z silnikiem 130KM (97kW) i hydro-mechaniczną skrzynią DualTech VT, aby po raz pierwszy wprowadzić do małych i średnich farm hodowlanych łączny efekt płynnego i precyzyjnego hydrostatycznego napędu oraz energooszczędnego napędu mechanicznego.

Na górze skali osiągów, maszyna do transportu ładunków masowych 560-80 AGRI Super ma zwykłą 4-biegową skrzynię powershift, lecz w nowej postaci AGRI Xtra o wyjątkowych parametrach jest dostarczany z silnikiem 150KM (112kW) i do wyboru, ze znaną 6-biegową skrzynią JCB AutoShift lub bezstopniową DualTech VT.

Wszystkie inne modele w tym zakresie – 538-60, 532-70, 542-70 i 536-95 są dostępne z opcją specyfikacji AGRI 109KM (81kW) ze skrzynią JCB TorqueLock 4 lub specyfikacją AGRI Super 130KM (97kW) z czterobiegową skrzynią powershift, sześciobiegową AutoShift lub DualTech VT; i z pakietem AGRI Xtra, łączącym silnik 150KM (112kW) z sześciobiegową skrzynią AutoShift lub DualTech VT.

Wersje maszyn 542-70 i 536-95 AGRI Super i AGRI Xtra, wyposażone w skrzynie AutoShift są dostępne z funkcją „sway” z hydraulicznym poziomowaniem podwozia dla bezpieczniejszej pracy na nierównym gruncie z wysuwanym wysięgnikiem i prędkością maksymalną 40 km/godz, pozwalającą na szybkie przejazdy z placu na pole i odwrotnie jest teraz standardem w modelach 6m, 7m i 9.5m. Zawdzięczamy to kombinacji nowej skrzyni przekładniowej i osi w wersjach AGRI Super, wyposażonych w 4-biegowe skrzynie Powershift.

Standardowe funkcje i opcje

Wszystkie ładowarki Serii III są obecnie dostarczane standardowo z joystickiem montowanym w fotelu , co zapewnia wyjątkowy komfort i wygodę wewnątrz kabiny Command Plus, z jej pierwszorzędną, panoramiczną widocznością, logicznym rozmieszczeniem elementów sterowania i obszernym wnętrzem.

Klimatyzacja jest opcjonalna w wersjach AGRI i AGRI Super, a w modelach AGRI Xtra system standardowy może być rozbudowany do automatycznej kontroli temperatury .

Specyfikacja AGRI Super obejmuje automatyczną amortyzację łyżki dla wysięgnika (JCB Auto Smooth Ride Suspension) i opcję montażu maksymalnie 11 lamp roboczych LED wokół maszyny, zmieniających noc w dzień – funkcja będąca standardem w specyfikacji AGRI Xtra, obejmującej także przednią oś z ograniczonym poślizgiem, osłony przed brudem i pyłem między sekcjami wysięgnika i scentralizowane tylne punkty smarowania w wersjach 7m i 8m.

John Smith dodaje: „Dzięki dopasowaniu naszej specyfikacji AGRI z mocami silników i uproszczeniu odmian modeli, rolnicy i usługodawcy łatwiej odnajdą się w kombinacjach udźwigów i wysokości podnoszenia, mocy i osiągów, funkcji i opcji, które najlepiej pasują do ich potrzeb i budżetu.

Poza tym, dzięki coraz szerzej dostępnej skrzyni DualTech Variable Transmission, więcej klientów może obecnie korzystać z zalet tej wysoce efektywnej, wszechstronnej i przyjaznej użytkownikowi technologii napędu, która jest jedyną skrzynią hydro-mechaniczną dla ładowarek teleskopowych, z hydrostatyczną precyzją na małych prędkościach i mechanicznym bezpośrednim napędem na dużych prędkościach, dającą o wiele więcej niż teleskopowa ładowarka ze zwykłym napędem hydrostatycznym”.

 

JCB Loadall Seria III, Stage V

Silnik: JCB DieselMAX 4.8l
Emisja: EU Stage V – jeden zespół DPF/SCR pod maską silnika
Moc: AGRI Xtra – 150KM (112kW)

AGRI Super – 130KM (97kW)

Agri – 109KM (81kW)

Skrzynia biegów: DualTech VT – 40km/godz, wielomodowa hydrostatyczna do 19km/godz, automatyczny 3-biegowy napęd bezpośredni do maksymalnej prędkości.

AutoShift 6 – 40km/godz, 6-biegowa ręczna / automatyczna typu powershift z blokadą konwertera momentu.

Powershift 4 – 40km/godz, 4-biegowa ręczna typu powershift (560-80 – 33km/godz lub 37 km/godz, zależnie od opon).

TorqueLock4 – 40km/godz, 4-biegowa ręczna skrzynia powershift z blokadą konwertera momentu.

 

Źródło: Agrihandler