Site icon maszynydlafarmera.pl – Portal Techniki Rolniczej

Sprzedajemy sprzęt rolniczy – sprawdź, co musisz wiedzieć o skutecznej sprzedaży

Karcher Easy!Force

Karcher Easy!Force

Jednym ze słów, które najlepiej charakteryzuje polskie rolnictwo w ostatnich latach, jest modernizacja. Jej elementem jest między innymi wystawianie na sprzedaż dotychczas używanych, ale znajdujących się w niezłej kondycji maszyn, aby zakupić nowe. Dziś podpowiadamy, w jaki sposób zwiększyć swoje szanse na skuteczną i szybką sprzedaż maszyn rolniczych w satysfakcjonującej cenie.

Gdzie zamieścić ogłoszenie o sprzedaży maszyny rolniczej?

W środowisku lokalnych rolników zazwyczaj wszyscy się znają. Zatem przed czasochłonnym przygotowywaniem ogłoszenia warto wypuścić w obieg informację o maszynie, która wkrótce zostanie wystawiona na sprzedaż. Z pewnością rozejdzie się ona pocztą pantoflową, więc istnieje szansa, że kupiec znajdzie się od razu. Dawniej ogłoszenia sprzedażowe publikowano w prasie, jednak obecnie – podobnie jak w przypadku branży motoryzacyjnej – korzysta się z internetu, do którego dostęp mają wszyscy potencjalni nabywcy nie tylko z okolicy. Warto nadmienić, że promocja w sieci jest znacznie tańsza, a często nawet zupełnie darmowa. Do dyspozycji sprzedawcy pozostają zarówno ogólnopolskie portale ogłoszeniowe i aukcyjne, jak również portale branżowe.

W jaki sposób przygotować ogłoszenie?

Od sposobu przygotowania ogłoszenia w dużej mierze zależy potencjalny sukces. Jak się do tego zabrać? Bardzo ważne jest wykonanie wielu rzetelnych zdjęć w dobrej rozdzielczości. Warto wyeksponować na nich zarówno walory zamieszczone w treści ogłoszenia, jak i realny stan maszyny. Ten sam warunek dotyczy treści. Ogłoszenie musi zawierać dokładne informacje na temat modelu maszyny, roku jej produkcji, stanu licznika, mocy i innych ważnych parametrów z punktu widzenia kupca. W części opisowej przynajmniej w kilku zdaniach należy określić stan techniczny maszyny i sposób jego dotychczasowej eksploatacji. To dobre miejsce na podkreślenie atutów sprzętu, jednak przesadny zachwyt może wzbudzić podejrzenia potencjalnego nabywcy. Samo ogłoszenie ma większe szanse zostać dostrzeżone dzięki wyróżnieniu w formie proponowanej przez konkretny portal.

Odpowiednie przygotowanie sprzętu – klucz do skutecznej sprzedaży

Karcher_easyforce_1

Chociaż maszyny rolnicze nie pracują w sterylnych warunkach, przed ich sprzedażą zdecydowanie warto je wyczyścić. Dzięki temu lepiej zaprezentują się na zdjęciach, zaś zainteresowane osoby będą mogły dokładniej im się przyjrzeć. W jaki sposób przygotować maszynę do sprzedaży? Większość rolników posiada sprawdzony sprzęt przeznaczony do czyszczenia maszyn. W gospodarstwie dobrze sprawdzają się myjki ciśnieniowe, o kompaktowych rozmiarach i wysokiej mobilności. Ponadto złożona budowa maszyn rolniczych wymaga stosowania wielu zróżnicowanych końcówek i długiego węża. Jedną z ciekawszych ofert na rynku prezentuje firma Kärcher. Chodzi o uniwersalną myjkę HD 5/15 C Plus, zawierającą lancę spryskującą 840 mm, dyszę trójstopniową i dyszę rotacyjną, a także specjalny pistolet spryskujący EASY!Force redukujący siłę nacisku niezbędną do korzystania z urządzenia. Na uwagę zasługuje także innowacyjny system EASY!Lock, który pozwala 5 razy szybciej zmieniać końcówki niż tradycyjny system gwintowy. W ten sposób wyczyszczenie kombajnu staje się szybsze, wygodniejsze i bardziej efektywne – nawet w trudno dostępnych miejscach. Sprzedając ciągnik, nie wolno zapomnieć o wypielęgnowaniu jego wnętrza.

Najczęściej popełniane błędy

Na koniec przedstawimy kilka najczęstszych błędów popełnianych przez sprzedawców. Jednym z nich są zdjęcia nieostre lub wykonane ze złej perspektywy, które nie pozwalają określić stanu maszyny. Ewentualne rysy i wgniecenia zdecydowanie lepiej wręcz wyeksponować na oddzielnych zdjęciach, by udowodnić swą uczciwość. Kolejny błąd polega na ukrywaniu defektów w opisie urządzenia. One i tak wyjdą na jaw. Niektórzy sprzedawcy ograniczają swoje szanse, zapominając o wyczyszczeniu maszyny przed wykonaniem zdjęć, jak i wizytą potencjalnego nabywcy.

Artykuł Partnera

Exit mobile version