Nowości marki Case IH na targach Agritechnica 2019

Case IH zaprezentował na targach Agritechnica 2019 serię nowych produktów, obejmujących niemalże wszystkie główne kategorie produktowe. Marka ma zamiar spełnić obietnicę skupienia się głównie na rozwiązaniach dotyczących nowych technologii oraz łączności, przeznaczonych dla wielkoobszarowych gospodarstw oraz przedsiębiorstw produkcyjnych oraz zaoferowania nowości produktowych dla ciągników, kombajnów, pras i rolnictwa precyzyjnego i wprowadzenia na rynek rozwiązań, które do tej pory były jedynie koncepcjami. Stanowisko Case IH będzie częścią nowego obszaru wystawienniczego CNH Industrial, zajmującego znaczną część hali nr 3.

 

Nowa seria Magnum™ AFS Connect™

W nowej serii Magnum™ AFS Connect™ po raz pierwszy wykorzystana zostanie technologia autonomicznego pojazdu koncepcyjnego (ACV), który można będzie zobaczyć na stanowisku Case IH. Wszystkie modele serii są wyposażone w 6-cylindrowy silnik Cursor 9 firmy FPT Industrial z termosprężarką doładowującą i chłodnicą międzystopniową, o pojemności skokowej 8,7 litra, w którym zastosowano najnowszą, opracowaną przez FTP technologię Hi-eSCR2, pozwalającą spełnić wymogi unijnej normy emisji spalin Stage V. Nowe modele Magnum 400 będą dostępne wyłącznie        z przekładnią PowerDrive 21×5, oferującą prędkość jazdy 40 i 50 km/h przy zmniejszonych obrotach silnika.  Modele 340, 380 i 400 będą ponadto dostępne z tylnym napędem gąsienicowym Rowtrac.

Wszystkie modele mają mocno odświeżoną kabinę z nowymi drzwiami na całej długości oraz systemem wejścia bezkluczykowego. Dobrze znane rozwiązania stosowane przez Case IH, takie jak wyświetlacze informacyjne na słupku, podłokietnik Multicontroller czy wyświetlacz AFS, zostały udoskonalone z myślą o jeszcze większym komforcie obsługi. Użytkownik ma możliwość skonfigurowania głównych elementów sterowania, w celu ich dostosowania do własnych potrzeb lub wykonywanego zadania. Wśród opcji dostępny jest teraz wspomagany hamulcami układ kierowniczy, zarówno dla modeli kołowych jak i Rowtrac, ułatwiający wykonywanie skrętów poprzez automatyczne hamowanie tylną wewnętrzną gąsienicą lub kołem, a także układ kierowniczy ze zmiennym przełożeniem, pozwalający różnicować przełożenie wymagane podczas prac polowych i jazdy po drogach.

AFS Connect i mycaseih.com: bezzakłóceniowe, błyskawiczne przesyłanie danych i centralny punkt dostępu


Marka Case IH wprowadza także portal dla klientów mycaseih.com oraz dostępny przez tę witrynę portal telematyczny AFS Connect. System AFS Connect zdalnie, bezpiecznie i w czasie rzeczywistym przesyła dane związane z monitorowaniem oraz zarządzaniem pracą w polu i flotą, a także dane agronomiczne i inne informacje, stanowiąc centralny punkt dostępu, umożliwiający analizę danych i skuteczne podejmowanie decyzji.

Na targach Agritechnica marka Case IH ma także zamiar poinformować o szeregu porozumień zawartych z partnerami biznesowymi, których celem jest wsparcie klientów w wykorzystaniu możliwości połączenia urządzeń podczas zarządzania flotą mieszaną. Spółka macierzysta Case IH, CNH Industrial, przejęła w niedawnym czasie firmę AgDNA, projektanta systemów IT do zarządzania gospodarstwem. Po podłączeniu do układu telematycznego AFS Connect, specjalistyczne oprogramowanie AgDNA, daje właścicielom flot mieszanych podgląd na wszystkie dane zebrane           w jednym miejscu, dzięki czemu mogą podejmować szybsze i bardziej trafne decyzje. Marka Case IH dołączyła także do systemu DataConnect, w którym dane są przenoszone z chmury do chmury, oraz do uniwersalnej platformy wymiany danych Agrirouter. Do obu tych systemów przystąpili także pozostali partnerzy.

Nowa stylistyka i udoskonalenia w ciągnikach serii Puma

Wszystkie modele Puma są wyposażone w 6-cylindrowy silnik marki FPT Industrial o pojemności 6,7 litra, w którym zastosowano technologię Hi-eSCR. Modele te spełniają normy emisji spalin Stage V. Mogą one pracować wykorzystując wyłącznie paliwo HVO diesel oraz olej biodegradowalny i oferują wydłużone okresy wymiany oleju silnika (750 godzin) oraz oleju przekładniowego (1500 godzin). Wszystkie modele cechuje charakterystyczny, nowy wygląd maski, która wpasowuje się w najnowszą stylistykę rodziny Case IH i jest wyposażona w nowe światła drogowe i robocze, których natężenie wynosi nawet 40000 lumenów w najlepszej specyfikacji świateł LED.

W modelach Puma 185-240 wprowadzone zostały kolejne udoskonalenia, dostępne wyłącznie dla tej serii. Wsiadanie do kabiny i wysiadanie jest teraz bezpieczniejsze dzięki nowemu oświetleniu na schodkach, których konstrukcja została również zmieniona, a także opcjonalnemu, zamontowanemu tuż obok nich zbiornikowi wody. Kolejnymi udoskonaleniami w kabinie są pokrywy siłowników gazowych oraz kierownica klasy premium. Dostępne jest także radio w technologii DAB wraz z głośnikami i zestawem głośnomówiącym. Zmodernizowany zostały: schowek na dokumenty, kompaktowe lusterko wsteczne, nowy uchwyt na monitor i opcjonalny uchwyt na telefon i tablet. Dzięki nowej konstrukcji cięgła górnego tylnego układu zawieszenia operator ma teraz lepszy widok do tyłu. Nowa konstrukcja przedniego układu zawieszenia zapewnia lepszy dostęp oraz reagowanie narzędzi, dzięki zastosowaniu przycisków zdalnego sterowania. Kolejne opcjonalne nowości obejmują przewód pneumatyczny do podłączenia w różnych miejscach ciągnika, który można np. połączyć z przewodem elastycznym i pistoletem, aby wykonać prace czyszczące lub użyć go do pompowania opon.

We wszystkich modelach Puma można zamontować układ kierowniczy ze zmiennym przełożeniem marki Case IH, dzięki któremu reakcje kierownicy są dostosowane do wykonywanego zadania, a także w układ AFS Connect, który umożliwia bezprzewodową, dwukierunkową wymianę danych pomiędzy ciągnikiem a menedżerem.

Seria Vestrum wprowadza sprawdzoną przekładnię bezstopniową CVXDrive w modelach o mniejszej mocy

Nowa seria Vestrum CVXDrive, obejmująca cztery modele kompaktowych ciągników CVT o mocy 100–130 KM (maks.), to debiut tej przekładni w nowej klasie — dotychczas najniższą serią dostępną w specyfikacji CVXDrive były czterocylindrowe, potężniejsze modele Maxxum 116–145 KM. Teraz, dzięki funkcji Eco, możliwe jest osiągnięcie maksymalnej prędkości jazdy przy mniejszej prędkości obrotowej silnika, a praca przekładni jest regulowana elektronicznie, co zapewnia szybkie i płynne przyspieszanie. Dzięki podwójnemu sprzęgłu przełączanie pomiędzy dwoma zakresami mechanicznymi przebiega bez zakłóceń, zapewniając pełną siłę uciągu w całym zakresie prędkości. Ponadto funkcja aktywnego zatrzymania zapobiega niezamierzonemu poruszaniu się ciągnika na pochyłościach i skrzyżowaniach.

Nowe modele kombajnów Axial-Flow 150

Nowe kombajny Axial-Flow serii 5150, 6150 oraz 7150 o mocy od 312 KM do 460 KM (maks.) zastępują równoważną serię 140 dla rocznika modelowego 2020. Są wyposażone w silniki marki FPT Industrial, zgodne z normą emisji spalin Stage V i technologię Hi-eSCR2, a także rurę wydechową z automatyczną regulacją temperatury spalin. Dla wersji z kołami seria Axial-Flow 250 oferuje obecnie na rynku niemieckim, duńskim i włoskim opcjonalny podajnik/przenośnik pochyły o pojemności 6000kg  oraz opcjonalną prędkość jazdy 40 km/h. Do początkowych ustawień systemu automatyzacji AFS Harvest Command™ w kombajnach Axial-Flow 250 wprowadzono dalsze ulepszenia, pomagające w osiąganiu założonych poziomów strat, jakości ziarna, przepustowości i wydajności. W systemie dodano także nowe zboża, m.in. jęczmień. Z nowości dotyczących zespołów żniwnych, w maszynach serii 7250 oraz serii 140 (w nowej numeracji 150) wprowadzono zespół VariCut 3050 o szerokości roboczej 8,53 i regulacji kosy w zakresie 574 mm.

LB436 HD w wersji wielkogabarytowych pras kostkujących – większy stopień zgniotu, wymiary beli 120×90 cm

Model ten potrafi formować bele o stopniu zgniotu nawet 22% wyższym niż należący do tej samej serii model LB434 XL, tworzący bele o wymiarach 120×90 cm. Nowa prasa LB436 HD wytwarza bele o przeciętnej wadze 500 kg w przypadku zbiorów jęczmienia czy słomy pszennej. Podbieracz o szerokości 2,35 m, z 5 listwami palcowymi przekazuje materiał do systemu sieczkarni rotorowej z 29 nożami, a magistrala ISOBUS klasy 3 pozwala prasie sterować działaniami ciągnika, takimi jak jazda do przodu. Nowa dwustopniowa przekładnia jest wyposażona w zabezpieczenie przed przeciążeniem. Podobnie, jak w przypadku innych wielkogabarytowych pras kostkujących Case IH, w nowym systemie wiązania TwinePro w prasach LB436 HD, po zawiązaniu pierwszego standardowego węzła zostaje zawiązany drugi węzeł, który zapewnia większą wydajność i do 30 procent większą wytrzymałość, dzięki czemu w belach o standardowej gęstości można stosować tańszy, a w belach o większej gęstości – standardowy sznurek.

 

Źródło: CASE IH