PÖTTINGER SERVO 45 M – pługi do pracy z ciągnikami o mocy 140 – 240 KM

 

Dodatkowo nieustannie zmieniają się wymagania ze strony ciągnika, jak przykładowo geometria zaczepu czy coraz większa różnica między ciężarem ciągnika i wydajnością silnika. Odpowiedzią firmy Pöttinger na te zmiany jest nowy typoszereg pługów SERVO 45 M. Nowe, przyjazne w  obsłudze pługi zawieszane zastępują dotychczasowe modele SERVO 45  i są specjalne dopasowane do współpracy z ciągnikami mocy 140 – 240 KM. W ten sposób Pöttinger rozszerzył ofertę pługów o praktyczne i ekonomiczne rozwiązanie  do pracy ciągnikami klasy do 240 KM.

 

Nowe zaczepiane pługi obracalne będą dostępne od grudnia  2017 w wersji 4- i 5- skibowej. Pługi 4- i 5-skibowe będą oferowane w wersji PLUS (z hydrauliczną regulację szerokości cięcia), NOVA (z hydraulicznym zabezpieczeniem przeciwkamieniowym i siłą wyzwalania 1.900 kg ) i NOVA PLUS. Hydrauliczne zabezpieczenie przeciwprzeciążaniowe NOVA z elementem zabezpieczenia przeciw kamieniom dysponuje regulowaną siłą wyzwalania do 1.900 kg. Chroni pług przed uszkodzeniami i zapewnia orkę bez przestojów. Nowy typoszereg będzie dostępny z odstępami korpusów 95 cm i 102 cm i wysokością ramy 80 cm lub opcjonalnie ramą 90cm.

 

Moduł „TRACTION CONTROL“ umożliwia w SERVO 45 M przeniesienie ciężaru pługa na ciągnik. Dzięki możliwości zarządzania mocą przez system Traction przy optymalnym kopiowaniu terenu przez pług, tylne koła są stale obciążone. Poślizg ciągnika jest zminimalizowany a zużycie paliwa zredukowane o do 2 l na hektar. Czysty rachunek ekonomiczny. Dodatkowo w zdecydowanie mniejszym stopniu dochodzi do szkodliwego zagęszczenia gleby i  jest ona bardziej chroniona. W porównaniu z systemami tradycyjnymi TRACTION CONTROL zapewnia lepsze kopiowanie nierówności terenu i równomierną głębokość roboczą.

 

Oprócz tego ciągnik nie potrzebuje żadnego dodatkowego obciążenia tylnej osi: dzięki przeniesieniu obciążenia ciężarem pługa i związanym z tym stałym obciążeniem tylnych kół ciągnika wystarczy odpowiednie obciążenie przodu. Podczas transportu po drogach nie dochodzi do większego obciążenia osi. Bezpieczeństwo jazdy jest większe.

 

Zwiększenia ciężaru na tylną oś ciągnika przeprowadza się w sposób bezstopniowy hydraulicznie w zakresie od 600–1500kg. Nowy SERVO 45 M ma mniejszą ilość punktów smarowania przez co czas potrzebny na konserwację jest krótszy. Dodatkowo wszystkie dłuta odkładni są seryjnie opancerzone, co ewidentnie wpływa na czas ich użytkowania i przez to poprawia rachunek ekonomiczny.

 

Geometria zaczepu ciągników coraz częściej ulega zmianie: ogumienie jest coraz większe, konstrukcja ciągnika coraz wyższa. Odpowiednio do tych zmian Pöttinger dopasował geometrię nowego pługa SERVO 45 M do potrzeb nowych ciągników.

Wyższy kozioł zawieszenia z czterostopniowo regulowaną osią zaczepu kat. 3/3 lub kat. 3/2 zapewnia zawsze prawidłowe ustawienie w stosunku do ciągnika i optymalną wysokość podniesienia. Cztery pozycje cięgna górnego, z tego dwa otwory podłużne, stanowią o dużej elastyczności zaczepu.

 

Dzięki systemowi nastawczemu SERVOMATIC podstawowe dopasowanie do ciągnika jest proste i logiczne.  Precyzyjniejsza regulacja nie jest konieczna, bo ustawienie podstawowe SERVO 45 M jest wystarczająco komfortowe. To optymalne ustawienie gwarantuje  perfekcyjne dopasowanie do każdego rodzaju gleby jak również zapewnia lekkość uciągu SERVO 45M w każdych warunkach pracy. System pozwala szybko i precyzyjnie ustawić szerokość cięcia pierwszej skiby i punkt ciągu niezależnie od siebie i bez wzajemnego wpływu na siebie – duży plus przede wszystkim przy hydraulicznej regulacji szerokości cięcia SERVO PLUS, która gwarantuje stuprocentowe i jednoczesne ustawienie szerokości cięcia pierwszej skiby i linii ciągu. Korekta ustawień jest zbędna. Wystarczy tylko kilka regulacji i można rozpocząć lekką orkę bez ściągania na boki.

 

W wersji PLUS i NOVA PLUS  jako wyposażenie opcjonalne występuje  hydrauliczne wychylenie ramy, które zalecane jest od  5-skib i daje następujące korzyści:

– węższy stożek zwrotu zapewniający większą stabilność i większy prześwit od podłoża przy obracaniu

– bezpieczniejszy obrót pługa (również na stoku) przez złożenie ramy – obrót – wychylenie ramy

– mniejsze obciążenie dla ciągnika i pługa.

 

Szeroka oferta form odkładni od krótkich obracalnych przez odkładnie o wydłużonym kształcie z szerokim odkładaniem skiby po odkładnie ażurowe zaspokoi potrzeby i wymagania każdego klienta.

 

Dzięki 100 mm redukcji konsoli koła i biegnącemu z przodu podwójnemu kołu kopiującemu, SERVO 45 M idealnie nadaje się do orki na granicy pola.

 

Średnica osi obrotu SERVO 45 M wynosi 130 mm. Łoże pługa nie jest spawane, lecz jest wykonane z odlewu. Takie rozwiązanie zapewnia większą stabilność od kozła zawieszenia przez obracalne odkładnie po rurę ramy. Wewnętrzne wzmocnienie ramy zwiększa wytrzymałość na skręcanie do 25 procent i przyczynia się do jej wytrzymałości i żywotności. Przechodzące łożyskowanie ramy głównej, które jest unoszone wraz z rurą ramy, gwarantuje optymalne rozłożenie siły i pozwala na zastosowanie pługa w najcięższych warunkach pracy. Materiały z jakich została wykonana maszyna umożliwiają rozwijanie dużych prędkości jazdy i zapewniają jednocześnie długi czas użytkowania pługa. Odlewane łoże , wytrzymała oś obrotu i przechodzące łożyskowanie ramy głównej z wewnętrznym wzmocnieniem gwarantują dużą wytrzymałość SERVO 45M.

 

Pöttinger wyznacza nowy standard względem jakości lakieru. Wszystkie części konstrukcyjne są lakierowane zanurzeniowo i następnie pokrywane proszkowo. To zapewnia klientom najlepszą ochronę ich maszyn przed korozją jak również większą wartość maszyn na rynku wtórnym.

 

 

Pöttinger