Site icon maszynydlafarmera.pl – Portal Techniki Rolniczej

Nowe modele ciągników STEYR Plus z nowymi funkcjami

Ciągniki STEYR® Plus są teraz dostępne z dwoma opcjami przekładni i dodatkowymi funkcjami, aby precyzyjnie dopasować się do indywidualnych potrzeb klientów. Ciągniki Plus zostały wprowadzone w zeszłym roku z przekładnią S-Control II, 40 km/h 24F/24R z dwubiegową przekładnią powershift. Największe modele o mocy 100, 110 i 117 KM – 4100, 4110 i 4120 – są teraz oferowane również z elektrohydrauliczną przekładnią powershuttle 12F/12R. Zaprojektowana z myślą o specyficznych potrzebach użytkowników ładowaczy czołowych, zapewnia 12 biegów zarówno do przodu, jak i do tyłu, z elektroniczną aktywacją sprzęgła dla szybkiej, ale płynnej zmiany kierunku jazdy.

 

Nowa specyfikacja powershuttle

Ciągniki wyposażone w przekładnię powershuttle 12F/12R posiadają mechaniczne sterowanie tylnym TUZem. Od końca 2025 r. dostępna będzie opcja elektrycznego prowadzenia automatycznego, ułatwiająca pracę w polu i dopasowująca równoległe, precyzyjne przejazdy. Opcjonalny pakiet telematyczny umożliwi natychmiastową dwukierunkową wymianę danych z ciągnikiem. Cechy wspólne dla wszystkich ciągników Plus, niezależnie od typu przekładni, obejmują reflektory robocze LED, większy 130-litrowy zbiornik paliwa i prześwit większy o 75 mm, wspomagany oponą tylną 420/85 R38, zapewniającą całkowity prześwit 480 mm.

Funkcja „hamulec-sprzęgło” umożliwia odłączenie napędu za pomocą samych pedałów hamulca, co jest szczególnie przydatne podczas pracy z ładowaczem czołowym. Masa całkowita pojazdu wzrosła o 7,7% do 7,0 t, umożliwiając obsługę cięższych ładunków, a większa pompa hydrauliczna zapewnia przepływ oleju 82 l/min dla wymagających narzędzi zasilanych hydraulicznie. Inne ulepszenia w zakresie podłączania osprzętu obejmują większy udźwig tylnego podnośnika – z 4400 kg do 4700 kg – oraz nowy przedni WOM wyposażony w mokre sprzęgło w celu ograniczenia konserwacji. Opcjonalny zintegrowany przedni zaczep jest kompatybilny z nową osią przednią HD klasy 1.5, która charakteryzuje się teraz ulepszoną reakcją układu kierowniczego.

Standardowa specyfikacja skrzyni biegów

Modele zamówione ze standardową przekładnią 24F/24R HiLo korzystają z elektronicznego sterowania tylnym TUZem w celu precyzyjnego zarządzania zamontowanym osprzętem oraz automatycznego WOM, który automatycznie włącza/wyłącza wał odbioru mocy w zależności od wysokości tylnego ramienia podnośnika . Komfort kabiny jest dodatkowo zwiększony dzięki amortyzacji mechanicznej kabiny i dostępności hydraulicznego układu automatycznego prowadzenia. Ponadto układ kierowniczy o zmiennym przełożeniu umożliwia lepsze
dostosowanie kąta skrętu przednich kół.

Nowa opcja ładowaczy czołowych

Wprowadzony wraz ze zaktualizowanymi modelami 4100-4120 Plus Powershuttle, nowy ładowacz czołowy S635 odpowiada ich wymiarom, funkcjom i możliwościom, z maksymalną wysokością podnoszenia 3,8m oraz udźwigiem 2098 kg. Może on być montowany fabrycznie lub ciągniki mogą być zamawiane z przygotowaniem do montażu wysięgnika przez dealera. Konstrukcja S635 obejmuje punkt obrotu osprzętu, który został przesunięty bardziej w kierunku ciągnika, aby stworzyć optymalny środek ciężkości dla kombinacji
ciągnik/ładowacz, zapewniając maksymalną stabilność podczas pracy. Profil wysięgnika ładowacza jest zakrzywiony, aby zmaksymalizować widoczność, a konstrukcję uzupełnia umieszczenie mechanizmu samopoziomującego pod wysięgnikiem i ukrycie węży hydraulicznych w ramionach, co również pomaga chronić węże przed ryzykiem uszkodzenia.

Funkcje modelu S635 obejmują automatyczną blokadę połączenia z ciągnikiem, szybkozłącze hydrauliczne z bezpiecznym schowkiem, zawór rozdzielający dla trzeciej funkcji, wskaźnik poziomu osprzętu, zawieszenie z miękką jazdą i ramkę przyłączeniową typu Euro. Wśród opcji znajdują się błotniki montowane na ramie ładowacza. Dostępny osprzęt obejmuje nową łyżkę stożkową o dużej pojemności, zapewniającą szybkie i pełne wyładowanie ładunku. Odporna na zużycie krawędź łyżki jest odwracalna, gdy krawędź prowadząca ulegnie zużyciu.

 

Źródło: CNH / STEYR

 

Exit mobile version