Kombajn 6095 HTS, wyposażony w silnik Deutz Common Rail TCD 2013 L06 4V o mocy 269 kW (366 KM) to najwydajniejszy model spośród maszyn sześcio-klawiszowych DEUTZ-FAHR. Dzięki zastosowaniu hedera o szerokości roboczej 7,2 m oraz funkcji Autocontrol, regulującej wysokość cięcia w zależności od kształtu i nachylenia terenu, uzyskano najwyższą wydajność w każdych warunkach zbioru i na każdym rodzaju terenu. Optimum Dresher – system omłotu zapewniający najwyższą jakość czyszczenia już na bębnie młocarni, gdzie dzielone poprzecznie klepisko segmentowe pozwala operatorowi na szybką modyfikację parametrów omłotu oraz optymalizację wydajności i jakości zbieranego plonu. Działająca w 5 pozycjach, elektryczna regulacja ustawień Turboseparatora (HTS) pozwala modelom 6095 HTS na uzyskanie wydajności wyższej o 20% od tradycyjnych systemów. Ponadto, skrzynia z sitami przeciwstawnymi o całkowitej powierzchni 6,32 m² z podwójnym przesiewem, stawia model w czołówce pod względem powierzchni czyszczenia i wydajności. Double Grain Return – podwójny system powrotny z dwoma mini-młocarniami podaje niedomłoty bezpośrednio na podsiewacz, co zapobiega przeciążeniu bębna młócącego i dodatkowo redukuje straty ziarna. Kabina Commander Cab IV, wyposażona w komputer CCM, przystosowana do współpracy z systemem Agrosky (GPS) stawia model 6095 HTS na czele w swojej klasie pod względem rozwiązań technologicznych.

deutz fahr 6095 hts Pierwszy kombajn marki Deutz Fahr zmontowany w Rosji   model 6095 HTS.

Produkcja 2 kombajnów zbożowych, wyposażonych w silniki o mocach 220 i 360 KM, uruchomiona przez SAME DEUTZ-FAHR na terenie Rosji to rozszerzenie produkcji 3 ciągników DEUTZ-FAHR z silnikami o mocy od 165 do 265 KM oraz zapowiadanego w ostatnim czasie modelu z silnikiem o mocy 150 KM.
Celem tych działań jest udostępnienie na rynku rosyjskim zaawansowanych technologicznie produktów, zasługujących na określenie „Made in Russia”. Określenie to jest szczególnie ważne w przypadku maszyn do zbioru zbóż, gdzie dostosowanie technologii maszyny do potrzeb danego rynku jest kluczowe.
Kolejnym celem uruchomienia produkcji kombajnów zbożowych w Rosji jest umocnienie obecności SDF, zarówno na poziomie handlowym jak i przemysłowym w krajach CIS, a zwłaszcza w Rosji. Zgodnie z prognozami, kraje te mają w najbliższej przyszłości odnotować niezwykle duży wzrost w zakresie mechanizacji rolnictwa.

Z tego też powodu, dzięki spółce joint venture z EAP, strategia dotycząca sfery produkcyjnej została rozszerzona o strategię handlową, skupiającą się na tworzeniu silnej, dostępnej w każdym z regionów rolniczych Rosji sieci dealerskiej. Oprócz kombajnów zbożowych, SAME DEUTZ-FAHR będzie w stanie także zaoferować na tym terenie profesjonalny serwis oraz odpowiednie wsparcie, optymalnie zaspokajające potrzeby klientów.

Źródło: Same Deutz-Fahr