Prasa Claas ROLLANT 540 RC w nowym wydaniu

Zaprojektowana na nowo stałokomorowa prasa zwijająca ROLLANT 540 firmy Claas jest teraz wyposażona w nowe walce i mocniejsze podwozie. Urządzenie wiążące może pracować z zastosowaniem siatki lub folii. Nowa koncepcja napędu i duża łatwość przeprowadzania prac konserwacyjnych gwarantują wysoką wydajność.

Nowe walce formują idealne baloty

Prasa Claas ROLLANT 540 prasuje baloty o średnicy 1,25 m i szerokości 1,22 m. 15 walców wykonanych z blachy stalowej o grubości 4 mm tworzy komorę prasującą. Rowkowany profil walców gwarantuje perfekcyjne obracanie balotu, również podczas pracy w wilgotnych warunkach. Za łożyskowanie i przenoszenie siły odpowiedzialne są hartowane czopy osi o średnicy 50 mm umieszczone z boku po stronie napędu. Są one połączone kołnierzowo z korpusem walca i w razie potrzeby mogą być wymieniane również pojedynczo.

Siłowniki zamykające pokrywy tylnej są umieszczone horyzontalnie po bokach. Umożliwia to wytworzenie wysokiego ciśnienia prasowania. Równocześnie dzięki nowemu rozmieszczeniu obniża się nacisk na łożyskowanie pokrywy tylnej i siłowniki. Aby uzyskać najwyższą gęstość balotów, siłowniki mogą być zasilane ciśnieniem nawet 180 barów. Dla ROLLANT 540 opcjonalnie dostępny jest system MPS II. Umożliwia on wychylenie segmentu z trzema walcami prasującymi do wnętrza komory, co powoduje dodatkowe zagęszczenie balotu, wcześniejszy obrót balotu i równomierny kształt.

Optymalne smarowanie łańcuchów również podczas długich dni roboczych

Napęd walców prasujących realizowany jest wyłącznie po lewej stronie maszyny. Każdy walec jest napędzany bezpośrednio. Umożliwia to równomierny rozkład sił na walcach przy mniejszym zapotrzebowaniu mocy. Wirnik i napęd główny są wyposażone w łańcuchy napędowe 1,25 cala, walce pokryw tylnych napędzane są łańcuchem 1-calowym. Zastosowane zostały łańcuchy ze wzmocnionymi częściami bocznymi zgodnie z normą ASA i nowe dwurzędowe łożyska kulkowe wykonane z wytrzymałego odlewu stalowego.

Olej do smarowania łańcuchów jest tłoczony przez pompę mimośrodową z zasobnika o pojemności 6,3 l. Smarowanie jest dostosowane do potrzeb i precyzyjnie trafia w punkty obrotu ogniw łańcucha. Wszystkie smarowniki systemu MPS i pokrywy tylnej są skoncentrowane po prawej stronie pojazdu. Opcjonalne można zamówić także układ centralnego smarowania. Okresy smarowania można zapisać w terminalu obsługowym.

Wydajny podbieracz dla optymalnego przypływu materiału

Sterowany podbieracz o szerokości 2,10 m pewnie podejmuje zbierany materiał. Opcjonalnie można zamówić podwójny dociskacz rolkowy. Poprawia on przepływ materiału zarówno przy dużych, jak i małych pokosach i wspomaga równomierne formowanie balotu. Dwa boczne ślimaki doprowadzające bezpiecznie transportują materiał do wirnika. Opcjonalny przyrząd tnący jest wyposażony w 15 noży, dzięki czemu teoretyczna długość cięcia wynosi 70 mm. Operator również może zdecydować z jaką liczbą noży będzie prasować 0- 7- 8 -15. Noże, z których każdy jest zabezpieczony przed ciałami obcymi, można wsunąć, sterując bezpośrednio z kabiny. W przypadku zatoru można za pomocą terminalu obsługowego obniżyć podstawę zespołu tnącego. Zapewnia to operatorowi najwyższy komfort i redukuje okresy przestojów z powodu usterek/zatorów. Ponadto ponowne uruchomienie maszyny po przestoju wymaga mniejszego nakładu siły.

Wiązanie: siatka lub folia

Użytkownik maszyny ROLLANT 540 ma do dyspozycji trzy opcje wiązania: za pomocą sznurka, siatki lub folii. Przyszły użytkownik może wybrać między innymi opcję wiązania siatką lub sznurkiem a przełączanie pomiędzy tymi dwiema opcjami jest możliwe bez użycia narzędzi, konieczne jest jedynie dopasowanie bocznych ograniczników prowadnic rolkowych. Rampa po prawej stronie maszyny umożliwia łatwy załadunek urządzenia wiążącego / rolki siatki lub folii. Ponadto można tu również umieścić zapasową szpulę folii lub siatki. Urządzenie wiążące można regulować bezpośrednio z kabiny za pomocą opcji COMFORT.

Obsługa prasy może być realizowana do wyboru przez CLAAS COMMUNICATOR, terminal OPERATOR lub przez terminal ISOBUS.

 

źródło: CLAAS