inteligentny układ kierowniczy SteeringPro

SteeringPro – inteligentny układ kierowniczy

Układ SteeringPro to rewolucyjny, wysoce innowacyjny układ sterowniczy dla ciągników. Konstruktorom Grupy SDF przyświecały różnorodne cele: po pierwsze, nowy układ kierowniczy znacząco poprawia bezpieczeństwo jazdy i obsługę ciągnika. Po drugie, ponownie wzrósł komfort jazdy i pracy w polu i na drodze.

Koncepcja techniczna jest równie prosta, co znakomita. Poprzednio do wytworzenia mocy układu hydraulicznego potrzebne były ciężkie i energochłonne układy hydrauliczne. Nowy układ SteeringPro zadowala się zwykłym, energooszczędnym układem hydraulicznym. Przekładnia planetarna zainstalowana jest między kierownicą i cylindrami układu kierowniczego na osi przedniej. Przy wsparciu silnika elektrycznego przekładnia steruje kątem skrętu i prędkością sterowania w zależności od sytuacji. Oznacza to koniec ery ciężkich, energochłonnych układów hydraulicznych, dostarczających takiego samego wspomagania we wszystkich sytuacjach. Nowy układ SteeringPro na żądanie wspomaga układ kierowniczy, w zależności od prędkości pojazdu, kąta skrętu lub prędkości obracania kierownicy.

 

Podczas szybkiego zawracania na uwrociu układ SteeringPro na żądanie wspomaga układ kierowniczy, dzięki nastawie wstępnej lub automatycznie, jeśli włączony jest układ szybkiego sterowania (SDD). Może on być połączony przez sieć z układem prowadzenia po ścieżce Autoguidance bez dodatkowych podzespołów zewnętrznych. Wówczas układ sugeruje kierowcy optymalną ścieżkę podczas jazdy po polu, automatycznie i precyzyjnie prowadząc ciągnik do celu. Podczas jazdy na wprost układ przeciwdziała zbaczaniu przez ciągnik z wyznaczonej ścieżki. Po nawrocie umożliwia kierowcy jazdę po linii w 100% równoległej do uprzednio przejechanej ścieżki. Podczas szybkiego pokonywania zakrętów zapobiega nadsterowności i podsterowności ciągnika.

SteeringPro w skrócie

  • Wspomaganie układu kierowniczego w zależności od sytuacji
  • Maksymalna precyzja, bezpieczeństwo i komfort sterowania
  • Tylko trzy podzespoły: prosty układ hydrauliczny, przekładnia planetarna, silnik elektryczny
  • Połączony przez sieć ze wszystkimi systemami bezpieczeństwa pojazdu i układami naprowadzania po ścieżce
  • Absolutnie niezawodny i niewymagający konserwacji

źródło:Deutz-Fahr