System ISOBUS klasy III w ciagnikach Steyr CVT

System ISOBUS klasy III dostępny w modelach ciągników STEYR CVT, oznacza nowy poziom jakości wymiany danych między ciągnikiem a narzędziem, dzięki któremu narzędzie może teraz skutecznie sterować funkcjami ciągnika.

W odróżnieniu od systemów ISOBUS klasy I i II, sterownik elektroniczny ciągnika (ECU) teraz nie tylko przesyła informacje dotyczące ciągnika do swojego odpowiednika w narzędziu, ale również może odbierać polecenia i wykonywać zadania na podstawie danych ze sterownika narzędzia.

Taka wymiana danych operacyjnych i sterujących znacznie podnosi wydajność i opłacalność zespołów obejmujących ciągnik i narzędzie – tłumaczy Klaus Steinmayr z działu szkoleń handlowych w St. Valentin.  

Szybko przyjmowane standardy

Ponieważ funkcje systemu ISOBUS klasy III nie są jeszcze szeroko dostępne w branży, STEYR może po raz kolejny pochwalić się pozycją lidera technologii. Jednak doświadczenia z wcześniejszymi wersjami systemu ISOBUS klasy I i II pokazały, że tego rodzaju innowacje szybko trafiają do produktów wielu producentów i marek.Dzięki zastosowaniu ISOBUS klasy III, tylny TUZ, WOM, zawory zdalne i układ napędowy mogą odbierać i wykonywać zadania niezbędne dla danego narzędzia i okoliczności – wyjaśnia Steinmayr.

Tak znaczny poziom automatyzacji pracy pomoże odciążyć operatora w wielu standardowych sytuacjach. Na przykład, podczas zbiorów siana i słomy prasy mogą regulować prędkość jazdy ciągnika do przodu. Dzięki temu po przygotowaniu każdego balotu prasa może zatrzymać ciągnik i wyrzucić balot. W przypadku pras wielkoformatowych system stale monitoruje elementy takie jak podbieracz, układy supłaczy i wirnik, a także prędkość podawania, i przystosowuje prędkość jazdy do optymalnej wydajności prasy.

 źródło: STEYR