Seria A może się poszczycić wieloletnią tradycją, są to najpopularniejsze ciągniki w krajach skandynawskich, sprawdzające się zarówno w polu, jak i w lesie. Nowe funkcje zwiększają wszechstronność i wygodę pracy tych mocnych, lekkich i zwrotnych traktorów.

Wprowadzona w Serii A elektronicznie sterowana przekładnia nawrotna HiTech jest blisko spokrewniona z tradycyjną przekładnią ciągników Valtra, powszechnie uważaną za najlepszą w branży. Płynna i precyzyjna zmiana kierunku jazdy jest szczególnie przydatna podczas pracy z ładowaczem czołowym, ale przydaje się też przy pracach podwórzowych i na uwrociach. Zintegrowany z dźwignią zmiany kierunku hydrauliczny hamulec ręczny zapewnia wygodę obsługi, jaka do tej pory była dostępna tylko w większych modelach.

Poza elektronicznie sterowaną przekładnią modele z Serii A otrzymają też przekładnię WOM o 2 zakresach prędkości z hydraulicznym sprzęgłem wielotarczowym. Włączanie wałka odbywa się łagodnie, aktywowane jest przełącznikiem klawiszowym, a układ hydrauliczny zapewnia płynne załączenie napędu. Jako wyposażenie opcjonalne dostępne są przyciski sterowania na tylnych błotnikach.

Jednostkę napędową Serii A stanowi silnik AGCO Sisu Power o pojemności 3,3 litra z układem wtrysku paliwa CommonRail. Zastosowanie sprzęgła lepkościowego Visco napędu wentylatora i wtrysku CommonRail oznacza cichszą pracę i niższe zużycie paliwa. Ponieważ silnik sterowany jest elektronicznie, jako wyposażenie opcjonalne będzie dostępny tempomat.

Pojawią się również dodatkowe układy elektroniczne do sterowania podnośnikiem tylnym i układem napędowym. Podnośnik Autocontrol ze sterowaniem elektronicznym słynie ze swojej precyzji. Przełączniki podnoszenia i opuszczania podnośnika znajdują się na obu tylnych błotnikach. Unikalne rozwiązanie automatycznego rozłączania napędu Valtra AutoTraction bardzo ułatwia zadania wymagające wielokrotnego wstrzymywania i wznawiania pracy. Dostępna jako wyposażenie dodatkowe tablica wskaźników Proline prezentuje szeroki zakres informacji o pracy ciągnika.

Ogromnie poprawił się również komfort pracy. Znacznie ograniczono poziom hałasu w kabinie, która dodatkowo przeszła istotną transformację. Zastosowanie podwieszanych pedałów, elektronicznie sterowanego sprzęgła i pedałów gazu bardzo ułatwia pracę, nawet w ciężkim obuwiu roboczym, a dzięki szerszemu wejściu łatwiej wspiąć się do kabiny. Zwiększono zakres regulacji kierownicy i fotela. Za sprawą powiększonego zagłębienia na nogi nie jest też już potrzebna osobna kabina do prac leśnych, ciągnik można do takich prac wyposażyć w tylny pedał gazu oraz tylne okno zaprojektowane z myślą o zaworach hydraulicznych sterowania żurawiem.

Pomimo licznych nowych funkcji podstawowa, dobrze znana koncepcja Serii A pozostaje niezmieniona, nadal ma to być ciągnik niezawodny, oszczędny, lekki i wszechstronny. Spód traktora jest nadal płaski, a prześwit pozostaje duży. Zbiornik paliwa w dalszym ciągu jest wykonany ze stali i wbudowany w ramę pośrednią, ale został powiększony. Solidny układ napędowy przedniej osi wytrzyma jeszcze bardziej intensywne prace z ładowaczem czołowym. Dostępne są również modele z przednim TUZ-em i WOM-em oraz obniżonym dachem.

Ciągniki Valtra Serii A z elektrohydraulicznie sterowaną przekładnią otrzymują oznaczenie HiTech, podobnie jak modele Serii N i T z tą funkcją. Tradycyjne modele ciągników Serii A będą w przyszłości dostępne pod nazwami A72, A82 i A92 Classic.

 

HiTech

Moc maks. kW/KM/Nm

A83

65/88/325

A93

75/101/370

{gallery}Valtra A HiTech{/gallery}

 

źródło: www.valtra.pl