Site icon maszynydlafarmera.pl – Portal Techniki Rolniczej

Nowy DEUTZ-FAHR serii 6 – odpowiedni produkt dla nowoczesnego rolnika

Zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią prezentujemy nowy ciągnik DEUTZ-FAHR serii 6, który powstał jako wynik konsekwentnego rozwoju gamy modeli DEUTZ-FAHR Agrotron. Dzięki połączeniu najlepszych podzespołów, licznym kombinacjom wyposażenia oraz konsekwentnemu dążeniu do uzyskania najprostszej obsługi, modele Agrotron osiągają czołowe pozycje w swojej klasie.


 

 

Wydajne i ekologiczne silniki.

Nowy silnik DEUTZ oraz nowy układ napędowy Sense-Shift stanowią bazę dla nowej gamy modeli oferującej maksymalny komfort jazdy i wysoką wydajność.
Ciągnik idealny to nie tylko taki, który oferuje moc, pozwalającą na wykonywanie wszystkich możliwych prac; musi także zapewniać najniższe koszty eksploatacji, spośród których najistotniejszą pozycję, niezaprzeczalnie stanowi dziś koszt paliwa. Właśnie dlatego DEUTZ-FAHR już przed kilkoma laty postanowił wdrożyć strategię „Power Efficiency”, zakładającą wykorzystanie najlepszych rozwiązań technologicznych dla osiągnięcia możliwie najniższego poziomu kosztów eksploatacji przy jednoczesnym utrzymaniu najlepszych parametrów roboczych.
Nowa seria 6 oferuje sześć modeli ciągników z silnikami o mocy w przedziale od 150 do 190KM, w tym dwa modele z silnikami 4-cylindrowymi o mocy do 166KM oraz nowy mocny i zwinny model 6190 na 42 calowych kołach. Ultra-nowoczesny silnik Deutz, spełniający wymogi normy Euro III B, perfekcyjnie współpracuje z wydajną skrzynią biegów Powershift. Cztery zawory na cylinder, turbosprężarka z zaworem Westgate, Intercooler, elektronicznie sterowany układ wtryskowy DCR (Deutz Common Rail) z ciśnieniem roboczym 1600 bar oraz układ oczyszczania spalin z katalizatorem SCR, to udana kombinacja, zapewniająca optymalne parametry pracy w każdych warunkach. Dzięki katalizatorowi SCR, zastępującemu konwencjonalny układ recyrkulacji spalin, silnik pracuje z optymalną wydajnością i zaskakuje użytkownika dynamiką. Brak konieczności użycia filtra cząstek stałych lub systemu EGR sprawia, że silnik zapewnia najwyższą możliwą moc i najniższe zużycie paliwa – oczyszczanie spalin jest realizowane „poza silnikiem”. Nowe modele z 4-cylindrowymi silnikami o mocy do 166KM i krótszym rozstawem osi stanowią alternatywę dla modeli 6-cylindrowych i są kontynuacją strategii DEUTZ-FAHR zakładającej zmniejszanie rozmiarów silników.  Nowe silniki Deutz o mocy od 150 do 190KM są przystosowane do stosowania biopaliw, także w formie czystego biodiesela B100.

Odpowiedni bieg do każdej pracy.

Układ napędowy Sense-Shift w serii 6 to duży krok naprzód w zakresie komfortu obsługi i wydajności. Cały system zmiany przełożeń, od skrzyni biegów po dźwignię został przekonstruowany dla zwiększenia szybkości działania i komfortu zmiany biegów. Prawdziwa ewolucja dotyczy jednak funkcji Powershift. W nowym układzie napędowym Sense-Shift biegi Powershift są dobierane do aktualnych warunków roboczych. Dla operatora oznacza to zupełnie nowy sposób wykonywania pracy, ponieważ jego jedynym zadaniem jest monitorowanie wskazań wyświetlacza w trakcie automatycznej zmiany Powershift.
Układ napędowy oferuje 6 przełożeń z 4 biegami pod obciążeniem, co razem daje 24 przełożenia do przodu i do tyłu. Opcjonalnie układ może być wyposażony w reduktor, zmniejszający prędkość jazdy na 4 najniższych biegach, co daje łącznie 40P+40T przełożeń. Duża rozpiętość przełożeń pozwala na pracę na jednym biegu w niemal każdych warunkach roboczych. W trakcie mechanicznej zmiany biegu, zakres jest dobierany automatycznie przez funkcję „Speedmatching” (oferowaną w standardzie), co przypomina komfort jazdy ciągnikiem ze skrzynią bezstopniową. Wersja wyposażenia „P” posiada zaawansowaną technologicznie skrzynię biegów: centralka elektroniczna wybiera najlepsze spośród 4 dostępnych przełożeń Powershift, optymalizując wydajność i redukując ilość zużywanego paliwa.
Model 6160 osiąga prędkość jazdy 40 km/h przy prędkości obrotowej wynoszącej zaledwie 1550 obr./min, co przekłada się na zredukowane zużycie paliwa oraz podwyższony komfort pracy operatora (obniżony hałas i wibracje) Zoptymalizowano także trakcję: dla zapewnienia najlepszej kontroli nad ciągnikiem podczas orki oraz ułatwienia manewrowania, układ elektroniczny automatycznie załącza i wyłącza napęd na cztery koła oraz blokadę mechanizmów różnicowych, uwzględniając prędkość jazdy i kąt skrętu kół przednich.

WOM – bogaty wybór.

Uniwersalność ciągników nowej serii 6 została zwiększona dzięki czterem prędkościom WOM, obejmującym prędkości ekonomiczne 540ECO i 1000ECO. Elektro-hydrauliczne sterowanie WOM to oczywiście standard. Układ w połączeniu z pompą Load-Sensing gwarantuje modulowany start zamontowanego osprzętu.

Układ hydrauliczny na najwyższym poziomie.

Układ hydrauliczny jest wyposażony w pompę o stałej wydajności wynoszącej 83 l/min (pompa Load-Sensing dostępna w opcji) oraz niezależną pompę do obsługi układu kierowniczego. Ciągniki oferują wiele możliwości konfiguracji układu hydraulicznego, z aż siedmioma rozdzielaczami podwójnego działania sterowanymi elektronicznie w wersji „P”. Dostępne są także 2 dodatkowe rozdzielacze montowane z przodu ciągnika (opcja). Podnośnik tylny ma udźwig 9200kg, a udźwig montowanego opcjonalnie podnośnika przedniego wynosi 3800kg.


Brak kompromisów w zakresie bezpieczeństwa.

Nowa seria 6 nie uznaje kompromisów w zakresie bezpieczeństwa, wykorzystując najlepsze rozwiązania technologiczne dostępne obecnie na rynku. System hamulcowy PowerBrake to maksymalna skuteczność hamowania przy optymalnym komforcie użytkownika. Co więcej, ciągnik może być wyposażony w tarcze hamulcowe w kąpieli olejowej na przedniej osi. Obciążenie dopuszczalne przedniej osi wynoszące 5000 kg w modelu 6190, co umożliwia ciągnikowi wykonywanie najcięższych zadań.

Styl i komfort kształtuje nowy poziom wydajności.

Przemyślane rozwiązania zastosowane w nowej kabinie S-Class² zapewniają wysoki komfort i optymalne warunki nawet podczas wielogodzinnej pracy. Nowoczesny wygląd zwartej bryły nadwozia to zasługa projektu opracowanego przez Giugiaro, konsultanta rozwoju produktów Deutz-Fahr. We wnętrzu kabiny wykorzystano nowy schemat kolorystyczny oraz wykończenie z ekologicznych materiałów. Nowe błotniki ze zintegrowanymi światłami LED sprawiają, że ciągnik wygląda super nowocześnie i tym samym podkreśla wykorzystanie nowinek technologicznych w modelach Serii 6. Opcjonalnie, kabina może być wyposażona w układ amortyzacji (mechaniczny lub pneumatyczny). Wszystko to sprawia, że operator w modelach Serii 6 ma do dyspozycji zaawansowane technologicznie, niezwykle wygodne stanowisko pracy.


Pięciogwiazdkowy komfort.

Nowe schodki, automatycznie oświetlane po otwarciu drzwi kabiny zwiększają bezpieczeństwo i ułatwiają dostęp do wnętrza. Panoramiczne szyby zapewniają widoczność do 320° dookoła ciągnika, szyber-dach z roletą przeciwsłoneczną dodatkowo zwiększa poczucie komfortu. Wszystkie te funkcje, kontrolowane przez nowoczesne przyrządy sterownicze, takie jak nowy Infocenter, opcjonalnie montowany iMonitor oraz funkcje ComforTip (dla automatycznego powtarzania zaprogramowanych sekwencji operacji) sprawiają, że operator w pełni panuje nad ciągnikiem. Na zamówienie, modele Serii 6 mogą być wyposażone w system nawigacji AgroSky i jego najbardziej zaawansowaną wersję z dokładnością wskazań do ± 2 cm. Interfejs ISOBUS 11783 zapewnia szybką i intuicyjną obsługę osprzętu po jego podłączeniu, bez konieczności montowania dodatkowych monitorów. Już podstawowa wersja wyposażenia obejmuje fotel operatora z tłumikiem drgań niskiej częstotliwości i ustawieniami automatycznymi. Opcjonalnie dostępny jest fotel z funkcją dynamicznego tłumienia drgań, który stanowi duży skok jakościowy w zakresie komfortu. Co więcej, także pasażer uzyskał teraz zwiększony komfort dzięki nowemu, miękkiemu fotelowi z materiałowym obiciem.

źródło: SDF

Exit mobile version