Nowe silniki kompaktowe w maszynach Bobcat

Firma Bobcat w najbliższej przyszłości rozpocznie prace nad dostosowaniem swoich produktów do nowych europejskich wytycznych. Będą one spełniały normę Stage IIIB/Stage IV w zakresie emisji spalin przez maszyny o mocy powyżej 37 kW (50 KM). Zastosowanie nowych silników Bobcat, bez DPF, w wybranych maszynach Bobcat wiąże się z koniecznością wprowadzenia dużych zmian w konstrukcji silnika i użycia dodatkowych podzespołów, a także nowymi wymaganiami w zakresie serwisowania.

Nowe silniki bez DPF skonstruowane przez Doosan Infracore Engine Business Group, zostaną zastosowane w wybranych maszynach Bobcat w 2015 r. Dostępne będą trzy modele silników o mocy od 37 kW (50 KM) do 74 kW (99 KM) i pojemności skokowej odpowiednio 1,8, 2,4 i 3,4 l. W silniki te wyposażone zostaną ładowarki Bobcat oparte na konstrukcjach serii 500, 600, 700 i 800 z wyłączeniem modeli S510 i S530, których moc wynosi poniżej 37 kW (50 KM).

Aby zapewnić niezawodność, jakiej klienci oczekują od kompaktowych maszyn Bobcat, nowe silniki zostały poddane dokładnym, trwającym ponad 140 000 godzin badaniom – to cztery razy dłużej niż w przypadku jakichkolwiek innych silników Bobcat.

Dodatkowo, zgodnie z życzeniami klientów, zrezygnowano z technologii DPF, co pozwala ograniczyć wydatki na części wymagane normami Stage IIIB/Stage IV i koszty związane z serwisowaniem. Silniki bez DPF mają prostszą konstrukcję, wymagają mniejszej przestrzeni montażowej, nie są tak podatne na uszkodzenia spowodowane wysoką temperaturą i nie wymagają usuwania sadzy. Takie silniki nie wymagają także częstego serwisowania i są bardziej oszczędne.

Coraz więcej producentów sprzętu rolniczego czy budowlanego podejmuje współpracę z konkretnymi producentami silników lub staje się ich bezpośrednimi konkurentami. Firma Bobcat poszukiwała jednak partnera który, nie będąc konkurentem, pomoże zwiększyć potencjał produkcyjny i odpowiedzieć na potrzeby klientów. Firma Bobcat chciała również wprowadzić do swojej oferty systemy bez DPF, dlatego zdecydowała się na wybranie rozwiązania zaproponowanego przez firmę Doosan.

Ponad 50 lat doświadczenia Doosan w zakresie budowy silników i ponad 50 lat obecności Bobcat na rynku maszyn kompaktowych pozwoliło nam skonstruować silnik kompaktowy bez DPF o jakości, jakiej klienci oczekują od marki Bobcat.

Od 1976 roku firma Doosan Infracore Engine Business Group wyprodukowała już ponad 1,5 miliona silników stosowanych na całym świecie w kompaktowych i ciężkich maszynach budowlanych, pojazdach użytkowych i wojskowych oraz na statkach. Firma Bobcat współpracuje również z czołowymi projektantami silników – Ricardo, FEV i SWRI – posiadającymi łącznie ponad 200 lat doświadczenia w zakresie projektowania i rozwoju silników.

W pozostałych maszynach Bobcat nadal będą stosowane silniki Kubota, dostępne będą również części zamienne i usługi gwarancyjne dla wszystkich sprzedanych dotąd maszyn z tymi silnikami. Ponieważ silniki Kubota to najczęściej wykorzystywane silniki w maszynach Bobcat, dystrybutorzy Bobcat posiadają odpowiednie kompetencje w zakresie ich serwisowania i będą nadal świadczyć tego rodzaju usługi.

źródło: Bobcat