Duża wygoda operatora

Ładowarki kołowe DL200-3 i DL250-3 są wyposażone w kabinę o nowej konstrukcji, która zapewnia lepszą widoczność dzięki powiększonej przedniej szybie i zwiększonemu zasięgowi wycieraczek. Dzięki przeniesieniu poza kabinę zbiornika płynu do spryskiwaczy zwiększona została przestrzeń wewnątrz kabiny, co sprawiło, że uzyskano więcej miejsca na stopy. Klimatyzacja jest sterowana automatycznie przez czujnik temperatury.

Nowy panel maszyny jest wyposażony w zintegrowaną jednostkę sterowania pojazdem VCU. Panel sterowania został zmodyfikowany tak, aby zapewniać większą wygodę i pozwolić operatorowi na wybór wyświetlanych informacji. Podczas korzystania z menu głównego operator ma dostęp do kilku funkcji i informacji dotyczących maszyny. Możliwe jest monitorowanie w czasie rzeczywistym danych takich jak ciśnienie, temperatura i prędkość pracy silnika. Operator i personel przeprowadzający konserwację mają dostęp do szczegółowych informacji za pośrednictwem menu specjalnego.

W kabinie znajduje się również nowy chłodzony schowek na produkty spożywcze. Powiększono również schowek za fotelem.

Wejście do kabiny jest teraz łatwiejsze dzięki ulepszonej poręczy i stopniom. Zwiększono szerokość i długość osłon przeciwbłotnych, aby zapewnić zachowanie czystości podczas wchodzenia do kabiny.

Mniejsze zużycie paliwa

Ładowarki DL200-3 i DL250-3 są napędzane przez 6-cylindrowy silnik Diesla Doosan DL06K z turbodoładowaniem; silnik ten jest zgodny z normą Stage IIIB dotyczącą emisji spalin dzięki zastosowaniu systemowi recyrkulacji spalin (EGR) i filtrowi cząstek stałych (DPF).

Trzy tryby pracy – ECO, NORMAL i POWER – pozwalają zoptymalizować zużycie paliwa podczas wykonywania różnych prac. Dzięki funkcji „Power-Up” operator może przejść do kolejnego, wyższego trybu pracy, naciskając pedał gazu. Dzięki tej opcji operator może korzystać z trybu NORMAL podczas jazdy i przejść do trybu POWER, gdy będzie to konieczne, np. podczas podnoszenia materiału. Wskaźnik ECO dostarcza informacji w czasie rzeczywistym na temat stosunku spalania do wydajności maszyny, dzięki czemu operator może wybrać najlepszy ze względu na zużycie paliwa tryb pracy.

Istnieje możliwość zabezpieczenia hasłem uruchamiania maszyny. Jeśli system automatycznej redukcji obrotów silnika jest aktywny, prędkość pracy silnika zmniejsza się o ok. 200 obr./min w czasie 10 sekund w przypadku braku ruchu maszyny. Funkcja ta jest idealna do prac wymagających długiego oczekiwania, np. załadunku ciężarówki. Dzięki systemowi automatycznej redukcji obrotów silnika zużycie paliwa może zostać zmniejszone nawet o 8%.

doosan dl200 3 agriculture Praktyczni pomocnicy w większych gospodarstwach   nowe ładowarki Doosan

Usprawniony układ hydrauliczny i mechanizm różnicowy

Podobnie jak inne ładowarki kołowe Doosan nowej generacji, modele DL200-3 i DL250-3 są wyposażone w hydrauliczne pompy tłokowe o zmiennej wydajności sterowane przez czujnik obciążenia, co wpłynęło na zwiększenie wydajności pracy i zmniejszenie zużycia paliwa. Dzięki zastosowaniu czujnika obciążenia pompy hydrauliczne otrzymują sygnał z głównego zaworu sterującego MCV – określa on potrzebną ilość oleju. Pozwala to na poprawę wydajności silnika.

System odcięcia sprzęgła pozwala operatorowi na odłączenie przekładni od silnika za pomocą pedału hamulca, dzięki czemu 100% mocy silnika jest przekazywane na potrzeby układu hydraulicznego. Dzięki temu ruchy są szybsze, siła wyrywająca jest zmaksymalizowana, a zużycie paliwa – zmniejszone. Operator ma możliwość regulacji siły nacisku na pedał hamulca włączającej hamowanie.

Nowy mechanizm różnicowy ZF typu II o ograniczonym poślizgu to większa wytrzymałość i dłuższa żywotność. Tarcie toczne mechanizmu zostało zredukowane, dzięki czemu kontrola trakcji została zwiększona, a zużycie paliwa – zmniejszone. Opcjonalnie klienci mają do wyboru mechanizm ZF z hydrauliczną blokadą mechanizmu różnicowego. Funkcja ta jest uruchamiana za pomocą pedału operatora lub w trybie automatycznym, w zależności od momentu na pierwszym i drugim biegu. System blokady hydraulicznej zapewnia mniejsze tarcie toczne niż system ograniczania poślizgu.

Wentylator chłodnicy jest napędzany przez układ hydrauliczny i sterowany za pomocą elektronicznej jednostki sterującej ECU. Zmiany kierunku obrotów wentylatora w celu oczyszczania chłodnicy można dokonać ręcznie z kabiny bez konieczności wyłączania silnika. Okresy zmiany kierunku obrotów wentylatora (od 30 minut do 2 godzin) można określić w menu.

Trwałość i łatwość serwisowania

W obu ładowarkach ramię podnoszące zostało wzmocnione dzięki wykonaniu elementów mechanizmu przechyłowego z metalu grubszego.

Automatyczny system sterowania zespołem roboczym pozwala operatorowi na zapisanie jednej pozycji dolnej i jednej górnej. Funkcja podnoszenia wysięgnika „kick out” pozwala na skrócenie czasów cykli. Istnieje również możliwość zapamiętania pozycji kopania „return to dig”.

Dzięki nowym elementom ruchomym i większemu siłownikowi na ramieniu podnoszącym ciśnienie główne w układzie hydraulicznym zespołu roboczego zostało zwiększone, co pozwoliło na zwiększenie siły wyrywającej i podnoszącej.

Opcjonalnie dostępny jest automatyczny układ smarowania SKF Vogel Auto Lubrication wydłużający żywotność maszyny i okres eksploatacji, zapewniający tym samym poprawę wydajności.

Duży kąt otwarcia drzwi bocznych sprawia, że konserwacja maszyna jest łatwiejsza. Uchylne boczne drzwi ułatwiają dostęp do tylnej części maszyny w celu oczyszczania nowej chłodnicy blokowej.

Dzięki przestronniejszej komorze silnika elementy takie jak filtry, zawory i akumulatory są łatwo dostępne podczas konserwacji. Operator może ustalić i sprawdzać czas pozostały do najbliższego serwisowania. Jeśli termin serwisowania został przekroczony, wyświetlone zostanie ostrzeżenie.

Ładowarki kołowe DL200-3 i DL250-3 nie tylko oferują więcej funkcji w standardzie, w porównaniu z innymi maszynami podobnej wielkości dostępnymi na rynku, ale umożliwiają korzystanie z szerokiej gamy opcji dodatkowych, np. sterowania elektrycznego.

Wyposażona w łyżki o pojemności odpowiednio 2,0 i 2,5 m3 ładowarki kołowe DL200-3 i DL250-3 zostały zaprojektowane z myślą o różnorodnych potrzebach związanych z przenoszeniem materiału: od załadunku i transportu granulatu, wykorzystaniu w dostarczaniu biomasy w biogazowniach, do zastosowań związanych z przemysłem, wydobyciem i pozyskiwaniem.

Podstawowe dane techniczne ładowarki kołowej Doosan DL200-3

doosan dl200 Praktyczni pomocnicy w większych gospodarstwach   nowe ładowarki Doosan

• Pojemność z nadsypem: 2,0 m3

• Obciążenie statyczne na wyproście: 8906 kg

• Obciążenie statyczne, kąt 40°: 7760 kg

• Obciążenie statyczne, kąt 37°: 7900 kg

• Długość z łyżką: 7340 mm

• Szerokość z łyżką: 2550 mm

• Wysokość: 3280 mm

• Wysokość wysięgnika do sworznia łyżki: 3858 mm

• Wysokość opróżniania (45°) z przykręconymi zębami: 2817 mm

• Zasięg opróżniania (45°) z przykręconymi zębami: 1064 mm

• Koła: 2900 mm

• Maks. prędkość jazdy (4. bieg): 38 km/h

• Silnik: 6-cylindrowy Doosan DL06K EGR o mocy 119 kW przy 2100 obr./min

• Masa robocza: 12 300 kg

• Siła wyrywająca: 9700 kg

Podstawowe dane techniczne ładowarki kołowej Doosan DL250-3

doosan dl250 Praktyczni pomocnicy w większych gospodarstwach   nowe ładowarki Doosan

• Pojemność z nadsypem: 2,5 m3

• Obciążenie statyczne na wyproście: 11 000 kg

• Obciążenie statyczne, kąt 40°: 9500 kg

• Obciążenie statyczne, kąt 37°: 10 000 kg

• Długość z łyżką: 7720 mm

• Szerokość z łyżką: 2740 mm

• Wysokość: 3280 mm

• Wysokość wysięgnika do sworznia łyżki: 3900 mm

• Wysokość opróżniania (45°) z przykręconymi zębami: 2750 mm

• Zasięg opróżniania (45°) z przykręconymi zębami: 1225 mm

• Koła: 3020 mm

• Promień ruchu łyżki: 6100 mm

• Maks. prędkość jazdy (4. bieg): 38 km/h

• Silnik: 6-cylindrowy Doosan DL06K EGR o mocy 128 kW przy 2100 obr./min

• Masa robocza: 14 400 kg

Siła wyrywająca: 12 400 kg

 

MG

źródło:Doosan/Martin&Jacob/